دانستنی های سفر

خدمات cip فرودگاه چیست؟

اگر تجربه خرید بلیط را داشته باشید، حتما واژه‌هایی چون خدمات سی آی پی و وی آی پی را شنیده‌اید. در این مقاله از هارا گدیم قصد داریم به طور اختصاصی در رابطه با خدمات cip فرودگاهی صحبت کنیم.

به عنوان فردی که در پی برنامه ریزی برای سفرهای هوایی هستید، نیاز است تا با سطح خدمات رسانی فرودگاه‌ها در هنگام خرید بلیط‌های مختلف آشنا شوید. و با آگاهی کامل نسبت به خریداری بلیط‌های مورد نیاز اقدام کنید.

در ادامه قصد داریم در رابطه با سی آی پی و نحوه فعال سازی دریافت این دسته خدمات صحبت کنیم.

معنی خدمات Cip فرودگاهی چیست؟

خدمات Cip فرودگاهی چیست

نمی‌دانم تا کنون این ضرب المثل را شنیده‌اید که می‌گوید، هر که بامش بیش، برفش بیشتر. به نظر من این ضرب المثل در تمامی زندگی بشر کاربردی است. دریافت خدمات بیشتر در هر عرصه و مقطعی نیازمند صرف هزینه بیشتر است. گاه این هزینه مادی است و گاه غیر مادی.

برای درک بهتر واژه سی آی پی نیاز است تا ابتدا با واژه وی آی پی آشنا شوید. تشریفات وی آی پی بیشتر برای افراد سیاسی، صاحب منصب و مشهور مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشاهیر و افراد مهم  در هنگام سفرهای هوایی به طور خاص پذیرایی می‌شوند. و خدمات بیشتری نسبت به افراد عادی ساکن در آن پرواز دریافت می‌کنند.

واژه سی آی پی زمانی به کار می‌رود که فردی با شرایط اقتصادی متفاوت نسبت به سایر مسافران سوار هواپیما می‌شود. و دوست دارد نسبت به سایر مسافران خدمات متفاوتی‌تری دریافت کند‌. این فرد با پرداخت هزینه‌ای جداگانه پس از خریداری بلیط هواپیما، به فعال سازی خدمات سی آی پی فرودگاهی می‌پردازد.

به بیان دیگر می‌توان گفت واژه Cip به معنی مجموعه خدمات اختصاصی در نظر گرفته شده برای عده‌ای خاص در پی پرداخت هزینه بالاتر نسبت به سایر افراد است که در فرودگاه، هتل، سالن انتظار و … ارائه می‌شود.

تفاوت خدمات Vip و Cip

حالا که متوجه شدیم افراد دریافت کننده خدمات وی آی پی و سی آی پی نسبت به افراد عادی خدمات بیشتری دریافت می‌کنند، این سوال در ذهن شکل می‌گیرد که چه تفاوتی میان خدمات سی آی پی و وی آی پی فرودگاه وجود دارد؟

از آنجایی که خدمات وی آی پی به طور اختصاصی برای ارائه افراد سیاسی مهم و دیگر مشاهیر مورد توجه جامعه مناسب سازی شده است، به حفظ امنیت مسافران توجه زیادی کرده است.

حساسیت شغلی این دسته افراد باعث می‌شود تا نیاز باشد در طول سفر با خود محافظ به همراه برند. به همین دلیل در این دسته سفرها امکان استفاده و نصب دوربین‌های اختصاصی، به همراه داشتن وسایل دفاع شخصی و محافظ و … فراهم است.

دریافت خدمات Cip در فرودگاه و هتل

برخی از افراد دوست دارند در طول سفر خود در آرامش کامل به سر ببرند و کمترین استرسی به آن‌ها وارد نشود. این افراد می‌توانند در کنار بلیط‌ خود، خدمات سی آی پی را فعال کرده و حتی در فرودگاه و هتل نیز از خدمات خاص‌تر و ویژه‌ترین برخوردار شوند.

در صورت فعال سازی خدمات cip تمامی اقداماتی که لازم است برای سفر به هواپیما و ورود به هتل انجام گیرد، توسط عده‌ای خاص انجام می‌شود. و فرد نیازی به انجام این دسته کارها نخواهد داشت. از این اقدامات شامل دریافت کارت پرواز، تحویل بار، و … است.

هزینه خدمات Cip

هزینه خدمات Cip

قطعا هزینه دریافت خدمات اختصاصی بسیار بالاتر از خدمات عادی و معمولی است. بنابراین طبیعی است که برای دریافت این دسته خدمات نیاز باشد هزینه بالاتری بپردازید.

هزینه این خدمات نیز بسته به ایرلاین ارائه دهنده خدمات نیز تغییر می‌یابد.

فرودگاه امام خمینی به عنوان یکی از فرودگاه‌های معروف و پرطرفدار ایرانی توانسته است با ارائه این دسته خدمات مورد توجه علاقه مندان قرار گیرد. هزینه‌های دریافتی توسط این فرودگاه بسته به نوسانات قیمت ارز تغییر می‌یابد.

روش‌هایی فعال سازی خدمات Cip فرودگاه

روش‌های متفاوتی برای فعال سازی خدمات سی آی پی فرودگاه وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها از این خدمات خاص و ویژه استفاده کنید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

۱: برخی مواقع دیده می‌شود که فرد در هنگام خریداری بلیط فرست کلاس و کلاس تجاری امکانات سی آی پی نیز دریافت می‌کند. و می‌تواند در طول سفر راحتی بیشتری را تجربه کند.

۲: افرادی که دائم در حال سفر هستند، می‌توانند با خرید کارت سی آی پی در سفرهای مختلف خود از این خدمت ویژه و کم نظیر استفاده کنند.

۳: برخی از شرکت‌های هواپیمایی به منظور تشویق مسافران برای خریداری بلیط‌های خاص این خدمات را نیز در کنار دیگر خدمات ارائه شده قرار می‌دهند.

۴: خرید آنلاین بلیط از برخی وب سایت‌های فروش بلیط می‌تواند به شما کمک کند تا بدون پرداخت هزینه اضافی از این خدمات خاص برخوردار شوید.

مهم‌ ترین خدمات Cip  کدامند؟

مهم‌ ترین خدمات Cip  کدامند؟

حال ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چه خدماتی جز سی آی پی قرار می‌گیرد؟ یا بهتر است بگوییم دریافت کنندگان این خدمات چه تفاوتی با سایرین دارند؟

افراد دریافت کننده خدمات Cip در فضایی خاص و مخصوص مورد پذیرایی قرار می‌گیرند. و استراحت می‌کنند. اقدامات لازم برای دریافت کار پرواز و صندلی مخصوص توسط کارکنان فرودگاه انجام می‌گیرد. بازرسی آن‌ها توسط پلیس به طور اختصاصی انجام می‌شود. در طول سفر از حیوان خانگی آن‌ها نگهداری شده و امور گذرنامه و گمرک آن‌ها انجام می‌گیرد. در طول سفر امکان استفاده از امکانات رفاهی چون اینترنت را خواهد داشت.

علاوه بر موارد ذکر شده خدمات بانکی این افراد نیز انجام می‌گیرد‌. و از فرودگاه تا هتل با ارائه تجهیزات خاص همراهی می‌شوند. هنگام حضور در هتل، اتاق‌های مخصوصی به آن‌ها داده می‌شود. و بیشتر از افراد عادی توجه دریافت می‌کنند.

چه کسانی می‌توانند از خدمات وی آی پی و سی آی پی هواپیما استفاده کنند؟

تمامی افراد مهم سیاسی همچون وزرا، رئیس جمهور، مدیران کشور و دیگر چهره‌‌های مهم سیاسی و فرهنگی هنری امکان دریافت خدمات وی آی پی را خواهند داشت.

ورزشکاران، تاجران، افرادی که دائما در حال سفر هستند، روسای شرکت و کارخانه‌ها امکان دریافت خدمات سی آی پی را خواهند داشت. علاوه بر این افراد عادی نیز طی یک سری شرایط خاص که پیش‌تر اشاره کردیم، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا