دانستنی های سفر

نکات مهم خرید بلیط هواپیما

این روزها که خرید بلیط هواپیما به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های افراد علاقه مند به سفر تبدیل شده است، دانستن نکات کلیدی خرید بلیط کمک می‌کند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن بهترین و ارزان‌ترین بلیط را بسته به شرایط خود خریداری کنید.

اما متاسفانه تنها عده محدودی از افراد آگاهی لازم از شرایط خرید بلیط ارزان قیمت را دارند. و به همین دلیل است که دیده می‌شود عده زیادی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی قادر به کاهش هزینه‌های سفر خود نیستند.

در این مقاله از هارا گدیم قصد داریم با بیان چندین نکته طلایی که در خرید بلیط  موثر هستند به شما کمک کنیم تا یک سفر راحت و به دور از دغدغه‌های مادی را تجربه کنید.

انواع بلیط هواپیما

انواع بلیط هواپیما

به عنوان فردی که قصد تجربه سفرهای هوایی را دارید، بایستی با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید. در هنگام آغاز تحقیق و جست و جو برای کسب اطلاعات در رابطه با بلیط‌های هواپیما با دو واژه سیستمی و چارتری برخورد خواهید کرد که هر کدام معنی متفاوتی دارند.

بلیط‌های چارتر شده و بلیط‌های سیستمی از جمله بلیط‌هایی هستند که از نظر کیفیت هیچگونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما در برخی مواقع دیده می‌شود که هزینه‌های متفاوتی در قبال فروش آن‌ها دریافت می‌شود.

هنگامی که تعداد مشخصی از صندلی‌های یک هواپیما توسط یک عده خاص که معمولا شرکت‌های هواپیمایی هستند اجاره شود، گفته می‌شود که صندلی‌های هواپیما چارتر شده است. بلیط‌های چارتری در روزهای پایانی نزدیک به موعد پرواز و همچنین در روزهایی که کمتر کسی به سفر کردن فکر می‌کند با قیمتی بسیار پایین‌تر از بلیط‌های سیستمی به فروش می‌رسد.

حال نوبت پرداختن به بلیط‌های سیستمی است. هر ایرلاین یک سری پروازهای مشخص دارد که در روز و ساعت معینی انجام می‌گیرد. مسافر از چندین ماه قبل از فرا رسیدن موعد پرواز می‌تواند نسبت به خرید بلیط‌های سیستمی با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر اقدام کند.

بلیط‌های لحظه آخری از دیگر انواع بلیط‌های هواپیما هستند که بنا بر نظر برخی افراد در دسته بلیط‌های چارتر شده قرار می‌گیرند. این بلیط‌ها معمولا به دلیل دارا بودن هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از بلیط‌های معمولی مورد استقبال عده‌ای خاص قرار می‌گیرند. اما متاسفانه در سفرهای از پیش برنامه ریزی شده امکان خریداری این دسته بلیط‌ها وجود ندارد. بهترین راه کار برای کاهش هزینه‌ها در چنین شرایطی خرید بلیط سیستمی است.

انواع کلاس پروازی‌

انواع کلاس پروازی‌

یکی دیگر از نکات کلیدی خرید بلیط هواپیما که کمک می‌کند خاطره سفر هوایی‌تان تا سالیان سال در ذهن باقی بماند، آشنایی با کلاس پروازی‌ها است. ایرلاین‌ها یک سری امکانات مختلف برای خریداران برخی از بلیط‌ها در نظر گرفته‌اند. قطعا هر چه این امکانات بیشتر باشد، هزینه‌ای که نیاز است برای خرید بلیط پرداخت شود نیز بیشتر است.

پروازها بر اساس کلاس پروازی به سه دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول که فرست کلاس نامیده می‌شوند با اینکه امکانات خاص و ویژه‌ای در اختیار مسافران می‌گذارند اما به دلیل هزینه‌های بسیار بالا علاقه مندان کمتری را به خود اختصاص می‌دهند. ناگفته نماند که بیشتر بلیط‌های فرست کلاس در سفرهای طولانی مدت و بین مرزی به فروش می‌رسد.

خریداران این بلیط‌ ها امکان استفاده از غذا های گرم متنوع، اینترنت و تلویزیون را خواهند داشت

دومین دسته از کلاس پروازی‌ها، بیزینس کلاس‌ها هستند. این دسته از بلیط‌ها بیشتر برای سفرها و ماموریت‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. نسبت به فرست کلاس‌ها از هزینه و امکانات کمتری برخوردار می‌باشند. تعداد مسافران در این نوع پرواز بسیار کمتر از پروازهای معمولی است به همین دلیل رسیدگی‌های بیشتری انجام می‌گیرد.

دسته سوم کلاس اکونومی یا کلاس اقتصادی هستند. این بلیط‌ها نسبت به دو مورد قبلی از هزینه کمتر و همچنین از امکانات معمولی‌ترین برخوردار می‌باشند. تعداد مسافران در این دسته پروازها نیز بسیار بیشتر از دو گزینه پیشین می‌باشد.

از تور های مسافرتی کمک بگیرید

از دیگر نکات کلیدی خرید بلیط هواپیما که می‌تواند نقش بسیار پر رنگی در کاهش هزینه‌های سفر شما داشته باشد، کمک گرفتن از تورهای مسافرتی است. تورهای مسافرتی به این دلیل که به یک باره بلیط‌های زیادی خریداری می‌کنند، بابت خرید بلیط هزینه پایینی پرداخت می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند به شما کمک کنند تا هزینه‌های سفر خود را به طور قابل توجه‌ای کاهش دهید.

در صورت امکان گروهی سفر کنید

برخی از شرکت‌های هواپیمایی تخفیف‌های ویژه‌ای را برای سفرهای گروهی در نظر می‌گیرند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود اگر امکان تجربه سفرهای گروهی برای شما فراهم است این فرصت را از دست ندهید. قطعا هر چه تعداد اعضا گروه شما بیشتر باشد، می‌توانید تخفیف‌های ویژه‌ای برای پرواز خود دریافت کنید.

ناگفته نماند که تنها برخی از ایرلاین‌ها این دسته تخفیف‌ها را برای مسافران در نظر می‌گیرند. بنابراین لازم است قبل از سفر با سنجش هزینه‌های بلیط هواپیما گروهی و تکی تصمیم بهتری بگیرید.

بلیط‌های رفت و برگشتی خریداری کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات طلایی خرید بلیط هواپیما مربوط به کاهش هزینه بلیط در صورت خرید بلیط‌های رفت و برگشتی می‌باشد. بلیط‌های رفت و برگشت خود به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول بلیط‌هایی هستند که یک بازه چندین روزه برای بازگشت شما در نظر می‌گیرند. دسته دوم بلیط‌هایی هستند که شما را موظف می‌کنند در روز و ساعت مشخصی به مبدا خود بازگردید.

بلیط‌های دسته دوم نسبت به بلیط‌های دسته اول از هزینه پایین‌تری برخوردار می‌باشند.

قیمت بلیط در روزهای مختلف هفته را بررسی کنید

بررسی قیمت دقیق بلیط در روزهای مختلف هفته یکی دیگر از راهکارهایی است که کمک می‌کند بهترین بازه زمانی که می‌توانید برای تجربه یک سفر ارزان قیمت انتخاب کنید را بیابید. این قیمت معمولا در روزهای تعطیل هفته افزایش پیدا می‌کند.

در برخی مواقع نیز دیده می‌شود که شرکت‌های هواپیمایی برای تعطیلات آخر هفته تخفیف‌هایی بسیار باور نکردنی را برای مسافران در نظر می‌گیرند.

بهترین زمان‌ ها برای سفر را بشناسید

تعریف افراد از بهترین بودن متفاوت است. برخی دوست دارند بازه زمانی را برای سفر انتخاب کنند که شهر یا کشور مقصد در بهترین شرایط آب و هوایی قرار داشته باشد. برخی دیگر نیز دوست دارند تحت هر شرایطی هزینه‌های ناشی از سفر خود را کاهش دهند.

اگر به دنبال کاهش هزینه‌های بلیط هستید، بهتر است دور تعطیلات خاص را خط بکشید. و زمانی را برای سفر انتخاب کنید که تعداد مسافران در شهر مقصد کم باشد. هر چه که میزان مسافران یک ایرلاین بیشتر باشد، به همان اندازه شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما خواهیم بود.

قیمت بلیط هواپیما ایرلاین‌های مختلف را بررسی کنید

 از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مواردی که باعث تفاوت در قیمت بلیط هواپیما می‌شود، می‌توان به ایرلاین منتخب اشاره کرد. ایرلاین‌های معروف معمولا نسبت به سایرین در قبال فروش بلیط هزینه بالاتری دریافت می‌کنند. شهرت این شرکت‌ها باعث شده است تا هر ساله عده زیادی ترجیح دهند به جای خرید بلیط از شرکت‌های کوچک‌تر این مجموعه‌ها را انتخاب کنند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما با هزینه‌ای پایین‌تر هستید، از شرکت‌های هواپیمایی کوچک‌تر غافل نشوید. این شرکت‌ها معمولا با هدف جذب مسافران بیشتر، تخفیف‌های زیادتری در نظر می‌گیرند. و بلیط‌های خود را با قیمت پایین‌تری برای فروش می‌گذارند.

بررسی قیمت دریافتی ایرلاین‌های مختلف در قبال فروش بلیط به شما کمک می‌کند تا شانس خود را برای کاهش هزینه‌های سفر خود کاهش دهید.

خرید بلیط از وب سایت‌های فروش بلیط هواپیما را جدی بگیرید

پیشرفت‌های گسترده تکنولوژی این امکان را فراهم کرده است تا شما با یک گشت و گذار ساده در دنیا بیکران اینترنت بتوانید بلیط هواپیما و هر آنچه را که برای سفر نیاز دارید، به راحتی و با کمترین هزینه ممکن رزرو کنید.

معمولا هزینه در نظر گرفته شده برای خرید آنلاین بلیط هواپیما بسیار پایین‌تر از خرید حضوری می‌باشد. به همین دلیل یکی از راهکارهایی که برای کاهش هزینه‌های سفر پیشنهاد می‌شود، رزرو بلیط از راه دور است.

هارا گدیم به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین وب سایت‌های فعال در زمینه فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل و … آماده خدمت رسانی به شما عزیزان از سراسر جهان خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله هارا گدیم سعی کردیم در رابطه با نکات کلیدی خرید بلیط صحبت کنیم. و هر آنچه را که نیاز است در این باره بدانید در اختیار شما قرار دهیم. دانستن این نکات به شما کمک خواهد کرد تا در هنگام خرید بلیط هوشمندانه‌تر عمل کنید. و شرایطی را فراهم نمایید که امکان تجربه سفری کم هزینه و بی‌دردسر برای شما فراهم باشد.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا