سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

درمان خروپف با لیزر

سایت ایمن باشی

شاید خیلی از شما با خواندن تیتر تعجب کرده باشید؛ اما جالب است بدانید که این روزها لیزر می‌تواند راهی برای درمان خروپف هم باشد. در واقع این تکنولوژی پیشرفته، آنقدر مفید و موثر واقع شده که تا حد زیادی عامل جلوگیری و تشدید بسیاری از مشکلات از جمله خروپف است. بدین منظور ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به درمان خروپف با لیزر برایتان توضیحاتی را داشته باشیم. اگر نیازمند کسب اطلاعات در این باره هستید، این مقاله را از دست ندهید.

توضیحات کلی در مورد درمان خروپف با لیزر

لیزر یک راه موثر برای از بین بردن خروپف یا آکنه خواب است؛ اما ناگفته نماند که به عنوان بهترین راه حل شناخته نمی‌شود. خیلی از افراد آن را به عنوان یک روش کمکی در نظر می‌گیرند، یعنی پزشک به آنها اینگونه توصیه می‌کند. در واقع اگر شما بتوانید در کنار این درمان؛ از داروی مخصوص هم استفاده کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت که البته لیزر می‌تواند بخش مهمی از درمان شما را پیش ببرد.

از لیزر می‌توان برای بهبود خروپف یا تسکین یا درمان در کوتاه مدت استفاده کرد. خیلی از افراد ممکن است بعد از لیزر باز هم به خروپف دچار شوند اما به هر حال یک درمان مناسب است که تا مدت زمان طولانی می‌تواند شما را از شر این معضل خلاص کند. حتی برای خیلی از افراد یک روش درمان دائمی هم به حساب می‌آید.

اثرات علمی لیزر برای خروپف

حال باید دید که این موضوع از لحاظ علمی چه جایگاهی دارد. پزشکان و متخصصان زیادی در سراسر جهان تصمیم گرفته‌اند که روی درمان خروپف کار کنند. پزشکان محقق در بیمارستان‌های مختلف از سال ۱۹۹۰ در این تلاش بودند که یک روش درمانی محبوب را جایگزین روش‌هایی مانند استفاده از دارو تغییرات سبک زندگی و غیره کنند تا افراد بتوانند از شر سر و صدای خروپف خلاص شوند.

طبق مطالعاتی که اخیراً انجام شده است، خیلی از افرادی که مشکلات و اختلالات مربوط به خواب دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. در سال ۲۰۰۰ در آکادمی پزشکی خواب در آمریکا اعلام کردند که لیزر می‌تواند روش مناسبی باشد. آنها روی افراد زیادی این روش را امتحان کردند و به این نتیجه رسیدند که ۸۸ درصد آنها بهبودی و روند بسیار عالی در درمان داشتند تا اینکه بعد از یک یا چند سال، خیلی از آنها با بازگشت خروپف مواجه شدند اما بازگشتی که خیلی شدید نبود. یعنی انجامِ لیزر توانست تا حد زیادی خروپف آنها کنترل کند و باعث کاهش صدای بالا و بیش از حد شود.

در حقیقت دانشمندان به این نتیجه رسیدند که لیزر می‌تواند قسمت کام نرم داخل گلو را سفت کرده و آن را بالا بکشد. در نتیجه یک درمان موقتی بسیار عالی است اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که برای بهترین نتیجه هر ۶ ماه یک بار باید این روش را تمدید کرد.

هزینه درمان خروپف با لیزر

درمان خروپف با لیزر یکی از روش‌های درمانی بسیار پرطرفدار است، چراکه پروسه سختی ندارد. البته بالاتر هم گفته شد که شما می‌توانید از روش‌های دیگری هم استفاده کنید اما به هر حال اگر می‌خواهید به سراغ روشی با نتیجه سریع‌ بروید، این مورد می‌تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد. قیمت و هزینه درمان آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلاً متخصصی که انتخاب می‌کنید، لوکیشن کلینیک، نوع درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام لیزر می‌تواند روی هزینه‌ها تاثیرگذار باشد.

چنانچه می‌خواهید راجع به هزینه‌های دقیق و استاندارد اطلاعات داشته باشید؛ ما توصیه می‌کنیم به سایت عباس غلامی مراجعه کنید و راهنمایی‌های لازم را برای درمان خروپف با لیزر کسب کنید.

راه‌های دیگر برای درمان خروپف به غیر از لیزر

روش‌های درمانی دیگری هم وجود دارد که می‌تواند شما را از شر این مشکل خلاص کند. ما در این قسمت تعدادی از این راه حل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید که چگونه باید این مشکل را برطرف کنید.

استفاده از داروهای گیاهی

داروهای گیاهی می‌توانند تا حد زیادی خلط آور باشند. وجود خلط می‌تواند عاملی برای از بین بردن خشکی و نرم کردن تارهای صوتی باشد. در نتیجه صدای خور و خور به گوش نمی‌رسد. مثلاً اگر شما بتوانید از دم نوش بابونه استفاده کنید، متوجه خواهید شد که تا حد زیادی گلویتان نرم شده و دیگر خروپف نمی‌کنید.

البته شاید این روش موقتی به حساب بیاید اما استفاده از آن هرگز شما را به سختی نمی‌اندازد. بابونه خواص دیگری هم دارد که می‌توانید از آنها بهره مند شوید. به غیر از بابونه مواد گیاهی دیگری مثل عسل، پودر هل، زردچوبه و شیر تا حد زیادی می‌تواند مفید و موثر باشد.

استفاده از چسب ضد خروپف

اکثر داروخانه ها این چشب‌های ضد خروپف را دارند. این چسب‌ها باعث می‌شوند که بینی شما لیفت شده و قسمت سوراخ بینی کمی آزاد باشد. در نتیجه مسیر جریان هوا کمی تغییر پیدا کرده و عاملی برای جلوگیری از خروپف خواهد بود. البته خیلی‌ها با استفاده از این چسب‌ها کلافه می‌شوند و به سراغ این روش نمی‌روند اما به هر حال می‌تواند یک روش موثر باشد؛ بدون اینکه مجبور باشید از داروی خاصی استفاده کنید.

استفاده از قرص و دارو

این موضوع حتماً به نظر پزشک شما بستگی دارد. شاید پزشک توصیه کند که برای درمان خروپف به سراغ استفاده از قرص و دارو بروید. قرص‌ها و داروهای مختلفی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. بعضی از این قرص‌ها با داروهایی که برای اختلال بیش فعالی استفاده می‌شوند، مواد تشکیل دهنده مشابهی دارند. مصرف آنها باعث ایجاد ماده‌ای به نام نور آدرنالین در بدن می‌شود. این ماده می‌تواند تا حد زیادی خروپف را کنترل کرده و سر و صدای آزاردهنده آن را کم کند؛ تا حدی که خیلی از افراد بعد از یک دوره استفاده از این داروها دیگر خروپف نمی‌کنند.

در واقع استفاده از قرص و دارو می‌تواند بهترین و مفیدترین روش باشد اما به شرطی که پزشک اجازه انجام این کار را به شما داده باشد. ما توصیه می‌کنیم که برای استفاده از قرص‌های ضد خروپف هرگز به افرادی که وضعیت مشابه شما را دارند؛ نگاه نکنید. پزشک با توجه به سیستم بدنی که دارید و قرص‌هایی که استفاده می‌کنید یا بیماری‌های خاصی که دارید، دارو را برایتان تجویز خواهد کرد.

اگر بتوانید داروها را به موقع مصرف کنید، قطعاً نتیجه و اثربخشی آن بهتر خواهد بود. با تمام توضیحاتی که در مورد راه‌های درمان خروپف برایتان ارائه دادیم، متوجه شدید که لیزر هم یک روش مناسب است اما نکته‌ای که به آن تاکید داریم، این است که اگر شما بتوانید با اجازه پزشک خود چند روش درمانی در پیش بگیرید، قطعاً نتیجه بهتر خواهد بود. به‌طور مثال پیشنهاد می‌شود که در کنار لیزر؛ حتماً به سراغ استفاده از داروهای گیاهی هم بروید که خود یک ترکیب درمانی بسیار عالی است.

استفاده از روش‌های درمانی مختلف برای خروپف نیازمند نظر متخصص است. ما در این مقاله راجع به درمان خروپف با لیزر توضیحات کافی را در اختیارتان قرار دادیم و متوجه شدید که لیزر می‌تواند یک راه درمانی برای بسیاری از مشکلات از جمله خروپف باشد. البته برایتان توضیح دادیم که خیلی از افراد به صورت دائمی نتوانستند خروپف را با این  مورد درمان کنند اما به هر حال این روش می‌تواند تا حد زیادی مفید و موثر واقع شود و حتی به صورت موقتی هم خروپف را برطرف کند؛ بدون اینکه آسیب زننده باشد. پس حتما با پزشک خود در مورد این روش درمانی مشورت کنید. بالاتر دکتر عباس غلامی را معرفی کردیم که ایشان می‌توانند به صورت تخصصی درمان خروپف را برایتان پیش ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا