سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

دوربین مداربسته موتورایز

سایت ایمن باشی

یک نوع دوربین مداربسته ای را شامل میشود که دارای قابلیت دوران و حرکت به صورت اتوماتیک میباشد. این سیستم به طور موتورایز شده و با استفاده از موتورهای الکتریکی و از مسافت ها خارج از محل مورد نظر شما میتوانند کنترل محیط را بدست بگیرند.

این نوع دوربین ها در اصل به خاطر لنزهای متحرک (وریفوکال) خود به شهرت رسیده اند و میتوانند در کسری از ثانیه چرخش و تغییر زاویه دید را داشته باشند. از سایر ویژگی های بسیار جالب دوربین کنترلراین سیستم میباشد که نسبت به دوربین های مدار بسته دیگر هزینه بیشتری را نیز میطلبند.

کاربردهای دوربین موتورایز

کاربردهای موتورایز

در دوربین مداربسته موتورایز سطح برخورداری از ویژگی ها بسیار بالا بوده بطوری که، امکاناتی مانند پان و تیلت، زوم و فوکوس را می توان بر روی دوربین مشاهده نمود. این امکانات باعث می شود که دوربین موتورایز، اصلی ترین گزینه برای نظارت بر فضاهای گسترده و پوشش دادن به بیشتر نقاط یک فضا لقب بگیرد. این نکنولوژی بسیار منحصر به فرد، می تواند به صورت هوشمندانه، نقاط مختلفی از یک فضا را از چند بعد نمایش داده و از نقاط مختلف دید نیز تصویر برداری نماید.

مکان هایی که بیشتر موارد استفاده از این نوع سیستم را به خود اختصاص داده اند عبارتند از: پارکینگ ها،فضاهای سربسته اجتماعی، خیابان ها، ایستگاه های حمل و نقل عمومی و …

 این دوربین ها به دلیل داشتن سیستم رصد یا کنترل از راه دور حتی چند صد کیلومتر، توانسته برای خود علاقمندان بی شماری در سراسر جهان کسب نماید.

ویژگی های دوربین موتورایز مداربسته

دوربین موتورایز مداربسته، با توجه به امتیازات زیر از دیگر دوربین ها متمایز شده اند:

  • لنز قابل تعویض: لنزهای دوربین موتورایز مداربسته برای ایجاد تعمیر یا نصب لنز دیگر بدون هیچ دردسری میتواند عوض شود.
  • چرخش ۳۶۰ درجه: دوربین موتورایز مداربسته با توانایی گردش ۳۶۰ درجه، میتواند تمامی اتفاقات و نقاط کور محل را پوشش دهد.
  • دارای موتور قدرتمند: دوربین موتورایز مداربسته با موتور قدرتمندی که بر روی آن نصب شده در چرخش ها و تصویر برداری های سریع حرف اول را میزند.
  • تشخیص حرکت: دوربین موتورایز مداربسته با دارا بودن شناسایی حرکت، می تواند هنگامی که کوچکترین حرکتی در محیط اطراف روی دهد، در کسری از ثانیه ضبط و ثبت خواهد کرد.
  • قابلیت کنترل از راه دورهمانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شد شما در هر مکانی که باشید با این قابلیت میتوانید از صحنه ها و تایم های خاص مد نظرتان تصویر و فیلم برداری نمایید.
  • امکان دید در شب: دوربین موتورایز مداربسته علاوه بر کیفیت بالایی که در طول روز ارائه میدهد در شب و تاریکی هوا نیز تقریبا همان بهره و کیفیت کاری را دارد و تقریبا محال است صحنه ای را نتواند ضبط کرده باشد.

تنظیمات دوربین موتورایز

تنظیمات موتورایز

تنظیمات دوربین موتورایز مداربسته موارد زیر را در بر میگیرد:

  • رزولوشن تصویر: در واقع  دلیل اصلی کیفیت و وضوح بالای تصویر ضبط شده توسط دوربین، از جمله تعیین تعداد پیکسل های تصویر و نسبت ابعاد آن را شامل میشود.
  • فریم ریت: این یعنی همان تعدادی از یک صحنه که در هر ثانیه توسط دوربین ثبت و ضبط می شود.
  • حساسیت نور: اجرای حداقل نور و حداکثر روشنایی مورد نیاز برای ضبط تصویر در یک لحظه  خاص توسط دوربین را میزان حساسیت نور میگویند که اغلب این تنظیم در شرایط نور و روشنایی حدااقلی و کم بسیار کاربردی تر است .
  •  زاویه دید: تعیین زاویه مناسب برای پوشش منطقه مورد نظر از جهتی که بیشترین کیفیت را ارائه دهد این تنظیم می تواند به شکل دستی یا سیستم ها پیشرفته و اتومات انجام شود.
  • ضبط صدا: در حالت های خاصی از این نوع دوربین، سیستم  شما مجهز به میکروفون است که می تواند صداهای مختلف را هم ضبط کند.
  • در بعضی از سیستم های موجود در بازار شما میتوانید دوربین موتورایز با قابلیت تشخیص نور و صدا با کیفیت بالا در شب را نیز درخواست کنید و در محل های مورد نیازتان نصب نمایید.
  • ذخیره سازی و پخش تصاویر: قابلیت های دیگر این دوربین در فضای ذخیره سازی تصاویر ضبط شده توسط دوربین، که اکثرا شامل کارت حافظه، سیستم های ذخیره سازی شبکه و..  را میشود به کیفیت و طراحی منحصربه فرد این دوربین اشاره دارد که این ویژگی بسیار خاص در واقع از اصلی ترین دلایل ازدیاد طرفداران این دوربین نیز میباشد.

دوربین اسپید دام مدار بسته

دوربین اسپید دام مدار بسته، یک نوع دیگر از دوربین ها با ویژگی بسیار جالب و در حد موتئرایز که قابلیت پان تیلت زوم را نیز توانسته روی ابزارآلات خود داشته باشد. این دوربین با استفاده از موتورهای الکتریکی به ضبط صدا و تصاویر میپردازد همچنین گردش لنز و دوربین در کنار زوم کردن روی نقطه ای خاص از دیگر ویژگی های اسپید دام به شمار میرود. پس یک رقیب سرسخت و جدی برای موتورایز پیدا شده است.

دوربین اسپید دام مداربسته همانند موتورایز از قابلیت های اولیه شامل گردش و چرخش 360 درجه چرخش و 180 درجه  نیز برخوردار است و در کنار این موضوع پان تیلت و زوم قابل توجهی از یک نقطه برای فضاهای اطراف از خود ارائه میدهد و از اصلی ترین دلایل تمایز این دوربین نیز در کنار موتورایز با سایر دوربین ها همین نکات ریز و کاربردی است.

 این دوربین نیز از لنزهای بسیار قوی و جالب برای ضبط تصاویر و ویدیو ها استفاده می‌کند و با کیفیت تصویر بسیار بالایی بازده خود را به تصویر میکشد.

ویژگی های دوربین مدار بسته اسپید دام

دوربین اسپیددام مدار بسته از ویژگی هایی به شرح زیر برخوردار است:

  •  رزولوشن بالا با سرعت فریم 60 در هر ثانیه تصاویری را از یک محل خاص میتواند ارائه دهد و در کنار موتورایز قرار بگیرد.
  • زاویه دید گسترده: دوربین اسپیددام مدار بسته دارای بالاترین میدان دید از یک مکان مورد نظر است و همه ابعاد این مکان را در بر میگیرد.
  •  دید در شب: دوربین اسپیددام مدار بسته با استفاده بهترین تکنولوژی ها موجود برای دید در شب با مادون قرمز و شعاع بسیار مناسبی توانسته قابلیت های خود را در تاریکی نیز به اثبات برساند.
  • این دوربین در آزمایشات صورت گرفته نیز توانسته استاندارد های لازم برای مقاومت در شرایط جوی را بدست آورد. یعنی در وجود گرد و غبار یا حالت های مختلف آب و هوایی کارایی و کیفیت این دوربین تقریبا افتی را نداشته است و همین امر نیز نشان از کیفیت و دقت ساخت این محصول را دارد.
  • قابلیت تحلیل تصویر: دوربین اسپیددام مدار بسته دارای تکنولوژی این را دارد که بتواند حوادث مختلف را از هم تشخیص دهد برای مثال در تشخیص حیوانات و انسان در روز و تاریکی و یا ایجاد حریق در مواقع لازم آلارم مربوطه را نیز به صدا در می آورد.
  • در این نوع دوربین نیز قابلیت کنترل و رصد مکان مورد نظر از راه دور ممکن است و شما به راحتی به مکان و تایم زمانی مورد نظرتان میتوانید وصل شوید.

تفاوت دوربین اسپیدام و موتورایز مداربسته چیست؟

این دو دوربین هر دو در سطح بسیار بالایی قرار دارند و برای لوازم خاصی نیز تولید شده اند که به نوبه خود بهترینند ولی در ادامه به برخی تفاوت ها و شباهت های این دو غول مدار بسته اشاره مینماییم.

دوربین موتورایز مداربسته در واقع با کمک گرفتن از یک متحرک در درون خود، برای تنظیم فوکوس، زوم و حرکات مختلف دوربین خودنمایی میکند. این دوربین به طور معمول و اکثر موارد استفاده در مکان‌هایی مانند ادارات، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها، ساختمان‌های تجاری و محیط‌های صنعتی دیده میشود و خواهان دارد. دوربین موتورایز مداربسته قابلیت پان و تیلت (تغییر زاویه دید دوربین به صورت عمودی و افقی) را نیز به تازگی در سری های جدید خود اضافه کرده است و می‌توان به صورت دستی یا سیستم بخصوص تحت وب مراتب لازم را اجرا و کاربردی کرد.

اما در تفسیر و توضیح دوربین اسپیددام مداربسته باید اشاره کرد که به دلیل سرعت بالا و دقت بالا در تشخیص و حرکت های آهسته و تند، برای کاربردهای امنیتی، نظارت بر رانندگی، اماکن عمومی، فضای باز و همچنین در محیط‌های صنعتی بسیار به کار گرفته شده و محل مطلوبش این مکان هاست این دوربین قابلیت ضبط و ثبت تصاویر در کنار ویدیو با سرعت بسیار عالی را دارد و می‌تواند در شرایط روشنایی گوناگون از نظر وجود یا عدم وجود نور، تصاویر با کیفیت فوق العاده واضح را ارائه و در دسترس قرار دهد. البته تا یادمان نرفته باید به قابلیت پان و تیلت، این دوربین نیز اشاره کنیم که مثل موتورایز می‌تواند به سرعت گردش کند و از زوایا و ابعاد مختلف یک نقطه تصاویر مناسبی را ارائه نماید.

جمع بندی

دوربین موتورایز و اسپید دام هر دو در قسمت دوربین هوشمند و بسیار پیشرفته در سطح شماره یک جهانی به شمار میروند که از اصلی ترین و شناخته شده ترین دلایل معروف بودن آنها میشود به دقت و کیفیت ارائه بالا، قابلیت تنظیم فاصله عدسی کانونی لنز برای مکانهای مختلف، سرعت بالا در فوکوس و زوم کردن و قابلیت پیکربندی و کیفیت اجزای سازنده این محصولات میتوانیم اشاره کنیم.

اما شیاهت ها را گفتیم ولی بنیادی ترین فرق ما بین این دو غول دوربین مداربسته در نوع لنز بکار رفته است. دوربین موتورایز همانطور که در مطالب بالا گفتیم با لنز موتورایز عرضه می‌شود در حالی که دوربین اسپید دام با تکنولوژی لنز ثابت خود را شناسانده است.

 همچنین شاید از جمله دلایل برتری های موتورایز باید بگوییم که دوربین موتورایز قابلیت ساختارسازی بیشتری در تنظیمات خود را دارد، بطوری که ایمیج، تنظیمات فوکوس، تنظیمات حساسیت و میزان نوردهی و … از منو های تنظیمات گسترده تری نسبت به اسپید دام برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا