سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

اجرای کنیتکس با غلطک

سایت ایمن باشی

در مقاله قبلی از سایت هارا گدیم در مورد رنگ آمیزی سطوح مختلف با شما صحبت کردیم. رنگ آمیزی سطوح مختلف نظیر دیوار، درب ها و … نه تنها باعث نوسازی و ایجاد تغییر در فضا میشود بلکه به شما کمک میکند تا در محیطی که هستید، احساس آرامش داشته باشید. گفتیم که انواع مختلفی از رنگ ها نظیر رنگ های روغنی، رنگ های پلاستیکی، مولتی کالر و … وجود دارند که هر کدام از آن ها ویژگی های مخصوص به خود دارند و برای فضا های به خصوصی قابل استفاده است، در نتیجه بهتر است ابتدا در مورد ویژگی های هر کدام از رنگ ها اطلاعاتی کسب کنید و سپس دست به انتخاب بزنید. یکی از انواع رنگ ها که کاربرد زیادی نیز در مصاذف ساختمانی دارد، رنگ کنیتکس است.

رنگ کنیتکس نوعی پوشش رنگی به حساب می آید که از ترکیب پنبه نسوز، میک، پرلیت، مواد رنگی با ثبات و رزین های مخصوص ساخته میشود. از ویژگی های منحصر به فرد کنیتکس میتوان به مقاومت بالای آن اشاره کرد. کنیتکس به قدری مقاوم است که میتواند در دمای زیر صفر کشور هایی نظیر کانادا و فنلاند بدون آسیب باقی بماند. همچنین در دمای سوزان کشوری مثل مکزیک نیز دوام می آورد.

سفارش اجرای کنیتکس

انواع کنیتکس

کنیتکس در سه نوع طراحی میشود که به ترتیب زیر است؛

کنیتکس روغنی

کنیتکس روغنی کاملا ضد آب است در نتیجه میتوان از آن در نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد و به راحتی قابل شست و شو میباشد. ولی توجه داشته باشید که کنیتکس روغنی حلال بنزین است و به راحتی اگر در کنار آتش قرار بگیرد میسوزد بنابراین باید مواظب باشید تا قبل از خشک شدن، در معرض آتش قرار نگیرد.

کنتیکس پلاستیکی

کنیتکس پلاستیکی بر خلاف کنیتکس روغنی در برابر آب مقاوم نیست و نمیتوان آن را با آب شست و شو داد در نتیجه نباید در معرض آب قرار بگیرد و بهتر است در محیط هایی استفاده شود که رطوب و یا آب وجود ندارد. استفاده از کنیتکس پلاستیکی در نمای داخلی ساختمان بهترین گزینه است. از ویژگی های منحصر به فرد کنیتکس پلاستیکی میتوان به زود خشک شدن آن اشاره کرد. در واقع اجرای سریع این کنیتکس باعث افزایش کارایی آن شده است.

کنیتکس آکریلیک

کنیتکس آکریلیک از ترکیب دو کنتیکس روغنی و پلاستیکی ساخته میشود در نتیجه ویژگی های مثبت هر دو را شامل میشود. کنیتکس آکریلیک در برابر آب مقاوم است و به راحتی میتوان آن را شست و شو داد. بنابراین از این کنیتکس هم میتوان در داخل ساختمان و هم در نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد. جالب است که این رنگ حتی در برابر اسپری نمک نیز مقاوم است و از بین نمیرود.

اجرای کنیتکس

اجرای کنیتکس یک سری مراحل اولیه دارد که باید برای انجام صحیح آن، این مراحل طی شود؛

مراحل اولیه: قبل از انجام هر کاری شما باید هر عیبی که بر روی دیوار باشد، تمیز کاری کنید. این تمیز کاری میتواند شامل پوشاند ترک های دیوار نیز باشد. توجه داشته باشید که رنگ آمیزی با کنیتکس عیب ها و ترک های دیوار را نمیپوشاند در نتیجه اگر شما بدون انجام زیر سازی اقدام به انجام رنگ آمیزی کنید، خروجی شما خوب نخواهد بود. بهتر است قبل از رنگ آمیزی آلودگی های دیوار را نیز تمیز کنید تا کارتان در نهایت بی نقص باشد. سپس شما باید از پرایمر آستری برای پوشش اولیه سطح دیوار استفاده کنید. سپس رنگ کنیتکس را در سطل های بزرگ رنگ آمیزی بریزید و تا میتوانید ورز دهید. در نهایت نیز با استفاده از پیستوله های مخصوص شروع به رنگ آمیزی کنید.

مراحل بعدی: همان طور که در مراحل اولیه اجرای کنیتکس گفتیم، سطح شما باید کاملا صاف و تمیز از هر گونه آلودگی باشد. توجه داشته باشید که اگر همه کار های لازم را در مراحل اولیه انجام داده باشید، هر ده متر از سطح یک ساختمان را میتوانید به راحتی در عرض یک ساعت تمام کنید ولی اگر در مراحل اولیه سطح را کاملا تمیز نکرده باشید، کار شما زمان بر خواهد بود. برای مثال پوسته پوسته شدن دیوار نیز یکی از عیب های دیوار است که باید با روش های فنی به طور کامل صاف شود تا در نهایت ظاهر رنگ آمیزی شده دیوار، به صورت بد جلوه نکند. توجه داشته باشید که پس از رنگ آمیزی کامل ساختمان حدود یک الی دو هفته زمان نیاز دارید تا رنگ سطوح به طور کامل جا بیافتد. از نکات مهم دیگر این است که اگر ساختمان خود را تازه سیمان کاری کرده اید، باید حدود دو هفته صبر کنید تا به  طور کامل خشک شود، سپس اقدام به رنگ آمیزی سطوح با کنیتکس کنید. برای رنگ آمیزی با کنیتکس شما به پیستوله نیاز دارید ولی توجه داشته باشید که برخی از قسمت های سطوح حساس هستند و برای رنگ آمیزی آن ها شما باید از غلتک استفاده کنید. همچنین همان طور که گفتیم کنیتکس روغنی قابلیت اشتغال دارد در نتیجه هنگام رنگ آمیزی آن باید نهایت احتیاط را به خرج دهید.

نکات قابل توجه هنگام کار با پیستوله

توجه داشته باشید که برای رنگ آمیزی تمیز و مرتب سطح باید دمای رنگ حدود 22 درجه سانتی گراد و دمای سطح نیز بین 22 الی 30 درجه سانتی گراد باشد. علاوه بر این فشار هوا نیز باید تنظیم باشد تا کار به طور صحیح صورت پذیرد. فشار هوا اگر زیاد باشد رنگ به صورت دانه دانه روی سطح قرار میگرد و برعکس اگر فشار هوا کم باشد، سطح کار چروک میشود. علاوه بر همه این موارد، گفتن این مورد نیز ضروری است که کار با پیستوله به مهارت بالایی نیاز دارد بدین گونه که شما باید پیستوله را به صورت یکسان از راست به چپ و از چپ به راست حرکت دهید و هر بار ماشه را رها کیند و دوباره بگیرید. همچنین شما باید پیستوله را به صورت موازی حرکت دهید تا سطح کار به طور یکسان رنگ آمیزی شود. اگر پیستوله را به صورت موازی حرکت ندهید، در قسمتی از سطح رنگ به صورت انباشه باقی میماند و ظاهر بدی به کار میدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا