دانستنی های سفر

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟

اینکه بهترین بازه زمانی را برای پروازهای هوایی خود در نظر بگیرید، تاثیر بسیار زیادی در کاهش قیمت‌ها دارند‌. شناسایی بهترین زمان برای پروازهای هوایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های سفر خود ایفا کنید. به عنوان یک فرد علاقه مند به سفر دانستن نکاتی که در این مقاله از هارا گدیم بیان می‌شود، می‌تواند به شما در بهبود تجربه سفرتان کمک کند.

کیفیت بالا و گستردگی زیاد خدمات ارائه شده در سفرهای هوایی باعث شده است تا هر روزه تعداد علاقه مندان به پرواز افزایش پیدا کند. اما گاهی دیده می‌شود که افراد از هزینه‌های بالا سفرهای هواپیمایی ناراضی هستند. و به دنبال راهکارهایی می‌گردند تا بتوانند هزینه سفر خود را به طور قابل توجه‌ای کاهش دهند. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای کم کردن هزینه‌های مسافرت خود در پیش گیرید، سفر کردن در بهترین بازهای زمانی است. قبل از اینکه به طور تخصصی در رابطه با بهترین و ایده آل‌ترین زمان‌ها برای پرواز صحبت کنیم، باید به یک نکته توجه داشته باشیم که تفسیر بهترین زمان برای پروازها از دیدگاه افراد ممکن است متفاوت باشد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کی هست؟

بهترین راهکار این است که بلافاصله پس از مشخص شدن زمان سفرتان نسبت به خریداری بلیط اقدام کنید. در چنین شرایطی امکان خریداری بلیط‌های سیستمی با قیمتی پایین‌تر برای شما فراهم است. ممکن است برخی از دوستان با این تصور که می‌توانند بلیط‌های چارتر شده را با قیمتی بسیار کمتر از بلیط‌های سیستمی خریداری کنند، خرید بلیط خود را به لحظات آخر موکول کنند. توصیه ما به این دسته از دوستان این است که همچین ریسک بزرگی نکنند. چرا که ممکن است در آخرین لحظات شانس با آن‌ها یار نباشد و نتوانند بلیط‌های لحظه آخری و چارتری خریداری کنند. این دسته از بلیط‌ها بیشتر مناسب کسانی است که هیچ برنامه ریزی مشخصی برای سفر خود ندارند. یا به عبارتی به یکباره تصمیم به سفر می‌گیرند.

البته لازم است به این نکته نیز توجه شود که خرید بلیط در لحظات ابتدایی فروش ممکن است هزینه زیادی برای شما به دنبال داشته باشد. چرا که ایرلاین‌ها معمولا در اولین روزها و ساعت‌های عرضه بلیط قیمت بالایی را برای فروش در نظر می‌گیرند.  معمولا در مناسبت‌های خاص و روزهای تعطیلی که افراد زیادی سفرهای هواپیمایی را انتخاب می‌کنند شاهد افزایش قیمت بسیار زیاد در پروازها هستیم. به این دلیل است که گفته می‌شود

انتخاب زمان مناسب برای سفر می‌تواند هزینه‌های بلیط شما را تحت تاثیر قرار دهد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که ممکن است معیارهای افراد برای در نظر گرفتن بهترین زمان برای سفر متفاوت باشد. ممکن است برخی از افراد بهترین بازه زمانی پروازهای هوایی را فصول خوش آب و هوا سال در نظر بگیرند.

بهترین فصل‌ های سال برای پرواز های هوایی

اگر معیار بهترین زمان برای پرواز را کاهش هزینه‌ها در نظر بگیریم، بهترین فصل‌های سال، پاییز و زمستان خواهد بود. چرا که در این دو فصل شاهد کاهش شدید تعداد مسافران و در پی آن کاهش هزینه‌های مربوط به خرید بلیط هستیم.

اما اگر بخواهیم از یک جنبه دیگر به ماجرا نگاه کنیم. و بدون در نظر گرفتن مسائل اقتصادی بهترین زمان از نظر آب و هوایی را برای سفر در نظر بگیریم، فصل بهار و تابستان در اکثر کشورها و استان‌ها گزینه مناسبی است. البته در برخی از شهرهایی که آب و هوای گرم و شرجی دارند ممکن است سفر در این دو فصل کمی شما را آزرده کند.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از سفر شرایط آب و هوایی مقصد را به طور کامل بسنجید تا بتوانید زمانی را برای مسافرت انتخاب کنید که آب و هوا خوب باشد.

بهترین ماه‌ های سال برای پروازهای هوایی

در برخی ماه‌های سال به دلیل ازدیاد مسافران هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. هزینه دریافتی برای خرید بلیط نیز از این قائده پیروی می‌کند. به همین دلیل است که در برخی ماه‌های سال به خصوص در فروردین و اردیبهشت که شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب است، افراد زیادی قصد سفر کنند.

اگر معیار بهترین ماه سال برای پروازهای هوایی را هزینه کم در نظر بگیریم، بهترین زمان ماه‌های مهر و بهمن است. چرا که در این دو ماه به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین باز بودن مدارس و دانشگاه‌ها کمتر کسی راضی به مسافرت می‌شود. به همین دلیل هزینه سفر نیز به طور قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد.

بهترین روز های هفته برای پروازهای هوایی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما روزهای هفته نیز می‌تواند بر روی هزینه دریافتی بابت بلیط تاثیرگذار باشد. به طور کلی در اوایل هفته که افراد بیشتر درگیر کار و فعالیت هستند، شاهد کاهش شدید مسافران متقاضی پرواز خواهیم بود. به همین در این بازه امکان خریداری بلیط با قیمتی بسیار باور نکردنی فراهم است. در اواخر هفته به خصوص روز جمعه تعداد مسافران به یکباره چندین برابر می‌شود. بنابراین ایرلاین‌ها هزینه‌های دریافتی خود را به طور قابل توجه‌ای افزایش می‌دهند.

بهترین ساعت‌ های روز برای پروازهای هوایی

ارزان‌ترین بلیط‌ها در برخی از ساعت‌های شبانه روز که تعداد متقاضیان سفر محدود است به فروش می‌رسد. اوایل صبح و نصف شب از جمله این زمان‌ها است.

اگر متقاضی خریداری بلیط ارزان قیمت هستید و دوست دارید از این طریق هزینه‌های لازم را کاهش داده و سفری ارزان‌تر را تجربه کنید، بهتر است نسبت به خریداری بلیط‌های نصف شب و اول صبح اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از هارا گدیم سعی کردیم بهترین زمان‌ها برای پرواز را به شما معرفی کنیم. معیار خود را برای معرفی بهترین بازه زمانی سفر هواپیمایی هزینه ارزان بلیط در نظر گرفتیم. بر اساس این معیار بهترین زمان روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه، از ساعت ۳ بامداد تا ۸ صبح و همچنین ماه‌های دی و بهمن و مهر و فصل‌های پاییز و زمستان است.

برخی مواقع نیز دیده می‌شود که ایرلاین‌ها در مناسبت‌های خاص تخفیفات ویژه و باور نکردنی برای مسافران در نظر می‌گیرند. اطلاع از این موقعیت‌ها می‌تواند برای شما اتفاقات خوشایندی را رقم زند.

تنها کافی است هوشیار باشید و با استفاده از وب سایت‌های اینترنتی فعال در زمینه فروش بلیط هواپیما این موقعیت‌های خاص را شناسایی کنید.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا