دانستنی های سفر

وسایل غیر مجاز در سفرهای هوایی

حفظ امنیت مسافران در سفر های هوایی حائز اهمیت است. به همین دلیل حمل و با خود بردن یک سری اشیا در سفر های هوایی ممنوع می باشد. در این مقاله از هارا گدیم قصد داریم در رابطه با وسایل غیر مجاز در سفرهای هوایی صحبت کنیم. به عنوان یک مسافر که قصد دارید تجربه گر یک سفر با هواپیما باشید، نیاز است اطلاعات کافی در رابطه با وسایل مجاز و غیر مجاز در سفر های هوایی داشته باشید. چرا که در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی پیش پای شما قرار گیرد که شما را از پرواز باز دارد.

هیچ کس دوست ندارد دقیقا در روز پروازش درگیر مشغله های ذهنی و فکری شود. و ساعت ها در فرودگاه وقت بگذراند و در نهایت به پرواز نرسد. آگاهی داشتن از اتفاقاتی که قرار است در فرودگاه رخ دهد و اجسامی که نباید به همراه داشته باشید، کمک می‌ کند تا بتوانید سفری آسان و بدون دردسر را تجربه کنید.

وسایل ممنوعه در هواپیما

وسایل ممنوعه در هواپیما

وسایل ممنوعه در هواپیما به سه دسته مجزا تقسیم بندی می‌ شوند. دسته اول  وسایلی هستند که شما به هیچ عنوان اجازه ندارید در سفر های هوایی به همراه داشته باشید. به همراه داشتن این اشیا در فرودگاه می تواند برای شما دردسر ساز شود.

دسته دوم وسایل ممنوعه مربوط به اشیایی است که شما تنها می‌ توانید در قسمت بار هواپیما آن ها را به همراه داشته باشید. به عبارت دیگر ورود این اشیا به کابین ممنوع است.

در نهایت دسته سوم وسایل غیر مجاز در هواپیما، اشیایی هستند که شما این اجازه را خواهید داشت تا به همراه خود آن ها را به کابین ببرید.

هر یک از این سه دسته طیف وسیعی از اشیا و اجناسی را شامل می شود که شما باید از آن ها اطلاع داشته باشید. در ادامه به معرفی اشیا هر یک از این سه دسته خواهیم پرداخت.

وسایل غیر مجاز در کابین هواپیما

به همراه داشتن یک سری ابزار و وسایل در کابین هواپیما ممکن است برای شما دردسر ساز شود. بنابراین بهتر است در هنگام سفر های هوایی این دسته وسایل را به همراه نداشته باشید. وسایلی که در این لیست قرار می گیرند معمولا ابزار های هستند که در طول سفر هیچ نیازی به آن ها نخواهد شد. بنابراین بهتر است از به همراه داشتن آن ها خودداری کنید.

۱: به همراه داشتن هر گونه وسیله تیز و برنده همچون چاقو، قیچی، ناخن گیر، کاتر و … در کابین هواپیما ممنوع است. بعید است کسی در طول سفر به چنین وسایلی نیاز پیدا کند. بنابراین ضروری است در صورت به همراه داشتن این دسته وسایل به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، آن‌ ها را در قسمت بار ها تحویل دهید.

ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که در صورت به همراه داشتن این دسته وسایل در کابین چه اتفاقی می افتد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به همراه داشتن این وسایل ممکن است سر و کار شما را به ماموران امنیتی هواپیما بکشاند و وقت زیادی را از شما تلف کند.

۲: شما در طول سفر هوایی هیچ نیازی به ابزار آلات نخواهید داشت. بنابراین به همراه داشتن آن ها در هنگام ورود به کابین اصلا کار درستی نیست. ابزار آلات مختلف بدون در نظر گرفتن سایز کارایی جز ممنوعات کابین محسوب می شود. بنابراین نیاز است از به همراه داشتن آن ها در کابین خودداری نمایید.

۳: طول سفر های هوایی آنقدر کوتاه است که فرصتی برای ورزش کردن فراهم نمی شود. به همین دلیل اگر ورزش کار هستید و به تندرستی خود بسیار اهمیت می دهید، بهتر است ابزار ورزشی که با خود به همراه دارید را در هنگام تحویل بار، تحویل دهید. چرا که به همراه داشتن هر گونه وسایل ورزشی دارای چوب و باتوم خودداری کنید.

۴: شاید کمی عجیب به نظر برسد اما به همراه داشتن میوه، غذا و محصولات کشاورزی هم در قسمت کابین هواپیما ممنوع است. بنابراین اگر از دردسر خوشتان نمی آید بهتر است از به همراه داشتن هر گونه خوراکی گرم در کابین خودداری کنید. البته ناگفته نماند که به همراه داشتن خوراکی های بسته بندی شده هیچ اشکالی ندارد.

۵: برخی از دوستان سیگاری تصور می کنند که می توانند فندک و هر نوع وسیله آتش زا دیگری را با خود به کابین ببرند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. شما اجازه ورود این دسته اشیا به کابین را نخواهید داشت.

وسایل غیر مجاز در بار هواپیما

وسایل غیر مجاز در بار هواپیما

به همراه داشتن یک سری وسایل در بار هواپیما می تواند دردسر های بزرگی برای شما فراهم کند. بنابراین بهتر است از به همراه داشتن این دسته وسایل و ابزار ها خودداری کنید.

و خطر دردسر را به جان نخرید. برخی از مهم ترین این وسایل به شرح زیر هستند.

۱: به همراه داشتن هر گونه سلاح گرم بدون مجوز در بار هواپیما ممنوع است. شما نمی توانید اسلحه و دیگر مهمات چون بمب را با خود به فرودگاه بیاورید. تنها در صورتی می توانید اسلحه را به قسمت بار تحویل دهید که مجوز داشته باشید.

۲: به همراه داشتن مواد غذایی فاسد و اسیدی می تواند دردسرساز شود. بهتر است فکر حمل غذا های را که امکان فاسد شدن آن ها فراهم است از سر بیرون کنید. نیازی نیست این دسته وسایل را با خود حمل کنید.

۳: به همراه داشتن مشروبات الکلی به خصوص در سفر های درون مرزی ممنوع است. شما اجازه ندارید حامل مشروبات الکلی با استفاده از هواپیما باشید.

۴: به همراه داشتن هر گونه ماده مخدر در طی سفر های هوایی جرم محسوب می شود، بنابراین این نکته را نیز در نظر بگیرید. و نگذارید به همراه داشتن چنین ماده هایی لذت سفر را به کامتان تلخ کند.

۵: شما اجازه حمل سموم با استفاده از هواپیما را نخواهید داشت. بنابراین سموم خریداری شده برای مصارف شخصی و کشاورزی نیز در هنگام تحویل بار، تحویل گرفته نمی شود.

۶: وسایل عفونی و مواد و وسایلی که می تواند موجب بروز بیماری در انسان و حیوان شود جز وسایل ممنوعه در سفر های هوایی در نظر گرفته می شود که به همراه داشتنش می تواند باعث به خطر انداختن سلامتی و امنیت دیگران شود.

۷: با اینکه حمل و نقل کلر در حالت طبیعی ممنوع نیست اما شما اجازه حمل این ماده در سفر های هوایی را نخواهید داشت. فرقی ندارد حجم کلری که به همراه دارید چقدر است. خطراتی که ممکن است این ماده شیمیایی برای افراد بسازد باعث می شود تا نام این ماده در میان ممنوعه های سفر های هوایی قرار بگیرد.

۸: وسایل رادیواکتیو نیز از جمله وسایل خطرناکی هستند که به همراه داشتن آن ها در سفر های هوایی ممنوع است. از آنجایی در طول سفر هیچ نیازی به این دسته مواد احساس نمی شود، بهتر است از به همراه داشتن آن ها خودداری کنید.

۹: شاید کمی عجیب به نظر برسد اما حتی به همراه داشتن کیسه هوا اتومبیل نیز در سفر های هوایی ممنوع است. بهتر است حالا که قرار است تجربه گر یک سفر لذت بخش باشید با به همراه داشتن این مواد طعم خوشی را به کام خود تلخ نکنید.

۱۰: شما نمی توانید در سفر های داخلی و خارجی انجام شده به وسیله هواپیما دارو به همراه خود داشته باشید. اگر بیماری خاصی دارید که نیاز است در طول سفر از دارو استفاده کنید، می بایستی تجویز پزشک خود را به همراه داشته باشید و مجوز های لازم را اخذ کنید.

میزان بار مجاز در سفر های هوایی

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای همه ما در طول سفر های هوایی شکل بگیرد این است که تا چه میزان می توان با خود اشیا به همراه داشت؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به کلاس پروازی شما دارد. در پرواز های معمولی حداکثر بار مجاز برای هر مسافر ۲۰ کیلو گرم است. این در حالی است که در کلاس پروازی ۷ مسافر می تواند با خود تا ۲۵ کیلو گرم بار حمل کند.

این میزان در پرواز های فرست کلاس و بیزنس کلاس تا ۳۰ کیلو گرم نیز می رسد.

تا گفته نماند قوانین وضع شده در رابطه با میزان بار مجاز در سفر های هوایی با هدف حفظ امنیت و سلامت ساکنان هواپیما وضع شده است.

سخن پایانی

در این مقاله از هارا گدیم در رابطه با وسایل غیر مجاز در سفر های خارجی و داخلی صحبت کردیم. و سعی کردیم لیستی کامل از اشیایی که در هنگام ورود به فرودگاه و تجربه سفر های هوایی نباید با خود به همراه داشته باشید را در اختیارتان قرار دهیم.

هر فرد آگاه و دانایی برای جلوگیری از مشکلات و خطرات احتمالی باید تمامی جوانب را بسنجد و به گونه ای عمل کند که حتی کوچک ترین خطری نیز او را تهدید نکند. به عنوان یک فرد علاقه مند به تجربه سفری بدون دردسر و لذت بخش بهتر است نام تک تک اشیا ممنوعه در سفر های هوایی را به یاد سپارید. و هنگامی که قرار است کوله بار خود را به قصد سفر ببندید از به همراه داشتن این اجناس و اشیا ممنوعه جدا خودداری کنید، تا شرایط برای تجربه سفری به دور از استرس برای شما فراهم شود.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا