سایت دکتر شهاب اناری
گردشگری

همه چیز درباره مهاجرت کاری

سایت ایمن باشی

همه چیز درباره مهاجرت کاری

یکی از راه‌هایی که زندگی را برای ما لذت‌بخش می‌کند می‌تواند سفر و کسب تجربیات جدید باشد. شما برای آنکه بتوانید چیزهای جدیدی را در زندگی تجربه کنید و همچنین به رویاهایی که در سر دارید برسید، بهتر است کمی از نقطه امن خود خارج شوید و تجربه‌های جدیدی در زندگی به دست آورید. یکی از این تجربه‌های جذاب می‌تواند مهاجرت باشد. با ما در آریاناپارس همراه باشید تا روش‌های جدید مهاجرت کاری را بیشتر به شما یاد بدهیم.

مهاجرت کاری به چه دلایلی اتفاق می‌افتد؟

همان طور که می‌دانید ایران جزء کشورهایی است که نرخ مهاجرت در آن بالاست. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از این دلایل می‌توانند به قرار زیر باشند:

  • بعضی‌ها دوست دارند زندگی در یک کشور به‌جز سرزمین مادری‌شان را تجربه کنند.
  • برخی افراد دوست دارند مقاطع تحصیلی را با شرایطی که دیگر کشورها می‌گذرانند تجربه نمایند.
  • بعضی افراد هم برای ارتقای شغلی و بهبود شرایط زندگی تن به مهاجرت می‌دهند.
  • برخی افراد هم کلا انسان‌های بلندپروازی هستند و در پی آرزوهایشان می‌روند.

به هر حال چه در پی آرزوهای خود باشید و چه در پی کسب یک زندگی بهتر و مرفه‌تر، در نهایت همه برای رسیدن به یک شرایط مطلوب‌تر ترک کشور و خانواده‌شان را می‌کنند.

کدام کشورها برای مهاجرت کاری مناسب‌تر هستند؟

در شرایط فعلی برخی کشورها هستند که شرایط مطلوب‌تری برای مهاجرت کاری دارند. در این بخش برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

مهاجرت کاری به کانادا

آیا دوست دارید زندگی و آینده خود را در نهمین اقتصاد جهان پشت سر بگذارید؟ کانادا بیست و یکمین کشور جهان از لحاظ قدرت خرید مردم است. یازدهمین کشوری است که به لحاظ فساد اقتصادی پاک است. دوازدهمین کشور از نظر شاخص توسعه انسانی و دهمین نظام آموزشی و کاربردی در جهان است.

البته که آمارهای عجیب و غریب دیگری هم وجود دارد. بیشترین تقاضای نیروی کار یعنی چیزی در حدود یک میلیون نفر تا پایان سال 2025 ثابت می‌کند که کانادا کشوری ایده‌آل برای مهاجرت کاری است.

مهاجرت کاری به استرالیا

آیا دوست دارید که از گرفتن دستمزدهای نجومی خود لذت ببرید، پس حتما استرالیا را برای مهاجرت کاری خود انتخاب نمایید. این کشور آن‌قدر خوبی‌ها و جذابیت‌های فراوان دارد که شاید در ذهن هر کسی تمام آن‌ها جا نشود.

وجود قوانین سفت و سخت مدیریت دولتی در اقتصاد و جلوگیری از فساد در سیستم کاری آن، جای هر گونه بی‌قانونی را در آن می‌گیرد. وجود مشاغل گوناگون و نیاز همیشگی استرالیا به نیروی کار ماهر و نیمه ماهر باعث می‌شود که استرالیا مقصد خیلی از افرادی باشد که قصد دارند به یک کشور دیگر مهاجرت کنند.

امنیت شغلی در این کشور بسیار بالاست. باید بدانید که اگر در این کشور بیکار شدید دولت برایتان بیمه بیکاری در نظر می‌گیرد. شاخص لذت و راحتی زندگی در این کشور بسیار بالاست و هزینه‌های درمانی هم در آن بسیار پایین است. در این کشور همه چیز برای یک مهاجرت کاری بی عیب و نقص مهیاست.

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد را در اروپا و چهارمین اقتصاد برتر جهان را دارد. بد نیست بدانید مهاجرت کاری به آلمان و گرفتن ویزای کاری یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای سفر به این کشور است. بیش از 50 درصد از افرادی که به آلمان مهاجرت کرده‌اند از طریق ویزای کاری به این مهم دست یافته‌اند.

مهاجرت کاری به امارات

نزدیک‌ترین کشوری که می‌توانید برای مهاجرت خود انتخاب کنید امارات است که همین بغل و چسبیده به ایران است. تصور کنید که با ویزای کاری به امارات رفته‌اید و در آنجا زندگی می‌کنید؛ باید بدانید که سرانه خرید شما در این کشور جزء 30 کشور برتر جهان است. در حال حاضر بیش از 70 هزار ایرانی در امارات کار و زندگی می‌کنند. اگر برای تفریح به دبی یا ابوظبی رفته باشید می‌توانید تمام زیبایی‌ها و کاربردی‌ترین موارد زندگی در جهان را در این کشور ببینید و از آن لذت ببرید.

ویزای کاری

چگونه ویزای کاری بگیریم؟

گرفتن ویزای کاری اولین قدم برای رفتن به کشوری است که قصد مهاجرت به آن را دارید. پس اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد گرفتن ویزای کاری را دارید اما نمی‌دانید که باید چه مراحلی را بگذرانید در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای کامل برای گرفتن ویزای کاری

دولت کشورهایی که اجازه استخدام نیروی کار از دیگر کشورها را می‌دهند باید مطمئن باشند که این نیروی کار از طریق قانونی وارد کشور شده و مجوزهای رسمی کاری برای حضور در این کشور را دارد. برخی افراد هستند که اقامت دائم یک کشور را از طریق پناهندگی به دست می‌آورند. این افراد به طور خودکار مجوز کار در کشور را خواهند داشت، اما ویزای کاری برای اتباع خارجی که قصد استخدام در آن کشور را دارند جزء واجبات است.

مدت اعتبار ویزای کاری

هر کشور بر اساس قراردادی که با اتباع دیگر کشورها و نیروی کار آن‌ها می‌بندد مدت زمانی را برای اعتبار آن قرارداد در نظر می‌گیرد. به همین دلیل ویزای کاری بر اساس قرارداد بین نیروی کار و کارفرما بسته به اعتبار قرارداد کاری بین آن‌ها دارد. مثلا این میزان برای کشور کانادا بین یک تا سه سال است. البته فراموش نکنید که ویزای کاری قابل تمدید است، پس نگرانی از این جهت وجود ندارد.

انواع ویزای کاری

ویزای کاری انواع و اقسام گوناگونی دارد و بر اساس فعالیت و هدف شما می‌تواند متغیر باشد. برخی از انواع ویزای کار عبارت‌اند از: ویزای کار برای نیروهای دائمی، کارگران فصلی، ویزای کارآموزی، ویزای ورزشکاری و … حق تمدید برای هر کدام از این نیروها تا یک سال قابل تمدید است.

دریافت ویزای کاری

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری

با توجه به قوانین کشوری که برای درخواست ویزای کاری اقدام کرده‌اید و همچنین کشوری که از آن قصد مهاجرت دارید، این مدارک متغیر است، اما برخی از مدارک عمومی که برای دریافت ویزای کاری مورد نیاز است را برای شما می‌گوییم:

  • شماره مرجع گواهی حمایت که از طریق کارفرما برای نیروی کار ارسال می‌شود یا دعوت‌نامه رسمی از جانب کارفرما
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS جنرال یا زبان کشور مقصد که نشان دهد دانش زبان دارید
  • پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر مانند (کارت ملی و شناسنامه) برای تشخیص هویت و ملیت
  • عنوان شغلی، کد شغلی و حقوق سالانه شما
  • نام کارفرما و شماره مجوز از طرف فرد حامی که در گواهی حمایت آمده است (اگر گواهی حمایت مالی ندارید، از کارفرمای خود درخواست کنید تا یک کپی از آن به شما بدهد. گواهی حمایت شما باید به‌روز باشد، چون قبل از جایگزینی ویزای کار Tier۲ (عمومی) با ویزای اسکیل ورکر Skilled Worker به شما داده شده و کارفرما باید نسخه به‌روز آن را در سیستم مدیریتی خود داشته باشد)
  • شرایط سنی و مدارک تحصیلی و سوابق کاری
  • تما اسناد و مدارک کاری باید ترجمه شده باشد
  • مصاحبه با آفیسر کشور مربوطه که بیشتر برای سنجش زبان شما انجام می‌شود
  • مدارکی که ثابت کند برای رشته مورد نظر تخصص و مهارت کافی دارید

نتیجه‌گیری

مطمئنا در یک مقاله به صورت کامل نمی‌توان تمام اطلاعاتی را که برای گرفتن ویزای کاری و انجام مهاجرت کاری مد نظر شما است را ارائه داد. تلاش کردیم در این مسیر تا حدودی اطلاعات لازم را به شما بدهیم و مواردی را بیان کردیم که بتواند کمی شما را راهنمایی کند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ما در آریاناپارس همراه باشید و سوالات خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

منبع: دیدارنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا