سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

خرید مبلمان از گروه تولیدی متالیا

سایت ایمن باشی

سبکی که افراد برای چیدمان منزل خود انتخاب میکنند، قطع به یقین بر اساس سلیقه آن ها میباشد و این سلیقه میتواند در افراد مختلف، متفاوت باشد. یکی از لوازم ضروری برای هر خانه ای، مبلمان آن خانه است که این روز ها تقریبا در هر خانه ای یافت میشود. حال این که برای خرید مبلمان مناسب برای فضا و تم خانه، باید چه نکاتی را رعایت کنید، نیاز به بررسی دارد. شما میتوانید هنگام خرید مبلمان از گروه تولید متالیا، با مشاوران و طراحان این مجموعه صحبت کنید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید مبلمان

همان طور که گفتیم، هنگام خرید مبلمان برای خانه خود، بهتر است یک سری نکات را رعایت کنید که به شرح زیر میباشند؛

توجه به سبک مبلمان و فضای خانه: برای این که مبلمان شما با فضای خانه تان متناسب باشد و ظاهری زیبا به خانه تان دهد، بهتر است ابتدا سبک مورد نظر خود را برای مبلمان را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر خانه شما فضای کوچکی دارد، سبک مدرن برای خانه شما مناسب تر خواهد و بهتر میتواند خودش را نشان دهد. این در حالی است که خانه های بزرگ قابلیت چیدمان هر دو سبک مبلمان یعنی سبک مدرن و کلاسیک را دارند و شما میتوانید بر اساس سلیقه خود، انتخاب کنید.

توجه به ابعاد فضای داخلی خانه: در نظر داشته باشید که مبلمان شما باید متناسب با ابعاد فضای خانه باشد، به این صورت که باید مبل شما در آن محیط داخلی جا شود. بهتر است برای فضا های کوچک از مبلمان ظریف تر استفاده کنید ولی برای فضا های بزرگ، شما آزادی انتخاب دارید. مبل شما باید به گونه ای باشد که پس از چیدمان در فضا، یک مقدار فضای اضافی در محیط وجود داشته باشد.

توجه به رنگ مبلمان هنگام انتخاب: رنگ مبلمانی که شما برای خانه تان انتخاب میکنید، بسیار اهمیت دارد. توجه داشته باشید که معمولا از رنگ های طوسی، کرمی، شیری و یا رنگ های خنثی همانند این رنگ ها، برای پس زمینه هایی با رنگ های تند مناسب هستند. توجه داشته باشید، این که شما دیگر لوازم و تم خانه را خنثی کرده و دوباره از مبلمانی با رنگ خنثی استفاده کنید، خانه ای بی روح را برای شما مهیا میکند. همچنین گفتنی است که فضا های کوچک به مبلمانی با رنگ های روشن نیاز دارند این در حالی است که محیط های بزرگ قابلیت این را دارند که مبلمانی با هر تنوع رنگی در خود جای دهند.

توجه به جنس پارچه مناسب برای رویه مبلمان: از دیگر موارد مهمی که باید در هنگام انتخاب مبلمان، به آن توجه کنیم، جنس پارچه رویه مبل است. بهتر است برای مبلمانی که برای مناطق و محیط های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار میگیرند، از پارچه هایی با جنس چرم و یا نانو استفاده شود چرا که شست و شوی چنین پارچه هایی راحت خواهد بود. همچنین برای مبلمانی که قرار است در خانه های کم رفت و آمد جایگذاری شوند، بهتر است از پارچه های کتان، مخمل و یا سایر جنس ها استفاده کرد.

طرح به کار رفته روی پارچه مبل: اگر میخواهید پارچه ای که برای مبلمان خودتان انتخاب میکنید، طرح دار باشد، بهتر است طرح آن را با طرح فرش و پرده های خانه هماهنگ کنید. البته این روز ها برای داشتن خانه ای مدرن، تلاش میشود تا تمامی مبل ها با پارچه های طرح دار طراحی نشوند. به این صورت که شما میتوانید یک یا دو تا از مبل ها را با پارچه های طرح دار و بقیه را با پارچه های ساده انتخاب کنید.

راحتی مبل: از دیگر نکات بسیار مهمی که حتما و حتما باید در انتخاب مبل به آن توجه داشته باشید، راحت بودن آن میباشد چرا که ما مبلمان را بیشتر برای راحتی در خانه و یا محل کار طراحی و از آن استفاده میکنیم و هر چه قدر هنگام استفاده و نشستن روی آن، احساس راحتی داشته باشیم، همان قدر برای ما مفید خواهد بود. توجه داشته باشید که مبلمان راحت باید ویژگی های زیر را داشته باشد؛

  • یک مبل راحت باید دارای زاویه ای مناسب باشد تا افراد بتوانند گردن خود را به راحتی در قسمتی از مبل قرار دهند.
  • همچنین باید به گونه ای طراحی شود که کمر انسان در زاویه مناسب قرار گیرد و دچار آسیب و یا درد نشود.
  • قسمت نشیمن مبل باید به گونه ای باشد که شما هنگام نشستن روی آن احساس ناراحتی نداشته باشید.
  • از دیگر ویژگی های یک مبل راحت میتوانیم به مواد به کار رفته در ساخت آن اشاره کرد، به این معنی که مواد به کار رفته برای ساخت مبل بهتر است ضد تعریق باشد تا سبب ایجاد حساسیت نگردد.

گفتنی است که مبلمان تولید شده در گروه تولیدی متالیا دارای تمام این ویژگی های گفته شده هستند و انتخاب آن ها کاملا تضمین شده میباشد.

توجه به کیفیت مبلمان هنگام انتخاب: بهتر است هنگام انتخاب مبلمان به متریال های به کار رفته در داخل مبل توجه کنید. این که در ساخت مبل از چه نوع الیاف، فوم و یا فنر هایی استفاده شده است، تاثیر زیادی در با کیفیت بودن مبل دارد. همچنین مبل باید استحکام لازم را داشته باشد تا پس از مدتی استفاده از آن، شکل ظاهری مبل دچار تغییرات نشود. تعداد و فاصله فنر هایی که در داخل مبل به کار رفته است در کیفیت و دوام آن تاثیر گذار است.

انتخاب مبل بر اساس نیاز و کاربری آن: اگر از مبل صرفا برای راحتی و مصرف در خانه، قرار است استفاده کنید، از سبک های مختلفی میتوانید انتخاب کنید. ولی مبل های نیمه راحتی معمولا برای محیط های نیمه رسمی و یا رسمی مورد استفاده قرار میگیرند. البته گفتنی است که امروزه برای سبک های مدرن، مبل ها را به گونه ای طراحی میکنند که بتوان از تمامی فضا به صورت مفید استفاده کرد. ولی بهتر است، همان طور که پیش تر نیز گفتیم، برای فضا های کوچک از مبل های ظریف تر استفاده کرد. از مبل هایی با شکل L نیز برای فضا های بزرگ استفاده میکنند.

دارای قابلیت شست و شو: توجه داشته باشید که برخی از رویه های به کار رفته برای ساخت مبلمان، غیر قابل شست و شو هستند ولی اگر میخواهید مبلمانی برای خانه تهیه کنید، سعی کنید به داشتن امکان شست و شوی رویه ها توجه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا