کسب و کار

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر است؟

یکی از سوالات متدوال افرادی که می خواهند زبان ترکی استانبولی را آموزش ببینند این است که چقدر طول می کشد تا این زبان را یاد گرفته و به خوبی به این زبان صحبت نمایند.

پاسخ به این سوال را معمولا نمی توان با یک کلمه و یا ساده بیان کرد چرا که مدت زمان یادگیری هر زبانی به عوامل مختلفی وابسته است و زبان ترکی استانبولی نیز به این شکل می باشد.

اما می توان یک تخمین از مدت زمان یادگیری را ارائه داد تا شما بتوانید تقریبا برای یادگیری خود برنامه ریزی کنید.

چرا باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم؟

قبل از اینکه ببینیم چقدر طول می کشد تا زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم بهتر است ابتدا مشخص کنیم که چرا باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم. این موضوع به ما کمک می کند تا هدف خود را مشخص کنیم و زمانی که هدف مشخصی از یادگیری یک زبان داشته باشیم به خوبی می توانیم برای آن برنامه ریزی کرده و در یک زمان مطلوب آن را یاد بگیریم.

زبان ترکی استانبولی، زبان رسمی کشور ترکیه است که به دلیل حضور مهاجران ترکی در کشورهای دیگر همچون آلمان افراد زیادی به این زبان صحبت می کنند.

به دلیل همسایگی کشور ترکیه با ایران که یکی از کشورهای مهم خاورمیانه است و بخش کوچکی از آن در اروپا نیز می باشد فرصت های شغلی و تحصیلی زیادی را می توانید با دانستن این زبان بدست آورید.

در بحث کسب و کار شرکت های ترکی اگر زبان ترکی استانبولی را بلد باشید و بتوانید با آن ها به زبان ترکی ارتباط بگیرید فرصت های بهتری را برای تجارت برای تان بوجود خواهد آورد چرا که حس نزدیکی بهتری را برقرار خواهید کرد.

صنعت گردشگردی بسیار در ترکیه مهم است و سالانه افراد زیادی به این کشور سفر می کنند شما می توانید در زمینه های مختلف به افراد سرویس ارائه کرده و از مزیت یادگیری زبان ترکی استانبولی استفاده کنید و فرصت های زیادی را برای خود ایجاد کنید.

تحصیل در دانشگاه های برتر ترکیه نیز می تواند برای شما فرصت های زیادی را بوجود آورد که با یادگیری زبان ترکی استانبولی می توانید این مهم را محقق کنید.

حال براساس موارد گفته شده می توانید ببینید که به چه میزان تسلط از زبان ترکی نیاز دارید و چه مدت زمانی طول می کشد تا به هدف تان برسید.

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی

یکی از عوامل موثر در تعیین مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی زبان مادری شما است. در نتیجه زبان ترکی استانبولی برای ترک زبانان آذربایجانی، فارسی زبانان و عرب زبانان می تواند بسیار آسان تر از انگلیسی زبانان باشد چرا که پیشینه مشترکی بین این کشورها و زبان های شان وجود دارد و این موضوع بسیار کمک کننده است.

براساس استانداردها شما نیاز به ۱۱۰۰ ساعت مطالعه دارید تا به خوبی به این زبان مسلط شوید اما با توجه به هدف و زبان مادری تان و همچنین میزان تمرین روزانه ای که خواهید داشت این زمان می تواند متغیر باشد.

موسسه زبان دهخدا که به صورت تخصصی به آموزش این زبان به صورت آنلاین و حضوری می پردازد، شما می توانید به صورت خصوصی با ۱۰۰ جلسه به سطح B2 زبان برسید اما تسلط شما تنها با شرکت در این ۱۰۰ جلسه محقق نمی شود و نیاز به تمرین مناسب و تلاش خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا