ترکیهجهان گردی

زیباترین شهرهای ترکیه برای مسافرت کدامند؟

اگر قصد سفر به ترکیه دارید و به همین منظور این مقاله از هارا گدیم را برای خواندن انتخاب کرده‌اید، در ابتدا باید به دلیل این حسن انتخاب به شما تبریک بگوییم. شما یکی از بهترین و مهاجرپذیرترین کشورهای جهان را برای مسافرت و تفریح انتخاب کرده‌اید. اما این پایان ماجرا نیست و نخواهد بود. برای تجربه یک سفر لذت بخش و به یادماندنی باید قبل از سفر زیباترین شهرهای ترکیه را بشناسید؛ تا بسته به سلیقه خود بهترین مقصد را برای خود و کسانی که شما را همراهی می‌کنند، انتخاب کنید.

زیبایی‌های شهرهای ترکیه به قدری زیاد است که مقایسه کردن آن‌ها در عمل غیر ممکن و نشدنی است. بنابراین ناچاریم لیستی از شهرهایی را که از نظر مسافران بسیار زیبا و دوست داشتنی بوده‌اند، در اختیار شما قرار دهیم.

شهر زیبا و دوست داشتنی استانبول

استانبول

استانبول یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال زیباترین شهرهای کشور ترکیه است که هر ساله افراد بیشتری را به علاقه مندان خود تبدیل می‌کند. شهرت بسیار این شهر پرجمعیت و دیدنی باعث شده است تا برخی به اشتباه تصور کنند که استانبول پایتخت ترکیه است.

تجربه استفاده از غذاهای لذیذ و دوست داشتنی شهر استانبول، بازدید از مکان‌های تاریخی و نوین گردشگری از جمله دلایلی است که باعث می‌شود گردشگران بسیاری این شهر را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.

اجرایی شدن معماری‌های نوین و تاریخی متفاوت، باغ و بوستان‌های بهشت مانند و برج‌های سر به فلک کشیده همگی دست به دست هم داده‌اند تا استانبول را نه تنها به یکی از زیباترین شهرهای ترکیه، بلکه به یکی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل کند.

شهر ساحلی ازمیر

ازمیر

ازمیر از دیگر شهرهای ترکیه است که در منطقه دریای اژه واقع شده است. اگر دوست دارید در یک شهر ساحلی و پیشرفته قدم بزنید و از آب و هوای لذت بخش حاصل از مجاورت با ساحل لذت ببرید، شهر ازمیر گزینه مناسبی برای شما می‌باشد. این شهر زیبا و دوست داشتنی به دلیل جای دادن دومین بندر مهم ترکیه در خود توانسته است، شهرت بسیاری را به دست آورد.

پیشرفت‌های گسترده این شهر باعث شده است تا استقبال بسیار زیادی از آن صورت گیرد. و افراد زیادی به قصد بازدید از نمایشگاه‌های بین المللی و جشنواره‌های مختلف به این شهر سفر کنند.

شهر آنکارا پایتخت ترکیه

آنکارا

سومین شهر زیبایی که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت آنکارا است. این شهر زیبا و دوست داشتنی به دلیل جا دادن مکان‌های تاریخی زیبا بسیار در خود توانسته است مورد توجه علاقه مندان به تاریخ قرار گیرد.

این شهر پرجمعیت که هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود اختصاص می‌دهد، آنقدر زیبا و دوست داشتنی است که می‌تواند هر چشمی را نوازش کند.

شهر تجاری سافرانبولو

سافرانبولو

شهر سافرانبولو یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری کشور ترکیه است که در کنار دریای سیاه واقع شده است. این شهر به دلیل برخورداری از معماری خاص عثمانی این توانایی را به دست آورده است که هر فرد را برای چندین روز به خود خیره کند.

سافرانبولو یکی دیگر از شهرهای مهم تاریخی در ترکیه می‌باشد که هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر جهان قرار می‌گیرد. می‌توانیم بگوییم یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ترکیه بناهای تاریخی بسیاری است که در این شهر واقع شده است.

شهر زیبا و دوست داشتنی بورسا

بورسا

شهر بورسا به دلیل دارا بودن غذاهای خوشمزه مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به سفر قرار گرفته است. زیبایی‌های این شهر تاریخی به قدری زیاد است که زبان از بیان آن ناتوان است. اما مهم‌ترین دلیلی که باعث شده است این شهر به شهرت برسد، وجود ۶ چشمه آبگرم زیبا است که هم برای نوازش چشم مناسب است و هم برای دریافت درمان.

توصیه ما این است که اگر به دنبال گذراندن اوقات چند روزه خود در یک مکان آرام و بدون حاشیه هستید، حتما بورسا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید.

آنتالیا شهری ساحلی و زیبا

آنتالیا

رقابت بسیار بالا شهر آنتالیا و استانبول در جذب گردشگر باعث شده است تا تصمیم گیری برای افراد کمی سخت باشد. پیش‌تر در یک مقاله به بررسی آنتالیا و استانبول برای سفر پرداخته‌ایم.

اگر شما نیز نمی‌دانید کدام یک از این دو شهر را برای سفر انتخاب کنید، این حس شما کاملا طبیعی است. شهر آنتالیا به عنوان یکی از شهرهای ساحلی زیبا که مکان‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است، توانسته است به خوبی مسیر موفقیت را طی کند و نام خود را در میان نام زیباترین شهرهای ترکیه قرار دهد.

شهر زیبا شانلی اورفا

شانلی اورفا

از دیگر شهرهای زیبا اما گرم ترکیه می‌توان به شانلی اورفا اشاره کرد. این شهر با اینکه جاذبه‌های گردشگری بسیاری را به خود اختصاص داده است اما به دلیل گرما بیش از حد در میان مقاصد گردشگری خوب قرار نمی‌گیرد.

شما با مسافرت به این شهر امکان بازدید از مکانی که حضرت ابراهیم در آتش انداخته شد را نیز دارید.

شهر جنگی اوزون گول

اوزون گول

شهر اوزون گول به دلیل برخورداری از جنگل‌های زیبا، طبیعت بکر و کوه‌های سر به فلک کشیده، قادر شده است نام خود را در لیست زیباترین شهرهای ترکیه قرار دهد.

سرسبزی این شهر زیبا ترکیه باعث شده است تا علاقه مندان به طبیعت ترجیح دهند به جای بازدید از دیگر شهرهای ترکیه، چند روزی را در اوزون گول سپری کنند.

شهر تاریخی غازیانتپ

غازیانتپ

اگر علاقه مند به سیر و سفر در گذشته هستید و هیچ حساسیتی نسبت به گرما هوا از خود نشان نمی‌دهید، بازدید از شهر تاریخی و زیبا غازیانتپ می‌توان گزینه بسیار مناسبی برای گردشگری شما در ترکیه باشد.

سراسر جهان از این شهر به عنوان یک شهر با غذاهای تند و خوشمزه و مکان‌های گردشگری تاریخی یاد می‌کنند.

شهر تاریخی و مهم سامسون

سامسون

از دیگر شهرهای زیبا ترکیه که نقش بسیاری در تاریخ این کشور ایفا کرده‌اند، می‌توان به شهر سامسون اشاره کرد. ممکن است برای عده‌ای این سوال پیش بیاید که چرا از این شهر به عنوان یک شهر مهم در ترکیه یاد می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شهر سامسون نقش بسیار زیادی در جنگ جهانی اول داشته است. علاوه بر این در حال حاضر جشنواره‌های بین المللی بسیاری در این شهر شمالی برگذار می‌شود. مجاورت این شهر با دریا سیاه از دیگر دلایل زیبا و اهمیت سامسون می‌باشد.

شهر زیبا اما پر رمز و راز ماردین

ماردین

شهر کاردین بیشتر به دلیل برخورداری از معماری خاص و بی‌نظیر ارتوقی به یک شهر زیبا در ترکیه تبدیل شده است. هنرنمایی معماران تاریخی این شهر به قدری بالا است که نام آثار تاریخی مارتین در میان آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

اگر علاقه مند به کشف رازهای تاریخی جدید هستید، بازدید از شهر ماردین گزینه مناسبی برای شما می‌باشد.

شهر پر تمدن آدانا

آدانا

این شهر در گذشته بیشتر به دلیل دارا بودن مراکز خرید بسیار شهرت داشت. اما امروزه برگزاری جشنواره‌های بین المللی مختلف در این شهر باعث شده است تا آدانا به یکی از زیباترین و در عین حال پر تمدن‌ترین شهرهای کشور ترکیه شهرت یابد.

سخن پایانی

در این مقاله از هارا گدیم سعی کردیم به معرفی برخی از زیباترین شهرهای ترکیه برای سفر بپردازیم. نکته‌ای که نباید از آن غافل شد این است که ترکیه کشوری با هزاران شهر مختلف است. هر یک از این شهرها ممکن است برای عده‌ای خاص و زیبا به نظر برسد. بنابراین در عمل نمی‌توان یکی از این شهرها را به عنوان زیباترین شهر ترکیه معرفی کرد.

استقبال ویژه افراد از سه شهر آنتالیا، استانبول و ازمیر نشان داده است که این شهرها بیشتر از سایرین توانسته‌اند مورد محبوبیت قرار گیرند.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا