دانستنی های سفر

چند ساعت قبل از پرواز فرودگاه باشیم؟

در این مقاله از هارا گدیم قصد داریم به یکی از مهم ترین سوالاتی که در زمینه با پروازهای هواپیمایی پرسیده می‌ شود، پاسخ دهیم. قطعا ساعت حضور ما در هواپیما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما اینکه دقیقا نیاز است چه ساعتی در فرودگاه حضور داشت، کمی جای بحث دارد.

افرادی که دائما در حال سفر هستند، بهتر می دانند که حضور در فرودگاه از چندین ساعت قبل چقدر حائز اهمیت است. اگر فکر می کنید هیچ نیازی نیست که قبل از سفر های هوایی در فرودگاه حضور پیدا کنید، خواندن این مقاله برای شما لازم و ضروری است.

ساعت دقیق حضور در فرودگاه

ساعت دقیق حضور در فرودگاه

با اینکه گاهی شاهد تاخیر در ساعت پرواز هواپیما هستیم اما همیشه اینگونه نیست. بنابراین برای انجام اقدامات قبل از سفر و همچنین جا نماندن از پرواز نیاز است تا ۲ یا ۳ ساعت قبل از حرکت هواپیما در فرودگاه حضور داشته باشیم. بسته به اینکه پرواز شما داخلی باشد یا خارجی، ساعت دقیق حضور در فرودگاه تفاوت پیدا می کند. به عنوان مثال اگر قرار است سفر به یکی از شهر ها یا استان های زیبا کشورمان داشته باشید، قطعا هیچ نیازی به چک کردن پاسپورت شما در فرودگاه نیست. بنابراین نیاز است تا دو ساعت از قبل در فرودگاه حاضر شوید.

اما اگر قصد دارید به یکی از کشور های خارجی سفر کنید، بهتر است حداقل ۳ ساعت قبل از پرواز وارد فرودگاه شوید. در پرواز های خارجی معمولا زمان بیشتری برای بررسی مدارک در نظر گرفته می شود. به همین دلیل بهتر است زمان دقیق حضور در فرودگاه برای سفر به کشور های خارجی را ۳ یا ۴ ساعت در نظر بگیریم.

اگر فکر می کنید نیازی نیست چندین ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید، لازم است این نکته را بیان کنیم که از دست دادن پرواز می تواند برنامه سفر شما را به طور کامل بهم بریزد. علاوه بر این حضور در ساعت های پایانی نزدیک پرواز باعث می شود تا فرد برای باز نماندن از پرواز فشار روحی و استرس بسیاری را تحمل کند.

دلایل حضور فرد در فرودگاه از چندین ساعت قبل

دلایل حضور فرد در فرودگاه

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا نیاز است چندین ساعت قبل از پرواز در فرودگاه نیاز داشته باشید؟

برخی از افراد تصور می کنند این ساعت هایی که نیاز است قبل از پرواز در فرودگاه باشند، جز ساعت های اتلافی آن ها است. این در حالی است که همیشه اینگونه نیست. درست است که پرواز های هوایی گاهی با تاخیر رو به رو می شوند اما هیچ تضمینی نیست که پرواز شما نیز جز این دسته پرواز ها باشد. علاوه بر این شما باید در فرودگاه حضور داشته باشید تا اقدامات قبل از سفر هوایی را انجام دهید. برخی از مهم ترین دلایلی که توصیه می شود حتما از چندین ساعت قبل در فرودگاه حاضر شوید عبارتند از:

۱: پس از اینکه وارد فرودگاه شدید نیاز است تا کارت پرواز خود را از گیشه های پرواز دریافت کنید. گاهی صف طولانی این گیشه ها باعث می شود تا حتی فرد تا بیشتر از یک ساعت مشغول دریافت کارت باشد.

البته ناگفته نماند که زمان در نظر گرفته شده برای این مرحله در سفر های خارجی تا ۴۵ دقیقه و در سفر های داخلی تا ۴۰ دقیقه است. زمان در نظر گرفته بسته به شلوغی سفر تغییر می کند.

۲: در تمامی پرواز ها نیاز است تا چمدان ها و مشخصات فردی مورد بررسی و بازرسی قرار گیرد. این اقدام که برای حفظ امنیت در سفر های هوایی انجام می گیرد گاهی ممکن است چندین بار انجام شود و نیازمند صرف زمان بالا تری باشد.

۳: بررسی بدنی انجام شده برای حفظ امنیت در طی پرواز گاهی به دلیل ازدیاد مسافران زمان بر است. به طور تقریبی زمان در نظر گرفته برای این مرحله ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است. توجه داشته باشید در صورت به همراه داشتن وسایل ممنوعه در طی سفر ممکن است شانس پرواز را از دست دهید.

۴: در پرواز های هوایی زمان معینی برای تحویل دادن بار و چمدان شما در نظر گرفته است. ضروری است که طبق زمان از قبل تعیین شده در فرودگاه حاضر و چمدان خود را تحویل دهید. چرا که در غیر این صورت ممکن است در تحویل چمدان با مشکل رو به رو شوید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که اگر میزان بار شما از حد مجاز بیشتر باشد، ممکن است شما را به دردسر اندازد و وقت زیادی را از شما تلف کند.

ساعت دقیق دریافت کارت پرواز

بهتر است همین که وارد فرودگاه شدید نسبت به دریافت کارت پرواز اقدام کنید. چرا که این مرحله یکی از زمان بر ترین مراحلی است که قبل از سفر های هوایی باید طی شود. از آنجایی که در این مرحله تمامی مدارک شناسایی شما مورد بررسی قرار می گیرد، ممکن است زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. این زمان در سفر های برون مرزی کنی بیشتر است. چرا که در سفر های خارجی سخت گیری هایی صورت می گیرد که در سفر های داخلی کمتر دیده می شود.

اگر ساعت پرواز شما نیمه های شب یا اوایل صبح است، به دلیل کم بودن متقاضیان سفر در این دو بازه زمانی شاهد صف های خلوت برای دریافت کارت بلیط هستیم. بنابراین نیاز است تا در این مرحله زمان کمتری صرف کنید.

ساعت دقیق حضور در فرودگاه برای پرواز هایی که دارای تاخیر هستند

ایرلاین های مختلف از طریق ایمیل یا پیامک تاخیر در پرواز ها را به شما اطلاع رسانی می‌ کند. اما نکته ای که وجود دارد این است که در چنین شرایطی اطلاع دقیقی از زمان پرواز در دست نیست. ساعتی تقریبی برای پرواز شما در نظر گرفته می شود. بنابراین بهتر است ۲ یا ۳ ساعت قبل از زمان مقرر در فرودگاه حاضر شده و اقدامات لازم را انجام دهید.

سخن پایانی

از دست دادن پرواز اتفاق تلخی است که می تواند تمامی برنامه ریزی شما را بهم بریزد. و مانع آزرده خاطری شما شود. به همین دلیل توصیه می شود، از چندین ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر شوید تا پرواز خود را از دست ندهید.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا