سایت دکتر شهاب اناری
متفرقه

خرید باتری فرسوده ups از آدین باتری

سایت ایمن باشی

خرید باتری‌های فرسوده می‌تواند راهی برای بازیابی دوباره باتری‌ها باشد. یعنی شما با خرید آنها می‌توانید کاری کنید که دوباره باتری‌ها به مواد اولیه خودشان تبدیل شوند و در تولید آنها و هزینه‌های موجود صرفه‌جویی گردد. ما در این بخش تصمیم گرفتیم که راجع به خرید باتری فرسوده ups از آدین باتری با شما صحبت کنیم و اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم تا با آگاهی بیشتری به سمت انجام این کار بروید.

کاربرد باتری‌های یو پی اس

قبل از اینکه در مورد خرید باتری فرسوده ups از آدین باتری توضیح داده شود، بهتر است که در مورد خود این باتری‌ها اطلاعاتی داشته باشید. از آنها برای دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. به خاطر همین بعد از فرسودگی هم خرید و فروش‌شان رواج دارد. معمولاً کاربرد آنها برای محافظت از کامپیوتر در بیمارستان‌ها، بانک و تجهیزات مخابراتی است. زمانی که برق اولیه دچار اختلال شده باشد، باتری‌های داخل این دستگاه‌ها کار می‌کنند و می‌توانند از این اختلالات جلوگیری کرده و شرایط را مانند حالت طبیعی مدیریت کنند. از این باتری‌ها برای فضاهای مختلف از جمله موارد زیر استفاده می‌شود:

  • محیط اداری
  • دفتر پیشخوان
  • کارگاه صنعتی
  • کارخانجات
  • درمانگاه
  • بیمارستان
  • آسانسور
  • دوربین مدار بسته
  • اتاق فرمان
  • تالار
  • سازمان‌های مربوط به محافظت از وسیله‌های برقی گران قیمت
  • شرکت‌های خصوصی و دولتی

استفاده از باتری‌های یو پی اس فرسوده

استفاده از باتری‌های یو پی اس فرسوده

اینکه ما تاکید داریم به سراغ خرید باتری ups فرسوده از آدین باتری بروید، به خاطر این است که بعد از خرید ضایعات باتری از آنها استفاده‌های زیادی می‌شود. این باتری‌ها داخل خودشان مواد شیمیایی مختلف و فلزات سنگین دارند. هر کدام از آنها می‌توانند تاثیرات زیادی روی سلامت محیط زیست بگذارند و عامل جلوگیری از خطرات مختلف باشند. اگر می‌خواهید از این باتری‌ها استفاده درستی داشته باشید، به جای اینکه پسماند آنها را در محیط رها کنید، سعی کنید به کار بگیریدشان تا دوباره وارد چرخه بازتولید شوند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که نحوه بازیافت پسماند باتری‌ها با بازیافت زباله‌های دیگر به طور کامل متفاوت است. فقط بعضی از کارخانه‌ها هستند که این باتری‌ها را قبول کرده و آنها را با استفاده از دستگاه‌ها و فناوری‌های خاصی که دارند؛ وارد چرخه تولید می‌کنند. برای اینکه شما هم بتوانید باتری‌های از کار افتاده را خریداری کنید، باید بخشی از هزینه باتری را پرداخت کنید تا بتوانید از این باتری‌ها برای چرخه تولید باتری‌های جدید استفاده نمایید.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت باتری ups فرسوده

قبل از خرید باتری ups فرسوده از آدین باتری باید بدانید که چه عواملی روی آنها تاثیرگذار هستند و می‌توانند انتخاب و هزینه را تحت تاثیر قرار دهند. ویژگی‌های مختلفی هستند که این قیمت‌ها را تغییر می‌دهند که در این قسمت به آنها اشاره شده است.

هزینه حمل و نقل

اولین چیزی که در پروسه قیمت این باتری‌ها اهمیت دارد، حتی اگر فرسوده باشند، هزینه حمل و نقل است. در حقیقت مبلغی که به منظور انتقال ضایعات به کارخانه باید پرداخت شود، روی هزینه خرید باتری فرسوده ups تاثیرگذار خواهد بود.

نوسانات بازار ارز

مورد دیگری که می‌تواند روی قیمت این باتری‌ها تاثیر بگذارد، نوسانات بازار ارز است. تورم و بالا پایین رفتن قیمت ارز همگی روی این موضوع تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که شما بعنوان یک خریدار در شرایط مختلف هزینه متفاوتی را پرداخت کنید.

قیمت سرب در بازار جهانی

از آنجایی که ماده تشکیل دهنده اکثر باتری‌ها سرب است، در نتیجه میزان فلز سرب داخل آنها هم می‌تواند قیمت را تغییر دهد. همچنین قیمت فلز سرب در سطح جهان هم مدام تغییر می‌کند که روی قیمت باتری فرسوده ups تاثیرگذار است.

هزینه‌های مربوط به بازیافت ضایعات باتری

از دیگر عواملی که می‌تواند روی قیمت خرید باتری ups فرسوده از آدین باتری تاثیرگذار باشد، هزینه‌ها و مبالغی است که برای بازیافت ضایعات باتری باید پرداخت کنید. تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی هستند که می‌توانید از آنها برای بازیافت قطعات فرسوده باتری استفاده نمایید و آنها را به یک باتری جدید تبدیل کنید که روی قیمت نهایی باتری تاثیرگذار هستند.

چه زمانی باتری یو پی اس فرسوده است؟

قطعاً برای خرید باتری ups فرسوده از آدین باتری باید بدانید که چه زمانی این باتری‌ها فرسوده به حساب می‌آیند. باتری‌های یو پی اس که از سیلد اسید یا سرب اسید تشکیل شده‌اند، مدل‌های مختلفی دارند. دو مورد از رایج‌ترین آنها مدل‌های تر و خشک هستند که معمولاً برای داخل خودرو استفاده می‌کنند. حجم زیادی از این باتری‌ها را موادی از جمله پی‌وی‌سی و سرب تشکیل می‌دهند. بعد از اینکه عمر آنها به اتمام می‌رسد، دوباره قابلیت بازیافت دارند و می‌توانند به حالت اولیه برگردند. اگر شما از هر کدام از این انواع باتری‌ها استفاده می‌کنید، خیلی راحت بعد از فرسوده شدنشان؛ امکان فروش دارید و می‌توانید آنها را با باتری جدید جایگزین کنید و برای فروش باتری فرسوده ups هم مبلغی را دریافت کنید.

قابلیت تعمیر در باتری‌های یو پی اس فرسوده

خیلی‌ها قبل از خرید و فروش باتری ups فرسوده از آدین باتری به این فکر می‌کنند که اگر باتری‌ها قابلیت تعمیر دارند، آنها را نفروشند اما در اکثر موارد این باتری‌ها قابلیت تعمیر ندارند. اگر باتری‌های سیلد اسید ups خریده باشید که از نوع مهر و موم شده باشند، معمولاً در فرایند تولیدشان چسب‌های مخصوصی استفاده می‌شود که آنها را پلمپ می‌کنند تا هیچگونه نشتی به وجود نیاید.

بعد از این که دچار خرابی و فرسودگی می‌شوند، آنها را تعمیر نمی‌کنند. البته ناگفته نماند که در بعضی از موارد نادر باتری‌های خودرویی که به آنها باتری سیلد اسید تر گفته می‌شود، امکان تعمیر دارند که این احتمال این اتفاق خیلی کم است!

بازیافت باتری‌های ups فرسوده

بازیافت باتری‌های ups فرسوده

خرید باتری ups فرسوده از آدین باتری به دلایل مختلفی رواج پیدا کرده است. این باتری‌ها بعد از اینکه به طور کامل مصرف شده‌اند، قابلیت بازیافت دارند اما خیلی‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و آن را مانند ضایعات دیگر می‌سوزانند که اشتباه است.

اینکه ما تاکید داریم خرید و فروش این باتری‌ها انجام شود، به خاطر این است که باتری‌های یو پی اس سرب زیادی داخل خودشان دارند که رها کردنشان در محیط زیست به شدت خطرناک و آسیب زننده است. پس باید بازیافت کنند و سرب آنها را برای تولید مواد دیگر به کار بگیرند.

در واقع بعد از بازیافت مواد اولیه فلزی و پلاستیکی از یکدیگر جدا می‌شوند و هر کدام به واحد مربوطه ارسال می‌گردند. رطوبت، دما و شرایط محیطی خاصی که برای بازیافت وجود دارد، روی قیمت نهایی آنها تاثیرگذار است اما به هر حال یک اقدام مهم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و کاهش هزینه‌ها است.

خوشبختانه آدین باتری کارتان را راحت کرده و شما می‌توانید با قیمت مناسب اقدام به خرید یا فروش باتری‌های ups فرسوده کنید و خیالتان راحت باشد که به محیط زیست هم آسیبی وارد نخواهد شد.

جمع‌بندی

خرید باتری ups فرسوده از آدین باتری یکی از بهترین اقداماتی است که برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست می‌توانید آن را به انجام برسانید. باتری‌های ups کاربرد زیادی در کارخانجات و مراکز مختلف دارند و مواد تشکیل دهنده آنها بعد از خرابی و فرسودگی هم به درد می‌خورد. بازیافت آنها می‌تواند عاملی برای کاهش هزینه‌ها باشد و باعث شود که مقداری از سرب آن‌ها دوباره وارد چرخه تولید گردد که مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. ما در این مقاله راجع به اهمیت بازیافت این باتری‌ها توضیحاتی دادیم و عوامل موثر روی خرید و فروش قیمت باتری ups فرسوده را برایتان معرفی کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا