دانستنی های سفر

مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز های داخلی و خارجی

بسته به اینکه قصد سفر خارجی یا داخلی را دارید، مراحل سوار شدن به هواپیما متفاوت است. در این مقاله از هارا گدیم سعی داریم در رابطه با مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز های داخلی و خارجی صحبت کنیم. هنگامی که به عنوان یک مسافر متقاضی پرواز وارد فرودگاه می‌ شوید این سوال در ذهنتان شکل می گیرد که حالا باید چه کرد؟ قبل از سوارشدن به هواپیما و تجربه سفر هوایی چه اقداماتی نیاز است انجام گیرد؟

در این مقاله سعی داریم به طور تخصصی به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم.

مراحل سوار شدن به هواپیما در فرودگاه

مراحل سوار شدن به هواپیما در فرودگاه

از زمان ورود شما به فرودگاه تا زمان سوار شدن به هواپیما پنج مرحله طول می کشد که در ادامه به معرفی این مراحل خواهیم پرداخت.

مرحله اول: حضور در فرودگاه

 حضور درست و به موقع در فرودگاه اولین قدمی است که یک مسافر باید بردارد. در این مرحله نیاز است تا با به همراه داشتن مدارک شناسایی، بلیط خریداری شده، بار ها و چمدان خود در فرودگاه حاضر شوید.

پیش تر در یک مقاله به طور تخصصی در رابطه با زمان حضور در فرودگاه صحبت کردیم، و گفتیم برای تجربه یک سفر بدون دردسر و استرس بهتر است تا از ۲ یا ۳ ساعت قبل از زمان مقرر برای پرواز در فرودگاه حاضر شوید. البته زمان مورد نیاز برای انجام اقدامات قبل از سفر در پرواز های خارجی کمی بیشتر از پرواز های درون مرزی است.

حضور به موقع شما در فرودگاه نقطه آغاز اقداماتی است که باید برای سوار شدن به هواپیما انجام شود. چنانچه این قدم مهم به درستی برداشته نشود، ممکن است شاهد باز ماندن از پرواز و ساخت یک خاطره تلخ باشیم.

مرحله دوم: دریافت کارت پرواز

فرقی ندارد کدام یک از در های فرودگاه را برای ورود انتخاب کرده اید. در هر حال به یک سالن بزرگ خواهید رسید که گیت های بسیاری در آن واقع شده است. در این سالن علاوه بر گیت یک سری باجه برای دریافت اطلاعات واقع شده است. شما با مراجعه به این باجه ها امکان دریافت اطلاعات و رفع ابهامات ذهنی را خواهید داشت.

با توجه به شماره گیتی که بر روی بلیط قرار دارد، بایستی به گیت مربوطه مراجعه کرده و با ارائه کارت شناسایی، کارت پرواز خود را دریافت کنید.

اگر قصد شما تجربه سفر های خارجی باشد نیاز است تا در کنار سایر مدارک خود، پاسپورت تان را نیز ارائه دهید.

متقاضیان سفر های خارجی باید پس از دریافت کارت پرواز به قسمت چک پاسپورت مراجعه کنند. و نسبت به تایید پاسپورت خود اقدام نمایند. این تاییدیه زمانی صادر می شود که متقاضی هزینه های مربوطه را به طور کامل پرداخته باشد و پاسپورتش اعتبار داشته باشد.

از آنجایی که چک کردن پاسپورت و دیگر اطلاعات مورد نیاز شما برای گذر از مرز ها ممکن است کمی طول بکشد، گفته می شود مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز های خارجی کمی طولانی تر از پرواز های داخلی است.

مرحله سوم: تحویل بار

پس از دریافت کارت پرواز چمدان ها و بار هایتان مورد بررسی و وزن کشی قرار می گیرد تا به قسمت بار ها منتقل شود. گاه دیده می شود که به دلیل زیاد بودن وزن بار ها نسبت به حد مجاز در تحویل بار اختلال ایجاد می شود. در چنین شرایطی لازم است تا ابتدا ما به تفاوت هزینه بار را به بانک های موجود در این سالن پرداخته و سپس به قسمت گیت مراجعه کنید.

پس از اینکه از این مرحله با موفقیت عبور کردید، می توانید به سالن انتظار بروید و منتظر پرواز باشید.

مرحله چهارم: مراجعه به سالن انتظار

پس از تحویل بار بایستی با به همراه داشتن کارت پرواز به سالن انتظار مراجعه کنید. در این سالن صندلی های برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده است که می توانید تا زمان اعلام پرواز بر روی آن ها بنشینید.

یک شماره بر روی کارت پروازی که به شما تحویل داده شده است، نوشته شده؛ همچنین یک مانیتور رو به روی شما قرار دارد که با استفاده از همین شماره ها پرواز ها را اطلاع رسانی می کنید.

همان گونه که در سالن نشسته اید، به مانیتور رو به رو نگاه کنید تا در صورت اعلام زمان پرواز تان جا نمانید.

مرحله پنجم: عبور از گیت پرواز

آخرین مرحله سوار شدن به هواپیما در سفر های خارجی و داخلی عبور از گیت پرواز است. این مرحله بیست دقیقه قبل از هر پرواز انجام می گیرد. زمانی که شماره پرواز شما از طریق مانیتور موجود در سالن انتظار اعلام شد، درب های گیت پرواز باز می شود. در این مرحله مجدد اطلاعات شما مورد بررسی قرار می گیرد و به شما اجازه داده می شود که وارد هواپیما شوید.

حالا که از این تمامی این مراحل به خوبی عبور کردید، به شما تبریک می گوییم، شانس تجربه یک سفر خاطره انگیز هوایی را پیدا کرده اید.

بررسی بار ها و تفتیش بدنی در فرودگاه

 در همان مراحل ابتدایی ورود به فرودگاه که در حال انجام اقدامات اولیه هستید، بار های شما مورد بررسی قرار گرفته و بدن تان تفتیش می شود تا در صورت وجود اجناس و کالا های ممنوعه به شما اجازه سفر داده نشود.

توصیه ما این است که از به همراه داشتن کالا های که فکر می کنید، ممکن است برای شما دردسر ساز شود جدا خودداری کنید، چرا که ممکن است شانس تجربه سفر بدون دردسر از شما گرفته شود.

سخن پایانی

در این مقاله از هارا گدیم در رابطه با مراحل سوار شدن به هواپیما در سفر های داخلی و خارجی صحبت کردیم. و اطلاعاتی را که نیاز است به عنوان یک مسافر پرواز های هوایی بدانید در اختیار تان قرار دادیم.

در صورت اطلاع از مراحل سفر های هوایی تجربه سفر برای شما راحت تر و بدون دردسر تر خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از اینکه وارد فرودگاه شوید از تمامی مراحلی که برای تجربه سفر نیاز است سپری کنید، اطلاع یابید.

داشتن اطلاعات درست در زمینه سفر های هواپیمایی کمک می کند تا بتوانید علاوه بر کاهش هزینه های سفر، مدت زمان معطلی خود را نیز در فرودگاه به طور قابل توجه ای کاهش دهید.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا