دانستنی های سفر

راهنما خرید بلیط هواپیما کودکان و نوجوانان

به عنوان یک مادر یا پدر ممکن است دوست داشته باشید فرزند خود را طول سفر با خود به همراه داشته باشید. چرا که وجود کودکان و نوجوانان در سفر می تواند شیرینی و لذت بخشی مسافرت را چندین برابر کند. در این مقاله از هارا گدیم قصد داریم در رابطه با خرید بلیط هواپیما برای کودکان و نوجوانان صحبت کنیم و اطلاعاتی را که نیاز است داشته باشید در اختیارتان قرار دهیم.

قطعا سفر کردن با هواپیما به دلیل راحتی و آسودگی بالایی برخوردار است. این راحتی باعث شده است تا افراد زیادی ترجیح دهند در طی سفر های هوایی کودکان و نوجوانان را نیز با خود به همراه داشته باشند. بنابراین نیاز است تا در زمینه خرید بلیط هواپیما نوجوانان و کودکان اطلاعات داشته باشید.

مزایا سفر هوایی برای کودکان و نوجوانان

قبل از اینکه در رابطه با شرایط خرید بلیط صحبت کنیم، خوب است کمی در رابطه با مزایا سفر های هوایی برای کودکان صحبت کنیم.

توان و ظرفیت کودکان و نوجوانان بسیار کمتر از دیگر افراد جامعه است. درست است که یک کودک یا نوجوان می تواند برای ساعت های  طولانی به بازی کردن و دویدن بپردازد و خسته نشود. اما برای ساعت های طولانی یک جا ساکن ماندن او را خسته و آزرده می کند. این ویژگی باعث شده است تا هواپیما به عنوان یک وسیله سفر مناسب برای کودکان و نوجوانان معرفی شود.

سرعت بالا هواپیما در رساندن فرد به مقصد باعث می شود تا کودک شما در طول سفر کمتر اذیت شود. علاوه بر این در طول سفر های هوایی شرایط به گونه ای تنظیم شده است که کوچک ترین فشاری به فرزند شما وارد نشود. علاوه بر این خدماتی که در طی سفر های هوایی در اختیار مسافران قرار داده می شود اصلا با خدمات سفر های زمینی قابل قیاس نیست.

تمامی این ویژگی ها در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا سفر های هوایی را به گزینه ای مناسب برای کودکان و نوجوانان تبدیل کند.

هزینه بلیط هواپیما کودکان و نوجوانان در سفر های داخلی

هزینه بلیط هواپیما کودکان و نوجوانان در سفر های داخلی

کودک و نوجوان دو واژه متفاوت است که برای افرادی با بازه سنی متفاوت تعریف می شود. افرادی که کمتر از دو سال سن دارند کودک و افرادی که کمتر از ۱۲ سال سن دارند در سفر های هوایی نوجوان در نظر گرفته می شوند.

بسته به اینکه فرزند شما کودک است یا نوجوان و اینکه بلیط خریداری شده سیستمی است یا چارتری هزینه متفاوتی برای پرواز او در نظر گرفته می شود.

هزینه بلیط هواپیما برای کودکان

کودکان بازه کمتر از دو سال با اینکه در طول سفر در بغل مادر یا پدر خود می نشینند اما نیاز است در هنگام خرید بلیط برای آن ها جداگانه بلیط خریداری شود. به عبارت دیگر بدون خریداری بلیط کودک اجازه ورود به هواپیما را نخواهد داشت.

سوالی که در ذهن شکل می گیرد این است که آیا هزینه دریافتی در قبال خرید بلیط برای کودکان با بزرگسالان متفاوت است یا خیر؟

پاسخ این سوال به سیستمی یا چارتری بودن بلیط خریداری شده بستگی دارد. اگر بلیطی که برای کودکتان خریداری کرده اید سیستمی باشد، هزینه دریافتی از شما ده تا پانزده درصد هزینه دریافتی از پزرگسالان است. اما اگر نسبت به خریداری بلیط چارتر شده برای کودکتان اقدام کرده اید، هزینه بلیط دریافتی هیچ تفاوتی با هزینه ای که نیاز است برای خود بپردازید ندارد.

هزینه بلیط هواپیما برای نوجوانان

هزینه بلیط هواپیما برای نوجوانان

اگر فرزند شما بین ۲ تا ۱۲ سال سن دارد، بلیطی که  خریداری می کنید، بلیط هواپیما نوجوان نامیده می شود. در صورت سیستمی بودن این بلیط  نیم بها محسوب می شود. به عبارت دیگر بایستی نصف هزینه ای که برای خرید بلیط بزرگسال پرداخته اید، بابت خرید بلیط نوجوان هزینه کنید.

اما قوانین خرید بلیط چارتری به گونه ای تنظیم شده که سن مسافر هیچ تاثیری در قیمت بلیط ندارد. بنابراین هزینه بلیط هواپیما چارتری برای نوجوانان کاملا مانند هزینه بلیط هواپیما چارتری برای بزرگسالان است.

هزینه بلیط هواپیما کودکان و نوجوانان در سفر های خارجی

هزینه بلیط کودکان و نوجوانان در سفر های خارجی و داخلی طبق یک قانون محاسبه می شود. بنابراین طبیعی است که هزینه سفر های خارجی کودکان ده درصد بزرگسالان و نوجوانان نصف بزرگسالان باشد.

نکته ای که باعث تفاوت در هزینه سفر های داخلی و خارجی کودکان و نوجوانان می شود، نوسانات ارزی است. شما در هنگام خرید بلیط برای سفر های خارجی نیاز است تا هزینه دلاری پرداخت کنید. بنابراین طبیعی است هزینه دریافتی بابت خرید بلیط کودکان و نوجوان در داخل و خارج از کشور کمی متفاوت باشد.

آیا امکان تجربه سفر های هوایی برای کودکان و نوجوان به تنهایی فراهم است؟

اگر چه بهتر است در طول سفر کودکانتان را همراهی کنید اما گاهی شرایطی پیش می آید که امکان همراهی کودک یا نوجوان در طی سفر برای تان فراهم نیست. باید بدانید که امکان تجربه سفر های هوایی به تنهایی برای کودکان زیر دو سال فراهم نیست. نوجوانان نیز اگر بالای پنج سال سن داشته باشند بر اساس یک سری قوانین و مقرارت  و با امضا رضایت نامه توسط قیم قانونی امکان تجربه سفر های هوایی به تنهایی را خواهد داشت.

کودکان زیر پنج سال به هیچ عنوان حتی با وجود تعهد و رضایت نامه قیم نیز اجازه تجربه سفر بدون همراه را نخواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله از هارا گدیم سعی کردیم در رابطه با خرید بلیط هواپیما برای کودکان و نوجوانان و هزینه های در نظر گرفته شده برای بلیط آن ها سخن بگوییم.

از آنجایی که هیچ تفاوتی میان هزینه بلیط های چارتر شده کودکان و بزرگسالان وجود ندارد، بهتر است در صورت برنامه ریزی برای سفر هر چه سریع تر نسبت به خریداری بلیط های سیستمی اقدام کنید. چرا که خریداری این دسته بلیط ها از مدتی قبل از پرواز می تواند هزینه های ناشی از سفر شما را نصف کند.

حالا که قرار است در طول سفر های هوایی کودکانتان را با خود به همراه داشته باشید، بهتر است منتظر خریداری بلیط های چارتر شده نباشید. چرا که در چنین شرایطی خریداری بلیط های سیستمی ایده بهتری است. و می تواند صرفه اقتصادی بالایی برای شما داشته باشد.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا