آی تیمقالات آموزشی و کاربردی سئو

مزایای سئو چیست؟

سئو یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای وب سایت خود به انجام برسانید تا از طریق آن بتوانید ترافیک بیشتری را وارد سایت کنید. در چند سال اخیر به این موضوع بیشتر توجه شده،  زیرا خیلی از افراد به این نتیجه رسیده اند که الگوریتم‌های گوگل مدام در حال آپدیت است و ما باید در زمینه سئو، مدام خودمان را ارتقا دهیم. سوال اینجاست که اصلاً مزایای سئو چیست؟ اگر بخواهیم سئو را به شکل پایه‌ای و اساسی بررسی کنیم، چه مزایایی برای آن وجود دارد که باعث می‌شود بتوانیم حداکثر استفاده را داشته باشیم و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم؟ اگر نیازمند کسب اطلاعات در این زمینه هستید، به طور کامل این موضوع را برایتان توضیح می‌دهیم.

مزایای استفاده از سئو

  • معرفی به مخاطب
  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش اعتبار در کسب و کار
  • کاهش یا حذف هزینه تبلیغات
  • استراتژی بلند مدت در سئو
  • افزایش سطح فروش
  • پیشرفت در هر زمان از روز و هفته
  • افزایش احتمال بازگشت مشتریان
  • مقرون به صرفه و اقتصادی
  • افزایش بازدید وبسایت
  • قابلیت اندازه‌گیری و سنجش
  • همراه شدن با کسب و کارهای نوپا
  • افزایش ارزش کسب و کار
  • تصاحب بازارهای جدید

اهمیت سئو

سئو یکی از اقداماتی است که می‌توانید با استفاده از آن مزایای زیادی را برای وبسایت و کسب و کارتان رقم بزنید. اگر سئو به صورت اصولی انجام شود و تمام انواع آن را به طور کامل بلد باشید و اجرا کنید، قطعاً شما را به مزایای بسیار زیادی می‌رساند. مزایا خیلی زیاد هستند اما در این قسمت به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

معرفی به مخاطب

زمانی که می‌گوییم سئوی اساسی باعث می‌شود که مخاطب، شما را بهتر بشناسد، یعنی دقیقاً منظورمان این است که شما خیلی راحت‌تر به مخاطب معرفی می‌شوید. در فضای اینترنت همیشه بیشتر از ۲ میلیارد نفر در طول روز آنلاین می‌شوند. فعالیت‌هایی که در اینترنت انجام می‌شود، ۹۳ درصد مربوط به موتور جستجوی گوگل است. یعنی ما در ثانیه؛ ۴۰ هزار جستجو در گوگل داریم که در طول روز برابر با سه و نیم میلیارد جستجو می‌شود. حال اگر بخواهیم مخاطبان را به سایت خودمان بکشانیم، قطعاً فرصت‌های خیلی زیادی داریم. این آمار نشان می‌دهد که شما برای کسب و کار در فضای اینترنت نسبت به فضای واقعی خیلی بیشتر فرصت دارید. شما می‌توانید کاربرانی را وارد فضای جستجو کنید و فرصت را در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانید نهایت استفاده را از آنها داشته باشید.

جالب است بدانید ۲۸.۵ درصد از کاربرانی که در گوگل جستجو می‌کنند، روی لینک اول کلیک می‌کنند. بعد از آن ۱۵ درصد لینک دوم و ۱۱ درصد لینک سوم را انتخاب می‌کنند. به خاطر همین رتبه‌های سوم به بعد خیلی شانس کلیک شدن ندارند؛ مگر اینکه شما مطلب مهمی را دنبال کنید و در لینک‌های اول به پاسخ نرسید.
سئو به شما کمک می‌کند که همیشه جایگاه‌های اول رو داشته باشید و در رتبه‌های اول قرار بگیرید تا کاربران بیشتری وارد وب سایت شما شوند.

افزایش ترافیک سایت

از دیگر مزایایی که برای سئوی اصولی وجود دارد، این است که ترافیک سایت شما را تا حد زیادی بالا می‌برد. با انجام این کار خیلی راحت‌تر می‌توانید در رتبه‌های اول گوگل خودتان را جای دهید. در نتیجه احتمال اینکه روی وب سایت شما کلیک کنند، تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. همین می‌تواند منجر به افزایش ترافیک داخل وب سایت شود. اگر شما سئو را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و اصول آن را رعایت کنید، ترافیک سایت افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه نیازی برای تبلیغ در فروش محصولات نیست. همچنین نیازی نیست که خدمات خود را هم تبلیغ کنید. همین باعث می‌شود که یک سئوی کاملاً ارزشمند داشته باشید.

افزایش اعتبار در کسب و کار

قطعاً خیلی از مردم اعتماد کافی به گوگل دارند و در طول روز و شب، بارها و بارها به سراغ استفاده از آن می‌روند. در مورد هر چیزی که بخواهند خریداری کنند یا هر کار جدیدی که بخواهند راه‌اندازی کنند، قطعاً به گوگل اعتماد می‌کنند، زیرا می‌توانند تمامی اطلاعات مورد نیاز را از داخل گوگل بدست بیاورند. در نتیجه گوگل می‌تواند به یک فضای کاملاً با ارزش و قابل اعتماد برایشان تبدیل شود. اگر شما داخل گوگل رتبه بالا داشته باشید، قطعاً سطح اعتبار و اعتماد کاربران هم افزایش پیدا می‌کند. سئو می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی این موضوع داشته باشد و باعث شود که اعتبار کارتان تا حد زیادی بالا برود.

کاهش یا حذف هزینه تبلیغات

بالاتر هم به شما گفتیم که اگر شما کار سئو را به درستی انجام دهید، قطعاً داخل گوگل رتبه بالاتری کسب می‌کنید. در نتیجه نیاز شما به تبلیغات خیلی کاهش پیدا می‌کند یا نزدیک به صفر می‌شود. در نتیجه برای اینکه سایت در لیست نتایج نمایش داده شود، مجبور نیستید که هزینه پرداخت کنید. همین باعث می‌شود بدون پرداخت هیچگونه هزینه اضافه، ترافیک وب سایت را تا حد زیادی افزایش دهید. در نتیجه هزینه‌های شما خیلی کمتر می‌شود؛ به شرطی که تمام انواع سئو را بشناسید و یک استراتژی حرفه‌ای برای آن بچینید تا هزینه‌های خود را به مراتب کمتر کنید.

استراتژی بلند مدت در سئو

سئو می‌تواند یک استراتژی مفید و بلند مدت باشد. برای اینکه شما بتوانید در وب سایتتان رتبه خوبی کسب کنید، حتماً به ۶ الی ۱۲ ماه زمان نیاز دارید. گاهی بیشتر از یک سال باید زمان بگذارید تا بتوانید موفق شوید. تداوم را فراموش نکنید و به این فکر کنید که سئو یک استراتژی بلند مدت نیاز دارد تا بتواند شما را به نتیجه مورد نظر برساند و در این زمینه نباید به این راحتی‌ها ناامید شوید. از طرفی اگر شما بتوانید رتبه‌های بالا را کسب کنید، خیلی کم پیش می‌آید که رتبه شما تنزل پیدا کند. یعنی تا حد زیادی کارتان انجام شده است. فقط باید خودتان را آپدیت نگه دارید.

افزایش سطح فروش

بالاتر هم گفتیم که سئو باعث می‌شود ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند. در نتیجه همین باعث می‌شود محصولات و خدماتتان بیشتر دیده شوند و خیلی از کاربران هم می‌توانند مشتری شما باشند. اگر یک محصول با کیفیت قابل اعتماد را ارائه دهید، به طور طبیعی دیگران برای شما تبلیغ کرده و به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند. همین باعث می‌شود که در فروش محصولات و استفاده از خدمات از دیگران سبقت بگیرید که جزو مهم‌ترین مزایای سئو محسوب شده و باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری خوبی روی استراتژی‌های سئو داشته باشید. در واقع کاربرانی که وارد سایت می‌شوند، تبدیل به مشتری خواهند شد. البته که باید داخل موتور جستجو موقعیت خودتان را تثبیت کنید تا مشتریان بیشتری از سایت شما بازدید کنند و قطعاً فروشتان افزایش پیدا کند.

پیشرفت در هر زمان از روز و هفته

زمانی که سئو را به صورت اصولی انجام دهید و سایتتان ارتقا پیدا کند و رتبه بالاتری بگیرد، اصلاً فرقی ندارد که در تایم اداری باشید یا در روز جمعه، تعطیلات و غیره. در هر صورت در هر زمان که بخواهید، می‌توانید به صورت شبانه روزی روی این مسئله کار کنید. حتی می‌توانید کل روزهای سال، در هر ساعتی که خواستید، روی این قضیه سرمایه‌گذاری کنید و به ارتقای وب سایت و افزایش رتبه سایت کمک کنید.

افزایش احتمال بازگشت مشتریان

قطعاً هر چقدر که شما بیشتر توسط مخاطبان خود مورد توجه قرار بگیرید و وب سایت شما بیشتر در معرض دید باشد، احتمال اینکه دوباره از مجموعه تان خرید کنند، هم بالاتر می‌رود. اگر داخل گوگل رتبه بالا بگیرید، قطعاً بیشتر در معرض دید خواهید بود و احتمال فروش و جذب کاربر هم بالاتر می‌رود و مشتریان ثابت بیشتری را پیدا می‌کنید.

افزایش سرعت وب سایت

اگر شما سئوی اصولی داشته باشید و بهینه‌سازی را به درستی انجام دهید، سرعت سایت هم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. زمانی که وب سایت سرعت بالایی داشته باشد، قطعاً تجربه کاربری بسیار عالی برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آید. قطعاً شما سایتی که عکس‌ها و مطالب داخل آن دیر بارگذاری شود را نمی‌پسندید، زیرا حوصله‌تان را سر می‌برد اما بهینه‌سازی و سئوی اصولی می‌تواند از این اتفاقات جلوگیری کند.

مقرون به صرفه و اقتصادی

سئو می‌تواند از خیلی از هزینه‌ها جلوگیری کند که بالاتر هم گفتیم هزینه تبلیغات را به حداقل رسانده یا آن را صفر می‌کند. پس این یکی از مهم‌ترین مزایا محسوب می‌شود و از هر لحاظ کاملاً مقرون به صرفه و اقتصادی است. فقط کافی است یک سری استراتژی‌ها و اصول را پیاده‌سازی کنید تا به نتیجه برسید.

افزایش بازدید وبسایت

افزایش بازدید وب سایت، فارغ از اینکه چند نفر وارد سایت شده‌اند، اهمیت دارد. یعنی گاهی اوقات ممکن است ۱۰ نفر وارد وب سایت شما شوند اما همه آنها تا آخر مطلب را بخوانند اما گاهی اوقات ۲۰ نفر وارد می‌شوند اما بعد از چند ثانیه از داخل سایت بیرون می‌روند که سرعت بالای سایت و مطالب جذاب می‌تواند روی این موضوع به شدت تاثیرگذار باشد. پس سعی کنید کیفیت کارتان را بالا ببرید.

قابلیت اندازه‌گیری و سنجش

از دیگر مزایایی که در مورد سئو وجود دارد، این است که شما می‌توانید چند وقت یکبار سنجش و اندازه‌گیری داشته باشید. یعنی مثلاً ورودی‌ها و نرخ تبدیل را ببینید. میزان پیشرفت و رتبه سایت را بررسی کنید، بازدید آن را بسنجید تا ببینید که اصلاً اقدامات مفیدی را انجام داده‌اید؟ آیا اشتباهی رخ داده است؟ آیا می‌توانید کارتان را کیفیت ببخشید؟ یا اینکه در چه مواردی ضعف و در چه مواردی قدرت دارید؟

همراه شدن با کسب و کارهای نوپا

اگر شما به تازگی یک کسب و کار کوچک را اداره می‌کنید، حتماً به این فکر هستید که داخل گوگل ادوردز قوی‌تر وارد شوید. استراتژی‌های سئو می‌تواند به شما کمک کند تا در این زمینه به هدفتان برسید. خیلی از شرکت‌های بزرگ هستند که به تبلیغات تکیه می‌کنند. اگر شما استراتژی هوشمندانه برای سئو داشته باشید، قطعاً مشتریان خوبی پیدا می‌کنید که این یکی از بزرگترین مزایا برای سئو محسوب می‌شود.

شناخت کار رقبا

سئو چیزی است که می‌دانید رقبا هم از آنها استفاده می‌کنند. اگر شما نحوه کار آنها را بشناسید، قطعاً راحت‌تر می‌توانید کارتان را پیش ببرید. پس خیلی راحت می‌توانید سئوی آنها را بازبینی کنید، نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسید و راحت‌تر در رقابت با آنها پیروز شوید.

افزایش ارزش کسب و کار

اگر سئو در تمامی انواع به درستی انجام شود، ارزش کسب و کار شما را ارتقا می‌دهد. علت هم اینجاست که رنکینگ و رتبه‌بندی ارتقا پیدا می‌کند. در نهایت اگر هم از کارتان خسته شده باشید و بخواهید وب سایت را بفروشید، قطعاً ارزش وب سایت بالاتر است، زیرا توانسته رتبه بیشتری را جذب کند و که همه این‌ها به خاطر سئوی قوی است.

تصاحب بازارهای جدید

اگر شما سئو و بهینه‌سازی وب سایت را به درستی انجام دهید، توسعه کسب و کار برایتان افزایش پیدا می‌کند و خیلی راحت‌تر می‌توانید در حوزه‌های مرتبط کاربر کار کنید. کلمات کلیدی شما با خدمات و محصولات هماهنگی پیدا می‌کنند و شرایط بهتری را برای مشتری و مخاطب در نظر می‌گیرید. سطح بازدید افزایش پیدا می‌کند و موضوعات جدیدی هدف قرار داده می‌شود که همه این‌ها باعث می‌شود وارد بازارهای جدید شوید و شرایط خوبی را پیدا کنید.

ارتقا روابط عمومی دیجیتال

سئو مزیت بسیار مهمی دارد و آن هم مربوط به ارتقای روابط عمومی دیجیتال است؛ به این صورت که شما می‌توانید از روابط عمومی جدیدی که وضع شده و مفهوم خوبی پیدا کرده، استفاده کنید و معنای کارتان را گسترش دهید. از این طریق می‌توانید رتبه بالاتری داخل موتور جستجو بگیرید و می‌توانید بک لینک یا لینک‌های با کیفیت را دریافت کنید که همه این‌ها روی موفقیت در کارتان موثر است. اگر شما بک لینک با کیفیت داشته باشید، رتبه شما افزایش پیدا می‌کند که قطعاً فرصت رشد شما را نیز بالاتر می‌برد.

فعالیت بازاریابی قوی‌تر

رتبه‌بندی شما بستگی به فعالیت‌های بازاریابی دارد و بالعکس. اگر شما سئوی درست و اصولی انجام دهید و کاری کنید که برندتان بیشتر از قبل شناخته شده باشد، رتبه شما در موتور جستجوی گوگل هم بالاتر می‌رود. در نتیجه افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنایی پیدا می‌کنند. همین خودش یک تبلیغ بسیار عالی است. حتی در شبکه‌های اجتماعی هم راحت‌تر شما را شناسایی می‌کنند که همه این‌ها در موفقیت کار افزایش فروش و درآمد تاثیرگذار است.

شناخت دقیق اهداف

از دیگر مزایایی که در مورد سئو وجود دارد، این است که شما خیلی راحت می‌توانید اهداف خود را بشناسید و پایه گذاری آنها را انجام دهید. سئو دقیقاً چیزی است که روی کیفیت و کلمات کلیدی تاکید بسیار زیادی دارد. همین باعث می‌شود که شما دقیقاً مسیر خود را پیدا کنید و با همان هدفی که دارید، کارتان را پیش ببرید و تکلیف کاملاً مشخص است. شما باید سعی کنید که دقیقاً متناسب با عنوان و سوالی که مطرح شده، مطلب تولید کنید تا مخاطب خیلی راحت بتواند پاسخ سوالش را بگیرد و دفعه بعدی شما را یک سایت قابل اعتماد شناسایی کند.

افزایش زمان ماندن کاربر داخل وب سایت

بهینه‌سازی و سئوی قوی مخصوصاً سئوی داخلی باعث می‌شود که مخاطب بیشتر داخل وب سایت شما بماند. زمان حضور بالاتر یعنی میزان سوددهی بیشتر و احتمال افزایش فروش که همه این‌ها باز هم روی رتبه سایت شما تاثیرگذار است.

بالا ماندن رتبه

یکی از بزرگترین مزایای سئو، پایداری نتایج آن است. به عبارت دیگر، با اجرای صحیح تکنیک ‌های سئو، می‌توانید انتظار داشته باشید که رتبه وب ‌سایت شما در موتورهای جستجو به مدت طولانی حفظ شود. این به آن معناست که یکبار که موفق شدید وب‌سایت خود را در صفحات اول نتایج جستجو قرار دهید، می‌توانید برای مدت طولانی از ترافیک ارگانیک و مشتریان جدید بهره‌مند شوید.

 سرمایه‌گذاری اینترنتی هوشمندانه

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، فراتر از یک روش ساده برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو است. این یک استراتژی هوشمندانه و قدرتمند است که به شما کمک می ‌کند تا در دنیای دیجیتال دیده شوید، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و به اهداف کسب ‌و کار خود دست پیدا کنید.

چند برابر شدن رشد کسب و کار

سئو مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مزیت‌های آنها این است که رشد کسب و کار شما را چندین برابر می‌کند؛ به شرطی که آن را اصولی انجام دهید و یک استراتژی موثر داشته باشید تا بتوانید کسب و کار را ارتقا ببخشید. در هر جای دنیا و در هر شرایطی هم می‌توانید سئو را به کار بگیرید تا یک استراتژی اصولی داشته باشید و نسبت به رقبا خیلی موفق‌تر عمل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا