ترکیهجهان گردی

ترکیه برای زندگی چگونه است؟

ترکیه یک کشور پهناور و زیبای اوراسیایی است که به دلیل قرارگیری هم در آسیا و هم در اروپا از فرهنگ هر دو این قاره‌ها بهره برده است. هر ساله عده زیادی از ایرانیان منزل را با هدف زندگی در ترکیه ترک می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی زندگی در ترکیه بپردازیم. اگر در حال برنامه ریزی برای زندگی در این کشور پهناور هستید، توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدام این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. چرا که به شما کمک می‌کند تا تصمیمی بهتر و ایده آل‌تر بگیرید.‌

مردم ترکیه چگونه‌ اند؟

به عنوان یک گردشگر یا فردی که قرار است چندین سال را در این کشور سپری کند، بایستی با ویژگی‌های مردم این کشور آشنایی داشته باشید.

ترک‌ها معمولا افرادی خونگرم و مهربان و تعصبی هستند. و علاقه و احترام خاصی برای مسافران ایرانی قائل می‌شوند. نزدیکی ترکیه به کشورمان ایران باعث شده است تا فرهنگ مردم ترک شباهت بسیار زیادی با فرهنگ ایرانیان داشته باشد. به همین دلیل هنگام زندگی در ترکیه هیچ گونه احساس غریبی نخواهید کرد. و همچون فردی خواهید بود که در وطن خود در حال سپران زندگی است.

از دیگر ویژگی‌های مردم ترکیه می‌توان به تلاش خستگی ناپذیر و روحیه مقاومت در برابر مشکلات اشاره کرد.

کشور ترکیه چقدر جمعیت دارد؟

ترکیه یک کشور پهناور و جلگه‌ای است که جمعیت بسیاری را به خود اختصاص داده است. سرشماری‌های انجام شده در سالیان اخیر نشان داده است که جمعیت این کشور تقریبا ۸۴٬۶۸۰٬۰۰۰ می‌باشد. بیشتر این جمعیت در پایتخت یعنی آنکارا و دومین شهر بزرگ و پرطرفدار یعنی استانبول قرار گرفته‌اند.

مساحت ۷۸۵٬۳۴۷ کشور ترکیه باعث شده است تا افراد زیادی از سراسر جهان برای زندگی در این کشور پهناور و دوست داشتنی داوطلب باشند.

آب و هوای ترکیه چگونه است؟

آب و هوای ترکیه

کشور ترکیه را در سراسر جهان به عنوان یک سرزمین خوش آب و هوا که دارای طبیعتی چهار فصل است می‌شناسند. درختان سرسبز و سر به فلک کشیده طبیعت بکر ترکیه در بهار از مهم‌ترین انگیزه‌ها برای مهاجرت و سفر به این کشور می‌باشد. سواحل زیبا ترکیه می‌تواند شما را برای چند ساعت از زندگی ماشینی دور کند‌. و به اعماق زیبایی‌های طبیعی خلق شده توسط آفریدگار یکتا بکشاند.

زمستان های ترکیه با بارش شدید برف و باران و همچنین آب و هوای سرد و خشک همراه است. در مقابل تابستان‌های این کشور بسیار گرم است.

اقتصاد در کشور ترکیه چگونه است؟

آب و هوای ترکیه

کشور ترکیه نسبت به سایر کشورهای واقع شده در آسیا از اقتصاد بهتر و رو به رشدتری برخورداری است. تحقیقات نشان داده است که تورم در این کشور بسیار کمتر از ایران است.

سیل عظیم گردشگران بازدید کننده از این کشور نقش بسیار زیادی در رونق اقتصادی دارند.

متاسفانه صنعت گردشگری ایران اصلا قابل قیاس با ترکیه نیست. به همین دلیل است که گفته می‌شود، ترکیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان است.

اینکه شما بخواهید در کدام یک از شهرهای این کشور زندگی کنید، و نحوه زندگی‌تان چگونه باشد، تاثیر بسیاری در هزینه‌های شما خواهد داشت. به طور تقریبی میزان هزینه لازم برای گذران زندگی به ازای هر فرد ۲/۵ تا ۳ هزار لیر ترکیه می‌باشد.

خدمات بهداشتی در کشور ترکیه چگونه است؟

خدمات بهداشتی ارائه شده به شهروندان در کشور ترکیه به قدری با کیفیت است که عده زیادی از سراسر جهان به منظور دریافت این دسته خدمات راهی این کشور می‌شوند.

هزینه‌های دریافتی در قبال این هزینه‌ها بسیار مناسب است. علاوه بر این شرکت‌های بیمه ترک فعال در زمینه خدمات دارویی و درمانی امکان دریافت خدمات بهداشتی رایگان را برای بیمه شدگان فراهم کرده است.

پیشرفت‌های بی‌نظیر کشور ترکیه در زمینه خدمات نوین پزشکی چون سلول درمانی از دیگر انگیزه‌هایی است که افراد زیادی را برای دریافت خدمات توریست درمانی ترغیب می‌کند.

خدمات حقوقی در کشور ترکیه چگونه است؟

به عنوان یک شهروند در هر کجای جهان نیاز است تا حق و حقوق شما به عنوان یک انسان رعایت گردد. و در صورت ضایع شدن این حق امکان پیگیری از جانب شما فراهم باشد. دادگاه‌های کشور ترکیه با دارا بودن وکلا و حقوق‌دانان خبره به صورت شبانه روزی برای برقراری عدالت در تلاش هستند.

به همین دلیل است که گفته می‌شود ترکیه یکی از قانون‌مندترین کشورهای جهان است.

خدمات تحصیلی در کشور ترکیه چگونه است؟

خوشبختانه امکانات رفاهی و تحصیلی کشور ترکیه باعث شده است تا هر ساله دانش آموزان و دانشجویان بسیاری از سراسر جهان با هدف ادامه تحصیل در این کشور منزل را ترک کنند.

امکان دریافت فاند و فول فاند در کشور ترکیه برای دانشجویان مقاطع تکمیلی به راحتی فراهم است.

آموزش‌های قوی اساتید ترک به دانشجویان باعث شده است تا بسیاری از نخبگان جهانی به منظور افزایش دانش و تخصص خود به دنبال دریافت پذیرش از دانشگاه‌های معروف کشور ترکیه باشند.

تفریح در کشور ترکیه چگونه است؟

تفریح در ترکیه

 مکان‌های گردشگری زیبا و متنوع کشور ترکیه باعث شده است تا دست ساکنان برای انتخاب مکانی جهت تفریح کاملا باز باشد. به عنوان یک فرد علاقه مند به سفر می‌توانید هر مکان گردشگری که مدنظر دارید را بیابید. مکان‌های تاریخی و مدرن این کشور با قرارگیری در کنار یکدیگر باعث جذب گردشگران جهانی شده است.

می‌توانید پس از گذراندن یک روز سخت و کاری با رفتن به کنار ساحل رفع خستگی کنید. اگر علاقه مند به مکان‌های تجاری مدرن هستید، یافتن این مراکز در کشور ترکیه کار چندان سختی نخواهد بود.

آیا ترکیه مقصد مناسبی برای زندگی است؟

زندگی در ترکیه در کنار دارا بودن مزایا بسیار از معایبی نیز برخوردار است. قطعا ترک وطن به منظور زندگی کردن در یک کشور بیگانه سختی‌ها و چالش‌های بسیاری دارد.

در این مقاله از هارا گدیم سعی کردیم در رابطه با زندگی در کشور ترکیه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. اما تصمیم گیری نهایی بستگی به خودتان دارد. اگر به دنبال تجربه یک زندگی معمولی و به دور از حاشیه‌ها هستید، و به دنبال کشوری با اقتصاد پایدار می‌باشید، ترکیه گزینه مناسبی برای شما است.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید وطن خود را ترک کنید، سفر گردشگری به کشور ترکیه می‌تواند تجربه‌های جدید و دوست داشتنی را برای شما رقم زند. قطعا ترکیه یکی از بهترین کشورهای جهان برای گردشگران خواهد بود.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا