ترکیهجهان گردیدانستنی های سفر

راهنمای خرید سیمکارت در ترکیه

این روزها خرید سیم کارت در ترکیه به یکی از مهم‌ترین مسائل برای افرادی تبدیل شده است که قصد دارند به عنوان مهاجر یا گردشگر به این کشور سفر کنند. لازم به ذکر است امکان خریداری سیم کارت ترکیه برای افراد حاضر در ایران نیز فراهم است. در این مقاله از هارا گدیم قصد داریم به بررسی خریداری سیم کارت در این کشور زیبا و دوست داشتنی بپردازیم. و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم. اگر به تازگی قصد سفر به ترکیه کرده‌اید، و برای خریداری سیم کارت در این کشور دچار سردرگمی هستید، بهتر است این فرصت طلایی را از دست ندهید، و از اطلاعاتی که در این مقاله قرار است در اختیارتان قرار گیرد، نهایت استفاده را ببرید.

انواع سیم کارت در ترکیه

سیم کارت‌های ترک نیز همچون سیم کارت‌های ایرانی دارای دسته بندی خاص هستند. سیم کارت‌های ترکیه به دو دسته سیم کارت‌های توریستی و سیم کارت‌های دائمی تقسیم بندی می‌شوند.

اگر قرار است چند روزی را در ترکیه به عنوان مسافر بگذرانید، بهترین راه خریداری سیم کارت‌هایی است که به طور اختصاصی برای توریست و گردشگران طراحی شده‌اند. سیم کارت‌های دائمی ترکیه مناسب کسانی است که به قصد زندگی وارد ترکیه شده‌اند. و قرار است برای سالیان طولانی از شماره تلفن خریداری شده استفاده کنند.

سیم کارت‌های دائمی ترکیه خود به دو دسته سیم کارت‌های اعتباری و قبضی تقسیم بندی می‌شوند. نکته‌ای که وجود دارد این است که سیم کارت‌های ترک همگی در ابتدا اعتباری هستند. شما پس از خریداری می‌توانید با مراجعه به شعب مربوطه نسبت به قبضی کردن سیم کارت خود اقدام کنید.

اپراتورهای سیم کارت ترک

اپراتورهای سیم کارت ترک

سیم کارت‌های ترک متعلق به سه اپراتور متفاوت هستند. بنابراین دست شما در هنگام خریداری سیم کارت کمی بسته است. چرا که کشور ترک برخلاف ایران اپراتورهای سازنده سیم کارت محدودی دارد. این اپراتورها عبارتند از ترکسل، ودافون و ترک تلکام. سیم کارت‌های ساخته شده توسط این اپراتورها تقریبا شبیه به هم هستند. و تنها تفاوت آن‌ها با یکدیگر در حجم بسته اینترنتی ارائه شده به کاربر می‌باشد.

سیم کارت‌های ترکسل نسبت به دو اپراتور دیگر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. بیشتر کسانی که نسبت به خریداری سیم کارت‌های توریستی اقدام می‌کنند، اپراتور ترکسل را به عنوان اپراتور ارائه دهنده خدمات برمی‌گزینند.

ترک تلکام یکی دیگر از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مربوط به سیم کارت در کشور ترکیه می‌باشد. برخلاف سایر اپراتورها، ترک تلکام هیچ گونه اطلاعاتی از خدمات خود در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. همین موضوع باعث شده است تا عده زیادی از خریداری سیم کارت‌های این مجموعه خودداری کنند.

ودافون بیشتر به دلیل قیمت پایینی که دارد جایگاه یافته است. خرید این سیم کارت بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند مدت زمان کمی از سیم کارت خود استفاده کنند.

بهترین اپراتور سیم کارت ترک کدام است؟

در هنگام خریداری سیم کارت معمولا این سوال در ذهن کاربران شکل می‌گیرد که مدام یک از سیم کارت‌های ترک بهتر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر شما ملاک بهترین بودن را ارائه خدمات گسترده در نظر بگیرید، سیم کارت‌های ترکسل بهترین هستند. اما متاسفانه این سیم کارت‌ها نسبت به سایرین از هزینه بالاتری برخوردار هستند. بالا بودن این هزینه‌ها باعث می‌شود تا برخی از افرادی در هنگام تصمیم برای خرید یا عدم خرید سیم کارت کمی سردرگم شوند.

بهترین سیم کارت ترکیه برای استفاده در ایران کدام است؟

اگر قصد دارید از سیم کارت خریداری شده در ایران استفاده کنید، سیم کارت‌های ودافون بهترین گزینه پیش روی شما هستند. این سیم کارت‌ها به دلیل ارائه خدمات گسترده بین المللی توانسته‌اند به عنوان بهترین سیم کارت‌های ترک برای استفاده در کشورهای خارجی خود را معرفی کنند.

هزینه خرید سیم کارت ترکیه چقدر است؟

هزینه خرید سیم کارت ترکیه چقدر است؟

سیم کارت‌های ترکیه بسته به خدماتی که ارائه می‌دهند، هزینه متفاوتی دارند. حداقل هزینه لازم برای خریداری یک سیم کارت ترک، ۱۰ لیر می‌باشد.

هر چه که شما برای خریداری سیم کارت هزینه بیشتری صرف کنید، می‌توانید از خدمات گسترده‌تری استفاده کنید. شما با پرداخت تنها ۷ دلار امکان خریداری سیم کارتی با ۶ گیگابایت اینترنت را خواهید داشت. اگر برای خرید سیم کارت ۹ دلار هزینه کنید، امکان تهیه سیم کارتی با ۱۰ گیگابایت اینترنت را خواهید داشت.

سیم کارت‌های ۲۹ دلاری در کنار دارا بودن ۲۰ گیگابایت اینترنت، امکان ارسال ۱۰۰۰ پیامک رایگان و ۲۰۰ دقیقه مکالمه بدون پرداخت هزینه را برای شما فراهم خواهند کرد.

لازم به ذکر است تمامی سیم کارت‌های ترک پس از گذشت مدت زمان ۳ ماه برای گردشگران غیر فعال می‌شوند.

چگونه باید سیم کارت ترکیه بخریم؟

راه‌های متفاوتی برای خریداری سیم کارت ترکیه وجود دارد. شما می‌توانید با عمل به یکی از این روش‌ها در کمترین زمان ممکن سیم کارت دلخواه خود را خریداری و برای استفاده فعال سازی کنید.

یکی از این روش‌ها خرید سیم کارت در فرودگاه است. در تمامی فرودگاه‌ها جایگاه ویژه‌ای برای خریداری سیم کارت‌های خارجی وجود دارد. شما با مراجعه به این مکان‌ها می‌توانید سیم کارت خود را خریداری و تحویل بگیرید. نکته‌ای که وجود دارد این است که خرید سیم کارت در فرودگاه کمی هزینه بر است.

روش دوم خرید سیم کارت ترکیه مراجعه به مراکز و نمایندگی‌های فروش سیم کارت ترک است. خوشبختانه با مراجعه به این مراکز امکان خریداری سیم کارت با هزینه مناسب فراهم است.

برخی از آژانس‌های مسافرتی نیز به فروش سیم کارت‌های خارجی می‌پردازند. اگر چه خریداری سیم کارت از این شرکت‌ها آسان و بی‌دردسر است اما معمولا هزینه بالایی نیاز دارد.

برای خرید سیم کارت ترکیه چه مدارکی نیاز است؟

در هنگام خریداری سیم کارت ترکیه به همراه داشتن کارت شناسایی و پاسپورت نیاز است. اگر مدارک شما ناقص باشد امکان خریداری سیم کارت برای شما فراهم نیست. بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای خرید از کامل بودن مدارک مورد نیاز مطمئن شوید. سعی کنید قبل از خرید امکانات ارائه شده توسط اپراتور منتخب را از فروشنده جویا شوید.

در این مقاله از هارا گدیم سعی کردیم به صحبت در رابطه با خرید سیم کارت ترکیه و بهترین سیم کارت‌های ترک بپردازیم. به عنوان یک مسافر که در حال برنامه ریزی برای سفر به ترکیه هستید، اطلاعات بیان شده در این مقاله می‌تواند بسیار مفید باشد.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا