آی تیمقالات آموزشی و کاربردی سئو

بازار کار سئو

بازار کار سئواز آنجایی که موتورهای جستجو بیشتر از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند و خیلی از افراد سعی دارند از این طریق کارشان را گسترش دهند، در نتیجه خیلی‌ها سعی می‌کنند این کار را به عنوان شغل دائمی خودشان انتخاب کنند؛ شغلی که می‌تواند آنها را به درآمد برساند. یکی از این شغل‌ها سئو کار است. اگر شما تصمیم بگیرید که به عنوان سئوکار مشغول به کار شوید، باید دانش تخصصی آن را بلد باشید، تجربه کسب کنید و آموزش ببینید اما سوالی که وجود دارد، این است که اصلاً بازار کار سئو چگونه است؟ آیا می‌تواند ارزش داشته باشد که ما برای آن وارد این حوزه کاری شده و وقت بگذاریم؟ آیا اصلاً بازار کار خوبی دارد؟ با ما همراه باشید تا در مورد این حوزه کاری اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

حوزه کار سئو

اول از همه باید در مورد حوزه کار سئو اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم. فردی که به عنوان سئوکار در یک فضا کار می‌کند، در واقع با یک سری روش‌ها و راهکارهایی آشنا می‌شود که از طریق آنها می‌تواند یک وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند.

بهینه سازی باید از طریق سئوهای مختلف انجام شود. همانطور که می‌دانید سئو تکنیکال خارجی و داخلی هر سه اهمیت دارند. فردی که سئوکار است، باید تمامی این موارد را بلد بوده و روی آنها احاطه داشته باشد. در واقع خیلی‌ها فکر می‌کنند که وب سایت فقط مربوط به خرید هاست و ثبت دامنه است. در صورتی که هر چقدر زمان سپری می‌شود، کار خیلی پیچیده‌تر خواهد شد. شما باید یک سری اصول را رعایت کنید تا بتوانید امتیاز بالاتری در گوگل بگیرید و در صفحه نتایج موتور گوگل در همان رتبه‌های اول قرار بگیرید. سئو باعث می‌شود که شما بتوانید کاری کنید که مخاطبان بیشتری وارد سایت شوند. از طرفی بهینه‌سازی محتوا را برای شما انجام خواهند داد. همین باعث می‌شود که مخاطبان تایم بیشتری را در صفحات شما سپری کنند.

بعد از اینکه شما بهینه سازی را انجام دادید، خیلی راحت می‌توانید شاهد افزایش رتبه سایت باشید. در نتیجه ورودی سایت هم افزایش پیدا می‌کند. در واقع آموزش تولید محتوا و سئو، هر کدام بخش‌های مختلف و گسترده‌ای را دارند. مثلاً بعضی‌ها فقط در یک حوزه از سئو فعالیت می‌کنند، زیرا آنقدر همه چیز گسترده است که شاید یک نفر نتواند همه جنبه‌های آن را بررسی کند.

تخصص مورد نیاز برای سئوکار

اگر شما به عنوان سئوکار یا کارشناس سئو در جایی مشغول به کار شوید، قطعاً به تخصص نیاز دارید اما سوال اینجاست که تخصص باید در چه حوزه‌هایی باشد. اول اینکه نگران نباشید، زیرا دوره‌های آموزشی مختلفی برای سئوکاران برگزار می‌شود. یک سئوکار می‌تواند در یک تایم کوتاه آموزش ببیند و بعد از مدت زمان کوتاهی کسب درآمد داشته باشد. شما در واقع باید مفاهیم مربوط به طراحی وب سایت و راه‌اندازی آن را در همان اول یاد بگیرید. سپس کار با پلتفرم‌هایی مثل وردپرس را بلد باشید که در عرض یک هفته یا چند روز هم امکان یادگیری آنها وجود دارد. اگر می‌خواهید سئوکار تکنیکال یا همان سئوی فنی سایت را به انجام برسانید، باید به طور کامل سئو سایت را بلد باشید.

در واقع یک سری کدها وجود دارد که باید با آنها آشنایی پیدا کنید. این کدها فضای سایت را خیلی جذاب‌تر می‌کنند و اگر بخواهید تخصصی‌تر کار کنید، معمولاً سئوی تکنیکال برای شما بهتر است که مربوط به طراحی وب سایت می‌شود. خیلی از آنها به صورت جاوا اسکریپت و بعضی‌ها به صورت HTML طراحی را انجام می‌دهند تا شما بتوانید از طریق سئو نتایج خوبی را به دست بیاورید. برای اینکه وارد این شغل شوید، اول باید مفاهیم اولیه را بلد باشید و در مورد چیزهایی که توضیح دادیم، تخصص پیدا کنید و به مرور زمان خودتان را آپدیت نگه دارید. تخصص شما باید در حوزه‌های زیر باشد:

پیدا کردن کلمات کلیدی

این یکی از مهمترین مباحثی است که باید در مورد آن تخصص داشته باشید که به آن تحقیق کلمات کلیدی گفته می‌شود که یک متخصص سئو باید آن را بلد باشد. یعنی شما باید ببینید که در موتورهای جستجو چه کلماتی بیشتر سرچ می‌شود تا آنها را به عنوان کلمات کلیدی شناسایی کرده و در محتوا به کار بگیرید.

بهینه‌سازی کلمات کلیدی

شما باید بدانید که تولید محتوا یا بهینه سازی چگونه باید انجام شود. البته که این وظیفه سئو کار نیست که بهینه‌سازی کلمات را انجام دهد. کسی که تولید محتوا می‌کند، می‌تواند خیلی راحت استفاده از کلمات کلیدی را به اجرا در بیاورد تا داخل وب سایت بهتر دیده شود اما سئوکار باید تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام داده باشد تا آنها بتوانند کلمات را به خوبی به کار ببندند.

لینک سازی

از دیگر تخصص‌هایی که باید توسط سئوکار آموزش دیده شود، لینک سازی است. لینک سازی می‌تواند داخلی و خارجی باشد و باعث می‌شود که شما رتبه بهتری را در محتوا دریافت کنید. اگر لینک سازی خوب و قوی داشته باشید، قطعاً تجربه کاربری شما در وب سایت هم افزایش پیدا می‌کند.

شناخت الگوریتم‌ها

شناخت الگوریتم‌ها که خیلی هم گسترده هستند، توسط سئوکار اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما می‌خواهید در سئو موفق شوید و افراد بیشتری به شما نیاز داشته باشند، باید الگوریتم‌های گوگل را بشناسید و همه آنها را بلد باشید که رتبه‌بندی وب سایت معمولاً از این طریق انجام می‌شود.

آنالیز و تجزیه تحلیل رقبا

کسی که سئوکار قوی باشد باید بداند که رقیبان او چه شرایطی دارند؛ چه نقاط قوت و چه نقاط ضعفی دارند تا بتواند با توجه به آنها فعالیت خود را پیش ببرد و به رتبه بهتری برسد. اگر شما از ابزارهای سئو استفاده کنید، خیلی راحت می‌توانید تجزیه تحلیل و آنالیز این رقبا را به انجام برسانید و شرایط خوبی را پیدا کنید.

بازار کار سئو در ایران و خارج ایران

کار سئو در خارج از کشور

اکنون باید به پاسخ سوال اصلی بپردازیم و ببینیم که بازار کار سئو در ایران و خارج ایران چه وضعیتی دارد. سئو را به عنوان یکی از پرتقاضاترین شغل‌ها می‌شناسند. برای اینکه شما بتوانید در این زمینه حرفه‌ای شوید و موفقیت وب سایت را رقم بزنید، حتما باید یک سئوکار حرفه‌ای داشته باشید. اگر شما در این زمینه تخصص داشته باشید، قطعاً تقاضای شغلی بسیار زیادی برای تان وجود دارد. باید وب سایت‌هایی را جستجو کنید که چنین مشاغلی را نیاز دارند. در مورد خارج از کشور هم باید گفت که بازار کار این شغل خوب است؛ البته به شرطی که در این زمینه کاملا تخصص داشته و حرفه‌ای باشید. در نتیجه برای ورود به بازار کار برای افراد حرفه‌ای مشکلی وجود ندارد. حتی در کانادا، آمریکا و کشور های اروپایی تخصص سئو خیلی مهم شمرده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا