سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

امنیت کیف پول لجر

سایت ایمن باشی

کیف پول های ارز دیجیتال از جمله کیف پول لجر در کنار مزایای فراوانی که دارد، ممکن است از نظر امنیتی دچار ضعف باشند. به عنوان مثال، هکرهای حرفه ای می توانند با انجام تکنیک هایی به داده های آن دسترسی پیدا کنند. البته راه های مختلفی برای ارتقا دادن امنیت این کیف پول ها وجود دارد. اگر شما نیز به دنبال ایمن کردن کیف پول لجر خود هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

آیا هکرها می توان کیف پول های سخت افزاری را هک کنند؟

راه های مختلفی برای افزایش امنیت کیف پول های سخت افزاری از جمله لجر ابداع شده است. به عنوان مثال، این کیف پول حتی در حالت آفلاین نیز می تواند داده ها را از طریق اتصال به کامپیوتر در خود ذخیره کند. بدین ترتیب دیگر با اتصال به اینترنت نمی توان به راحتی به داده های آن دسترسی پیدا کرد. همچنین بیشتر این کیف پول ها دارای قابلیت چند امضا هستند. همین طور برای ورود به آن ‌ها باید رمز شخصی را به خاطر داشت.

همه این موارد این سوال را در ذهن افراد به وجود آورده است که آیا کیف پول های سخت افزاری غیر قابل هک شدن هستند یا خیر. همچنین برنامه هایی که برای استفاده از این کیف پول ها روی سیستم های خود نصب می کنید، تنها می توانند با بخش سخت افزاری کیف پول لجر ارتباط برقرار نمایند و هیچ گونه دسترسی مستقیم به ارز ذخیره شده در داخل آن ندارند. همچنین هزینه هایی که در ابتدای تهیه کیف پول ارز دیجیتال مانند لجر از شما دریافت می شود بخشی از آن ها صرف تامین امنیت وجوه شما می‌ شود، بنابراین نیازی به نگرانی وجود ندارد.

کلاهبرداری فیشینگ

با وجود تمام اقداماتی که جهت به خطر نیفتادن سرمایه شما انجام شده است، باز هم امکان هک شدن کیف پول وجود دارد. یکی از رایج ترین روش های هک کردن کیف پول های ارز دیجیتال، شامل کلاهبرداری فیشینگ می شود. در این نوع کلاهبرداری یک سری ایمیل های مخرب از سوی منابعی که خود را تحت عنوان سایت های معروفی مانند coin base معرفی می کنند به سمت شما ارسال می شود. ‌در صورتی که شما این ایمیل ها را باز کرده اید و اطلاعات درخواست داده شده را وارد نمایید، هکرها به حساب ارزی شما دسترسی پیدا خواهند کرد. بنابراین این عادت را در خود تقویت کنید که هرگز بدون اطمینان از شخص و یا شرکت پیام داده شده به شما اطلاعات خاصی را در اختیار آن‌ ها قرار ندهید.

مراقبت از کیف پول های لجر

راه های مختلفی برای مراقبت بیشتر از کیف پول های ارز دیجیتال لجر ذکر شده است که ما در این قسمت به چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت. این راه ها عبارتند از:

  • رمز شخصی خود را در اختیار سایرین قرار ندهید:

همیشه از این موضوع اطمینان حاصل نمایید که تنها فردی که از رمز شخصی کیف پولتان آگاه است خود شما هستید. علاوه بر این اگر شما کیف پول خود را از یک منبع معتبر خریداری کرده باشید، در آن بخشی به نام secure element  وجود دارد که تمام داده ‌های شخصی به طور خود به خود در آن ذخیره شده و در اختیار سایرین قرار نمی گیرد.

  • هرگز روی لینک هایی که از طریق ایمیل و یا پیامک ناشناس برای شما ارسال می شود کلیک نکنید:

شما در واقع به محض کلیک کردن روی این لینک ها تمامی داده های خود را در اختیار افراد سودجو قرار خواهید داد.

  • از قابلیت چند امضایی بودن کیف پول لجر خود اطمینان حاصل نمایید:

در نسخه کیف پول لجر شما برای ورود به بخش های مختلف کیف پول ارز دیجیتال خود بایستی تاییدهای چند مرحله ای را انجام دهید.

  • از رمز عبور بیست و پنج حرفی استفاده کنید:

این کلمه بیست و پنج حرفی به هیچ عنوان روی کیف پول ارز دیجیتال شما ذخیره نخواهد شد. بنابراین لازم است جهت فراموش نکردن آن را برای خود بر روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید و از آن به خوبی مراقبت نمایید.

آسیب‌پذیری در کیف پول های سخت افزاری لجر

با وجود این که سازندگان لجر ادعا می ‌کنند که امکان هک شدن این کیف پول وجود ندارد، اما تا به حال چندین بار از زمان ساخت این کیف پول پیش آمده است که افرادی گزارش هک شدن آن را داده اند. بنابراین این نیز مانند سایر کیف پول های ارز دیجیتال می تواند آسیب پذیر باشد. همچنین احتمال آسیب پذیری نسخه های اندروید و آی او اس کیف پول های ارز دیجیتال نسبت به نسخه های ویندوز آن بسیار بیشتر است.

امنیت دلیلی برای رقابت میان کیف پول های سخت افزاری

با افزایش روی آوردن مردم به حوزه تریدری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، کیف پول های سخت افزاری های متعددی ساخته و وارد بازار شدند. اما طبیعتاً یکی از مواردی که می تواند در برتری یکی از کیف پول ها نسبت به سایرین نقش داشته باشد، امنیت بالا است. به همین دلیل سازندگان این کیف پول ها تمام تلاش خود را می ‌کنند تا امنیت این بستر را روز به روز بیشتر نمایند. کیف پول ارز دیجیتال لجر یکی از آن کیف پول هایی است که در این زمینه توانسته است بسیار خوش بدرخشد. با این حال ریسک فاکتورهای وجود دارند که می ‌توانند باعث بازنده شدن یک کیف پول در این رقابت شوند. چند نمونه از این ریسک فاکتورها عبارتند است:

  • به روی کار آمدن نسخه های فیک:

متاسفانه هر برند و نامی که با گذشته زمان به شهرت قابل توجهی می‌ رسد، نمونه فیک آن نیز وارد بازار می ‌شود و می تواند بسیاری از افراد را در تشخیص نمونه اصل از تقلبی دچار مشکل کند. به همین دلیل سازندگان لجر توصیه می کنند که هرگز افراد به دنبال خرید کیف پول های دست دوم نباشند. همچنین به آگهی هایی که در فضای مجازی درباره حراج آنلاین این کیف پول ها است توجهی نداشته باشند. حال سوالی که پیش می آید این است که پس چنین کیف پول هایی را از کجا تهیه کنیم. شما می توانید از طریق ورود به آن نسبت به خرید نسخه اصلی اقدام نمایید.

  • وجود نسخه فیزیکی کیف پول های ارز دیجیتال:

همان طور که می دانید این کیف پول ها علاوه بر اینکه به صورت سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارند، می توانند به صورت فیزیکی نیز تهیه شوند. اگر از کیف پول فیزیکی خود به خوبی مراقبت نکنید، افراد سودجو می توانند با دسترسی به آن و اتصال آن به یک سری تجهیزات ویژه تمامی اطلاعات موجود روی حافظه، از کیف پول را برداشت کنند و حساب ارزی شما را خالی کنند.

  • ویروسی بودن تلفن‌های همراه و یا کامپیوتر:

امروز به علت اتصال دائمی تلفن های همراه و یا کامپیوتر به فلش مموری و اینترنت، با مشکل آلوده شدن این فضاها به ویروس های مخرب مواجه هستیم. اتصال کیف پول لجر به چنین سیستم های آلوده ای امنیت آن را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

سخن پایانی

 با وجود تمام مطالب بیان شده توانستیم با تمام جنبه های امنیتی یک کیف پول ارز دیجیتال بیشتر آشنا شویم. همچنین با خواندن این مقاله توانستیم با تعدادی از راه های افزایش امنیت این بستر مجازی ذخیره سازی ارز دیجیتال آشنا شویم. اگر شما نیز به حوزه تریدری علاقمند هستید، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های زیر با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا