سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

خرید فلاور باکس از آنام فلاور

سایت ایمن باشی

در سال های اخیر به دلیل افزایش جمعیت، تعداد خانه های آپارتمانی افزایش یافته است. همان طور که میدانید خانه های آپارتمانی معمولا یا فضای بازی ندارند و یا در صورت داشتن فضای باز، متراژ آن بسیار کوچک است. برای حل مشکل نبود حیاط در خانه راهکار های نوآورانه ای مطرح شده است. فلاور باکس یا همان جعبه های تزیینی مخصوص خانه هایی است که فضای باز ندارند. اگر شما نیز از مشکل کمبود گل و گیاه در خانه به دلیلی نداشتن حیاط رنج میبرید، پیشنهاد ما به شما خرید فلاور باکس از آنام فلاور میباشد.

فلاور باکس چیست؟

حال این که فلاور باکس چیست و چرا در سال های اخیر محبوب شده است، میتواند سوال خیلی از شما ها باشد. این گونه بگوییم که فلاور باکس نوعی جعبه تزیینی گل و گیاه است که بر روی پنجره و یا تراس خانه ها قرار میگیرد. قرارگیری این جعبه ها در نمای بیرونی ساختمان باعث زیبایی خانه و افزایش جذابیت آن ها میشود. ضمن این که چنین خانه های زیبایی، ظاهر و نمای بیرونی شهر را نیز زیبا و دلنشین میکند.

در واقع فلاو باکس با نگه داری فضای سبز در داخل خود به عنوان یک باغچه کوچک عمل میکند که روی زمین نیست و از همه مهم تر قابلیت جا به جایی دارد. فلاور باکس ها در رنگ ها و طرح های مختلفی و نیز جنس های متفاوتی طراحی میشوند که شما میتوانید بر اساس سلیقه و همچنین تم رنگی نمای منزلتان از میان آن ها انتخاب کنید.

انواع فلاور باکس بر اساس جنس

همان طور که گفتیم، فلاور باکس ها انواع مختلفی دارند که جنس ها و مواد تشکیل دهنده آن ها با یک دیگر متفاوت است. در واقع انواع مختلف فلاور باکس ها بر اساس مواد سازنده خودشان در امکان مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.

فلاور باکس چوبی

وقتی میگوییم جنس یک فلاور باکس از چوب است، منظور ما تنها روکش فلاور باکس میباشد چرا که اگر تمامی قسمت های فلاور باکس از چوب باشد، به دلیل این که چوب قابلیت جذب رطوبت بالایی دارد، ماندگاری و دوام فلاور باکس کم بوده و به سرعت خراب میشود. از طرفی فلاور باکس های چوبی زیبایی زیادی دارند و عمدتا برای فلاور باکس های دیواری و یا آویزان مورد استفاده قرار میگیرند. ترکیب چوب با دیگر مصالح در ساخت فلاور باکس میتواند زیبایی آن را دو چندان کند.

فلاور باکس پلاستیکی

با توجه به این که فلاور باکس های پلاستیکی وزن کمی دارند و از همه مهم تر نیز ارزان قیمت میباشند، استفاده از این نوع فلاور باکس ها بسیار رایج شده است. فلاور باکس های پلاستیکی در مقایسه با فلاور باکس های چوبی زیبایی چندانی ندارند ولی به دلیل قیمت ارزان و وزن کم رایج شده اند و برای استفاده مناسب هستند.

فلاور باکس سفالی

از ایام قدیم تا به الان، از سفال برای ساخت گلدان استفاده میکنند در نتیجه فلاور باکس سفالی چیز عجیب و خارق العاده ای نیست ولی زیبایی ظاهری که فلاور باکس های سفالی به خانه میدهند، وصف نشدنی است. فلاور باکس های سفالی طرح ها و رنگ های مختلف و زیبایی دارند که رنگ و لعاب جذابی به خانه و نمای بیرونی آن میدهند. ولی با توجه به داشتن زیبایی منحصر به فرد این فلاور باکس، در برابر ضربه مقاومت پایینی دارد و احتمال شکستن آن بر اثر ضربه های سبک بالا است در نتیجه باید مراقبت زیادی بکنید.

فلاور باکس فلزی

از دیگر فلاور باکس های رایج، فلاور باکس فلزی میباشد که برای افزایش مقاومت آن در برابر زنگ زدگی در میان رطوبت، از طرح و رنگ های مختلفی برای نقاشی سطح رویی آن استفاده میکنند. برای به حداقل رساندن رطوبت در مجاور این نوع فلاور باکس، بیشتر از آن به صورت دیواری یا آویزان استفاده میکنند. ضمن این که این نوع از فلاور باکس به راحتی نمیشکند و امنیت بالایی دارد.

فلاور باکس بتنی

فلاور باکس های بتنی از جنس سیمان یا میلگرد تهیه میشوند که مقاومت بالایی در برابر شکستگی یا هر گونه آسیب دیدگی احتمالی دارند. از طرفی گاهی اوقات این فلاور باکس ها را به وسیله قالب های سنتی نیز تهیه میکنند. روش تهیه این فلاور باکس ها، به صورت صنعتی یا نیمه صنعتی میباشد و به همین دلیل نیز ساخت و طراحی آن ها به دقت و توجه بالایی نیازمند است.

شما در این فلاور باکس میتوانید هر طرح و رنگی را به صورت دلخواه و بر اساس سلیقه خود سفارش دهید. ولی این فلاور باکس ها وزن زیادی دارند و باید مراقبت بالایی انجام دهید تا نشکند. از طرفی برخی از فلاور باکس های بتنی وزن کمتری دارند و به همین دلین قیمت بالایی دارند. از این فلاور باکس ها در انواع زمینی، دیواری و آویزان ساخته میشود.

فلاور باکس سنگی

یکی از انواع مختلف فلاور باکس ها، فلاور باکس های سنگی میباشد که بیشتر به حالت سنتی ساخته میشوندو جنبه اشرافی و تزیینی زیادی دارن. به این علت که سنگ، سنگین بوده و باید گلدان یا فلاور باکس را به صورت ثابت در جایی قرار دهیم. جالب است بدانید که از سنگ هایی همچون سنگ های مرمر و تراورتن برای ساخت فلاور باکس های سنگی استفاده میکنند. توجه داشته باشید که برای باکس های سنگی باید خروجی های آب به صورت دقیق تنظیم شود چرا که سنگ متراکم است و راه خروجی دیگری ندارد.

فلاور باکس شیشه ای

فلاور باکس های شیشه زیبایی بالاتر و به مراتب بیشتری از فلاور باکس هلای گفته شده تا اینجای کار را دارند و به دلیل این که مقاومت کمتری در برابر ضربه دارند، بیشتر از آن ها در فضا های داخلی ساختمان استفاده میکنند.

فلاور باکس فایبرگلاس

اگر برای طراحی فلاور باکس از رزین و رنگ استفاده کنیم، در واقع یک فلاور باکس فایبرگلاس ساخته ایم. این فلاور باکس ها در طرح و رنگ های زیبا و متنوعی ساخته میشوند. این جعبه های گل، وزن کمتری به نسبت جعبه های بتنی دارند و سبک تر هستند.

انواع فلاور باکس بر اساس نوع کاربری

فلاور باکس ها علاوه بر این که جنس مختلفی دارند و در طرح های مختلفی تولید میشوند، ابعاد و اندازه گوناگونی نیز دارند و بر اساس این که در کجا مورد استفاده قرار میگیرند، در شکل های متفاوتی نیز طراحی میشوند.

فلاور باکس زمینی

یکی از فلاور باکس هایی که بسیار رایج بوده و طرفداران زیادی دارد، فلاور باکس زمینی میباشد. همان طور ه از نام این فلاور باکس ها مشخص است، روی زمین قرار میگیرند. البته این نوع فلاور باکس ها را بر روی طاقچه فضا های باز و حتی روی نیمکت ها نیز قرار میدهند. این نوع از فلاور باکس ها به زیبایی محیط کمک شایانی میکنند.

فلاور باکس دیواری

همان طور که از نام این نوع فلاور باکس مشخص است، بر روی دیوار نصب میشود. فلاور باکس های دیواری کمک زیادی به زیبایی فضای باز میکنند و میتوانید با نصب آن روی دیوار های بیرونی فضایی جذاب  ایجاد کنید.

فلاور باکس های آنام فلاور

همان طور که تا اینجای کار فهمیدید، فلاور باکس های جعبه های تزیینی گل و گیاه هستند که میتوانید از آن ها برای زیبا سازی فضای باز خانه تان استفاده کنید. البته اگر در خانه خود فضای باز ندارید، میتوانید برای ایجاد فضای باز از فلاور باکس ها در نمای بیرونی منزلتان از جمله پنجره ها و یا تراس استفاده کنید. اگر شما هم به استفاده از فلاور باکس ترغیب شده اید، میتوانید به آنام فلاور مراجعه کرده و بر اساس سلیقه خود دست به انتخاب از میان انواع مختلف فلاور باکس ها بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا