دانستنی های سفر
موضوعات داغ

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

بخش عمده‌ای از هزینه‌های سفر هر فردی مربوط به بلیط هواپیما او می‌باشد‌. بنابراین اگر بتواند راهکارهای خرید بلیط هواپیما ارزان را عملی کند، قطعا می‌تواند هزینه‌های سفر خود را به طور قابل توجه‌ای کاهش دهد. اگر عاشق سفر و گردشگری هستید اما از صرف هزینه‌های بالا ناراحتید، توصیه می‌کنیم این مقاله از هارا گدیم را با دقت مطالعه کنید. انتظار می‌رود پس از خواندن این مقاله بتوانید فرصت‌های طلایی خرید بلیط را بیابید و نسبت به خرید بلیط با قیمتی پایین‌تر اقدام کنید.

چرا بلیط هواپیما ارزان قیمت؟

برتری کیفیت سفرهای هوایی نسبت به زمینی بر هیچکس پوشیده نیست. از قدیم گفته‌اند که هیچ چیز با ارزشی با قیمت پایین به فروش نمی‌رسد. بنابراین طبیعی است که هزینه لازم برای تجربه سفرهای هوایی بسیار بالاتر از هزینه مورد نیاز برای سفرهای زمینی باشد. حال فکر کنید راهکاری وجود داشته باشد که شما بتوانید با پرداخت هزینه‌ای معادل سفرهای زمینی، تجربه یک سفر هوایی را داشته باشید. این موضوع باعث شده است تا تقاضا برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت روز به روز افزایش پیدا کند.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که بلیط‌های ارزان تنها در شرایط خاص قابل یافت هستند. در واقع شما برای خریداری این بلیط‌ها نیاز است اطلاعاتی کامل در این زمینه داشته باشید تا بتوانید با به کارگیری این اطلاعات یک بلیط با قیمت مناسب خریداری کنید. با اجرایی یکی از گزینه‌های زیر شانس شما برای خریداری بلیط ارزان قیمت هواپیما چندین برابر می‌شود:

رزرو بلیط سیستمی از چندین ماه پیش از سفر

اگر هدفتان این است که حتما بلیط هواپیما خود را با هزینه‌ای ارزان خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما رزرو بلیط‌های سیستمی از چندین ماه قبل از موعد پرواز است. بلیط‌های سیستمی، بلیط‌هایی هستند که برای پروازهایی مشخص و ثابت به فروش می‌رسند. اگر برنامه خاصی برای سفر خود داشته باشید، به راحتی با خرید این نوع بلیط‌ها می‌توانید هزینه سفر خود را به طور قابل توجه‌ای کاهش دهید. خبر خوب اینکه امکان لغو رزرو این بلیط‌ها فراهم است. به همین دلیل اگر برنامه سفرتان تغییر کرد هزینه بلیط خریداری شده به شما مجدد پرداخت خواهد شد.

نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید این است که با نزدیک شدن به موعد پرواز هزینه بلیط به طور قابل توجه‌ای افزایش خواهد یافت. به همین دلیل است که گفته می‌شود اگر به فکر کاهش هزینه‌های سفر و بلیط خود هستید، حتما از بلیط‌های سیستمی استفاده کنید.

رزرو بلیط‌ های چارتر شده

رزرو بلیط‌ های چارتر شده

بلیط‌های چارتر شده مخصوصا در بازه‌های زمانی که تعداد مسافران بسیار کم است با کاهش شدید قیمت رو به رو شوید. فرد چارتر کننده هنگامی که می‌بینید تعداد مسافران آنقدر که باید نیست برای پر کردن تعداد صندلی‌های چارتر شده قیمت بلیط را به طور قابل توجه‌ای کاهش می‌دهد. اما توجه داشته باشید که این فرصت‌ها همیشه در دسترس نیست. باید شانس با شما بسیار یار باشد.

خرید بلیط‌های چارتر شده برخی تورهای گردشگری به خصوص در روزهای پایانی نزدیک به پرواز می‌تواند هزینه‌های سفر را شما را به طور قابل توجه‌ای کاهش دهد.

نکته‌ای که نباید از آن غافل شد این است که بلیط‌های چارتر شده

در ایام تعطیلات به خصوص همچون عید نوروز به هزینه‌ای تقریبا مشابه بلیط‌های سیستمی فروخته می‌شود.

خرید بلیط‌ های لحظه آخری

برخی از دوستان بلیط‌های لحظه آخری را با بلیط‌های چارتر شده هم خانواده می‌دانند. در واقع این بلیط‌ها قبلا متعلق به کسانی بوده است که شانس با آن‌ها یار نبوده و نمی‌توانند سفر کنند. به همین دلیل با قیمتی بسیار باور نکردنی به فروش می‌رسد. البته توجه داشته باشید که یافتن این بلیط‌ها به این آسانی‌ها هم که فکر می‌کنید نیست. باید بتوانید فرصت‌های ویژه‌ای که وجود دارد را بیابید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا لحظات آخر اصلا به فکر بلیط‌های لحظه آخری نباشید. تمرکزتان را بر روی دیگر بلیط‌ها بگذارید، اگر به هر دلیلی تا آخرین لحظات نزدیک به پرواز نتوانستید بلیط دلخواه را خریداری کنید، آنگاه به فکر یافتن بلیط‌های لحظه آخری باشید.

رزرو بلیط‌ های آف خورده

برخی از شرکت‌های هواپیمایی به منظور افزایش مسافران در برخی مناسبت‌ها مقداری تخفیف برای هزینه بلیط هواپیما در نظر می‌گیرند. بهترین کار این است که قبل از سفر قیمت دریافتی توسط شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بلیط مدنظر را به صورت آنلاین چک کنید.

توجه داشته باشید که خرید بلیط‌ هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی نامدار قطعا گران‌تر از زمانی است که شما از شرکت‌هایی که کمتر شناخته شده‌اند، بلیط می‌خرید.

رزرو بلیط کلاس اکونومی

از دیگر عواملی که به طور مستقیم بر کاهش یا افزایش هزینه بلیط تاثیر می‌گذارد، کلاس پروازی است. در میان کلاس پروازی های موجود، کلاس اقتصادی که کلاس اکونومی نامیده می‌شود، هزینه به صرفه‌تری دارد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که امکانات این کلاس نیز نسبت به سایر کلاس پروازی‌ها کمتر است. معمولا در این نوع سفرها خبری از غذا گرم نیست. تعداد مسافران بسیار بیشتر از کلاس‌های دیگر است.

صرفه اقتصادی بالا این کلاس پروازی باعث شده است تا تقریبا ۹۰ درصد افراد ترجیح دهند به جای استفاده از سایر کلاس‌ها از کلاس اقتصادی استفاده کنند.

تحقیق قبل از خرید بلیط فراموش نشود

پیشنهاد ما این است که از چندین روز قبل از خریداری بلیط هواپیما به تحقیق و پژوهش بپردازید. این تحقیق به شما شانس پیدا کردن بلیط‌های ارزان قیمت هواپیما را خواهد داد. تنها در صورت دارا بودن اطلاعات مناسب می‌توانید نسبت به خریداری بلیط ارزان هواپیما اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله هارا گدیم سعی کردیم در رابطه با فرصت‌های پیش رو برای خرید بلیط هواپیما ارزان صحبت کنیم. درست است که خریداری یک بلیط هواپیما ارزان قیمت می‌تواند هزینه‌های ما را بسیار کاهش دهد. اما توجه به این نکته ضروری است که بلیط‌های ارزان همیشه مناسب نیستند. باید تمامی شرایط را در نظر بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین بلیط را برای خود و اطرافیان خریداری کنید.

برای تجربه سفرهای هوایی که در طی آن امکانات بیشتری در اختیار مسافر و پرواز کننده قرار می‌گیرد، نیاز است تا هزینه بیشتری پرداخت شود. توصیه ما این است که اگر با محدودیت بودجه رو به رو نیستید، شانس خود را برای تجربه سفر به کلاس‌ پروازی‌هایی چون فرست کلاس و بیزنس کلاس از دست ندهید.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا