ترکیهجهان گردی

راهنمای جامع سفر به ترکیه

ترکیه یکی از پهناورترین و در عین حال زیباترین کشورهای دنیا است که به دلیل دارا بودن امکانات رفاهی و گردشگری بسیار هر ساله باعث جذب گردشگران بسیاری از سراسر جهان می‌شود.

نزدیکی این شهر به کشورمان ایران باعث شده است تا هر ساله گردشگران داخلی بسیاری با هدف بازدید از شهرهای زیبا این کشور منزل را ترک کنند. در این مقاله از هارا گدیم سعی داریم در رابطه با صفر تا صد سفر به ترکیه صحبت کنیم. و اطلاعاتی را که نیاز است به عنوان یک گردشگر از این کشور محبوب بدانید، در اختیارتان قرار دهیم.

دلایل محبوبیت و شهرت ترکیه

دلایل محبوبیت و شهرت ترکیه

هنگامی که سخن از صنعت گردشگری ترکیه می‌شود، این سوال مطرح می‌شود که چه عاملی باعث شده است تا این کشور اینگونه محبوبیت بیابد؟ و هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود اختصاص دهد؟

برای پاسخ دادن به این سوال نیاز است تا مزایا سفر به ترکیه را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

کشور ترکیه یک سرزمین زیبا و پهناور است که آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. جذابیت بالا این آثار گردشگری یکی از مهم‌ترین انگیزه گردشگران جهانی برای سفر به این کشور است. در رابطه با آثار دیدنی کشور ترکیه باید بگوییم که امکان بازدید از منابع طبیعی دیدنی، آثار باستانی و تاریخی و همچنین مکان‌های نوین دیدنی برای مسافران فراهم است.

دومین دلیل محبوبیت سفر به ترکیه نزد ایرانیان هزینه‌های مناسب است. شما به عنوان یک مسافر می‌توانید با صرف هزینه‌ای اندک به شهرهای مختلف این کشور سفر کنید و چند روزی را از دنیای کار و تلاش دور بمانید تا روحیه‌تان تقویت شود.

نزدیکی ترکیه به کشورمان باعث شده است تا امکان تجربه سفرهای زمینی به این کشور برای علاقه مندان فراهم باشد. اما معمولا به دلیل راحتی زیاد سفر با هواپیما، مسافران سفرهای هوایی را ترجیح می‌دهند. شما بدون دریافت ویزا می‌توانید از این کشور زیبا بازدید کنید. این در حالی است که بازدید از دیگر کشورها به خصوص کشورهای اروپایی نیازمند دریافت ویزا و پشت سر گذاشتن دردسرهای این مرحله است.

علاوه بر موارد بیان شده ارزانی اجناس در این کشور باعث شده است تا فروشندگان بسیاری با هدف بازدید و خرید از محصولات ترک به این کشور سفر می‌کنند.

موقعیت کشور ترکیه

موقعیت کشور ترکیه

ترکیه یک کشور اوراسیایی است که نصف بیشتر آن در قاره آسیا و نصف کمتر آن در قاره اروپا قرار گرفته است. قرارگیری این کشور در این موقعیت خاص باعث شده است تا این کشور به عنوان پل بین دو قاره اروپا و آسیا شهرت یابد. و از فرهنگ این دو قاره به صورت اشتراکی استفاده کند. از آنجایی که تعداد همسایگان آسیایی این کشور بیشتر است، فرهنگ مردمان ترک به آسیایی‌ها شباهت بیشتری دارد.

احاطه شدن این کشور توسط دریاهای سیاه، اژه، مدیترانه و مرمره باعث رونق اقتصادی این کشور شده است.

صنعت گردشگری ترکیه

رونق اقتصادی و تجاری ترکیه باعث شده است تا سفر به این کشور نه تنها برای ما ایرانیان، بلکه برای تمامی مردم جهان یک گزینه ایده آل باشد. این موضوع باعث شده است تا هر ساله بیش از ۵۰ میلیون نفر با هدف بازدید و گردشگری قدم در این خاک گذارند.

ازدیاد گردشگران بازدید کننده از این کشور باعث شده است تا وضعیت اقتصادی ترک‌ها بسیار مناسب باشد.

آب و هوا ترکیه

ترکیه را به عنوان یکی از کشورهای چهار فصل در جهان می‌شناسند. بنابراین شما می‌توانید هر نوع آب و هوایی را که بخواهید در این کشور بیابید. اما احاطه شدن این کشور توسط دریاها باعث پدید آمدن آب و هوای گرم و مدیترانه‌ای شده است.

به طور کلی می‌توان گفت کشور ترکیه دارای زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی بسیار گرم و خشک است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که کشور ترکیه از تنوع آب و هوایی بالایی وجود دارد که باعث می‌شود امکان سفر به این کشور در تمامی فصول سال فراهم باشد.

روش‌ هایی سفر به ترکیه

روش‌ هایی سفر به ترکیه

روش‌هایی مختلفی برای سفر به ترکیه وجود دارد که هر کدام می‌تواند مزایا و معایب خاص به خود را داشته باشد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط شخصی خود یکی از این روش‌ها را برای تجربه سفر به ترکیه انتخاب کنید. این روش‌ها عبارتند از:

۱: اگر گواهینامه بین المللی داشته باشید و اقدامات کاپوتاژ گردن ماشین را انجام دهید، می‌توانید از طریق مرزهای زمینی رازی، سرو و بازرگان با خودرو شخصی خود به ترکیه سفر کنید. طولانی شدن سفر در این روش و خطرات ناشی از رانندگی از معایب سفر با ماشین شخصی به ترکیه است.

۲: اگر در یکی از شهرهای تهران یا تبریز حضور دارید، امکان سفر به ترکیه با اتوبوس فراهم است. مدت زمان لازم برای رسیدن به مقصد در این شرایط ۴۸ ساعت است. اگر چه سفر به ترکیه با اتوبوس هزینه کمی دارد اما سختی سفر با اتوبوس باعث می‌شود تا عده کمی علاقه مند به تجربه سفر زمینی به ترکیه بدین شکل باشند.

۳: سفر به ترکیه با قطار از تهران به ترکیه یکی دیگر از روش‌های زمینی است که یک بار در هفته انجام می‌گیرد. شما با این روش می‌توانید در کمتر از ۲۴ ساعت خودتان را به ترکیه برسانید. راحتی قطار نسبت به اتوبوس باعث شده است تا افراد زیادی ترجیح دهند از این روش سفر استفاده کنند.

۴: راحت‌ترین روش سفر به ترکیه استفاده از هواپیما است. در این روش شما با کمتر از صرف سه ساعت زمان می‌توانید در کشور زیبا ترکیه حاضر شوید. هزینه سفر به ترکیه با هواپیما بین ۵ تا ۱۰ میلیون است که بسته به کلاس پروازی و ساعت و روز پرواز تغییر می‌یابد. بیشتر ایرلاین‌های ایرانی در تمامی روزهای هفته به فروش بلیط ترکیه می‌پردازند.

بهترین زمان سفر به ترکیه چه وقت است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که اکثر گردشگران به دنبال یافتن پاسخ آن هستند، این است که بهترین زمان سفر به ترکیه چه وقت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بستگی دارد شما با چه هدفی به این کشور قدم می‌گذارید.

به عنوان مثال اگر هدف شما از حضور در این کشور بازدید از مکان‌های طبیعی و گردشگری باشد، بهتر است فصل بهار را برای حضور در این کشور انتخاب کنید. چرا که ترکیه در این فصل زیبایی‌های طبیعت خود را به رخ می‌کشاند. و امکان بازدید از مکان‌های طبیعی زیبا برای گردشگران فراهم است. البته این نکته را نیز باید بیان کنیم که تنوع آب و هوایی حاکم در این کشور باعث می‌شود تا امکان بازدید از مکان‌های طبیعی در دیگر فصول سال نیز فراهم باشد.

اگر به دنبال یافتن زمان مناسب برای تجربه سفر ارزان به ترکیه هستید، بهتر است در فصول سرد سال که میزان گردشگران به طور قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد، در این کشور حاضر شوید.

هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟

هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟

بسته به اینکه شما قصد داشته باشید با چه وسیله نقلیه‌ای به کشور ترکیه سفر کنید، هزینه سفر به ترکیه شما تغییر می‌یابد.

علاوه بر این زمان انتخاب شده برای سفر از دیگر عواملی است که می‌تواند موجب تغییر هزینه سفر شما شود.

به طور کلی می‌توان گفت هزینه سفر به ترکیه در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۱۰ میلیون تومان است. اگر شما قصد داشته باشید برای مدت زمان طولانی‌تری در کشور ترکیه حضور داشته باشید، نیاز است هزینه بیشتری را صرف کنید.

واحد پول ترکیه لیر است. بنابراین شما برای صرف هزینه در این کشور نیاز است تا پول خود را به لیر تبدیل کنید.

هزینه‌های سفر به ترکیه تنها به هزینه‌های رفت و آمد محدود نمی‌شود. شما برای سکونت در این کشور نیازمند صرف هزینه رزو هتل و مسافرخانه، هزینه خورد و خوراک و همچنین هزینه خرید در این کشور هستید. این هزینه‌ها بسته به شهری که برای سفر انتخاب کرده‌اید. هتلی که قرار است در آن بمانید، و غذاهایی که برای مصرف انتخاب کرده‌اید، متفاوت است.

مهم‌ ترین شهر های توریستی ترکیه کدامند؟

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که فرد قبل از سفر به ترکیه باید انجام دهد، انتخاب شهر برای بازدید است. اگر چه تمامی شهرهای ترکیه زیبا و دوست داشتنی هستند. اما برخی از این شهرها به دلیل دارا بودن امکانات بیشتر، مورد توجه گردشگران بیشتری قرار گرفته‌اند. و برای سفر مناسب‌تر هستند. اگر قصد دارید به این کشور زیبا سفر کنید، لازم است تا قبل از هر اقدام با شهرهای مهم و توریستی ترکیه آشنا شوید.

استانبول اولین و شلوغ‌ترین شهر توریستی ترکیه است که در مرز بین دو قاره وارد شده و گردشگران بسیاری را هر ساله به خود جذب می‌کند. این شهر دوست داشتنی به دلیل دارا بودن مکان‌های گردشگری بسیار و پاساژهای خرید بزرگ، همواره مورد توجه قرار گرفته است.

آنکارا یا پایتخت ترکیه، دومین شهر توریست پذیر این کشور است که به عنوان یکی از شهرهای مهم سیاسی این کشور شهرت یافته است. بیشتر گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، بازدید از مکان‌های تاریخی آنکارا که تاریخ غنی این کشور را به نمایش می‌گذارد را در برنامه خود قرار می‌دهند.

ازمیر و آنتالیا به ترتیب سومین و چهارمین شهر توریست پذیر و زیبا این کشور است که اولی به دلیل برگذاری مراسم‌ و جشنواره‌های خاصی و دومی به دلیل دارا بودن ساحلی زیبا مورد توجه قرار گرفته است.

هزینه غذا در ترکیه چقدر است؟

بخش زیادی از هزینه سفر شما به ترکیه صرف غذا می‌شود. بسته به اینکه در کدام شهر ترکیه قرار دارید. و در کدام رستوران حاضر شده و قرار است چه غذایی را صرف کنید، هزینه متفاوتی برای غذا شما در نظر گرفته می‌شود.

طبیعی است صرف غذا در رستوران‌های لوکس‌تر هزینه بالاتری نیاز دارد.

هزینه رزرو هتل در ترکیه چقدر است؟

در هنگام سفر به ترکیه بخشی از هزینه‌های سفر شما صرف رزرو هتل می‌شود. ناگفته نماند که اگر از تورهای گردشگری برای سفر به این کشور استفاده کنید، قطعا هزینه رزرو بلیط شما کاهش می‌یابد. اما اگر به هر دلیلی قصد داشتید بدون تور وارد این کشور شدید، می‌توانید با رزرو هتل‌های معمولی واقع شده در شهرهای کوچک‌تر هزینه سفر خود را به طور قابل توجه‌‌ای کاهش دهید.

سخن پایانی

در این مقاله از هارا گدیم سعی کردیم به بررسی صفر تا صد سفر به ترکیه بپردازیم. قطعا همه ما به دنبال روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های سفر خود هستیم. و دوست داریم در هنگام صفر دغدغه‌های مالی ما به حداقل ممکن برسد. راهکارهای بسیاری برای کاهش هزینه‌های سفر به ترکیه پیشنهاد می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از خرید گرین کارت ترکیه، خرید بلیط ارزان هواپیما و یافتن موقعیت‌های خاص سفر به کشور زیبا و دوست داشتنی ترکیه.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا