سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

نکات مهم درب اتوماتیک شیشه ای

سایت ایمن باشی

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های ساختمان، درب آن است که مهم‌ترین وظیفه آن، فراهم کردن امینت ساکنین آن است. امروزه، درب اتوماتیک به دلیل طول عمر بالا و ظاهر زیبایش، بیشترین مشتری را دارد. از میان انواع گوناگون درب اتوماتیک که در بازار عرضه می‌شود، درب اتوماتیک شیشه‌ ای بیشترین میزان سفارش را دارد. اگر قصد خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای را دارید، ولی هیچ گونه اطلاعات تخصصی در این زمینه ندارید، خواندن این مقاله هارا گدیم به شما پیشنهاد می‌شود.

انواع مدل‌ های درب اتوماتیک شیشه‌ ای

انواع درب اتوماتیک شیشه‌ ای براساس نیاز مشتریان و در انواع مختلف با قابلیت‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شود. در ادامه، تعدادی از انواع درب اتوماتیک شیشه‌ ای شرح داده شده است:

  • درب اتوماتیک شیشه‌ ای لغزشی: این نوع درب، دارای سیستم لغزشی و ریلی است و با حرکت افقی، درب آن باز و بسته می‌شود.
  • درب اتوماتیک شیشه‌ ای پیچشی: این مدل درب، یک نوع سیستم چرخشی دارد و با پیچیدن درب به صورت عمودی، درب آن باز و بسته می‌شود.
  • درب اتوماتیک شیشه‌ ای بازشو: این نوع درب، دارای یک سیستم گردشی است و با گردش درب به سمت خارج یا داخل، درب آن باز و بسته می‌شود.
  • درب اتوماتیک شیشه‌ا ی فریم دار: این نوع درب، یک فریم فلزی یا آلومینیومی دارد و به صورت‌های پیچشی، لغزشی و گردشی عرضه می‌شود.
  • درب اتوماتیک شیشه‌ا ی تعلیقی: این مدل درب، یک نوع سیستم تعلیقی در خود دارد و با حرکت عمودی، درب آن باز و بسته خواهد شد.
  • درب اتوماتیک شیشه‌ ای جمع شونده: این نوع درب اتوماتیک با داشتن سیستم قابلیت جمع شدن درب، به گونه‌ای طراحی شده است که در فضای کمتری نصب می‌شود. همچنین درب اتوماتیک شیشه‌ای جمع شونده به صورت بالا-پایین باز و بسته می‌شود.

به طور کلی، درب اتوماتیک شیشه‌ ای براساس محیط استفاده و و نوع نیاز مشتری، در ساختار، طرح و قابلیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

قفل درب اتوماتیک شیشه‌ ای

قفل درب اتوماتیک شیشه‌ ای یک نوع وسیله است که معمولا برای راحتی و امنیت بیشتر درب‌های شیشه‌ ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول، نحوه کارکرد این درب‌ها با استفاده از یک سیستم مکانیکی یا الکترونیکی است. در اغلب اوقات، این نوع قفل درب اتوماتیک شیشه‌ای در مکان‌هایی مثل فروشگاه‌ها، دفاتر، بانک‌ها، پذیرش‌ها و ساختمان‌های اداری به‌کار می‌روند. اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و ویزگی‌های خاص شیشه‌های امنیتی، این نوع قفل‌ها بسیار پرکاربرد هستند. همچنین، به دلیل مزایای این نوع قفل‌ها، می‌توان از آن‌ها در آپارتمان‌های مدرن و بسیاری از خانه‌ها نیز استفاده کرد. این نوع قفل‌ها معمولا با یک سیستم الکترونیکی طراحی می‌شوند. به گونه‌ای که با استفاده از کلید یا وارد نمودن رمز عبور، برای باز کردن درب مورد استفاده قرار می‌گیرند.‌

مزایای درب اتوماتیک شیشه‌ ای

لازم به توضیح است که درب اتوماتیک شیشه‌ ای، مزایای بسیاری دارد که در زیر، به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است:

  • جذابیت ظاهری: این نوع درب‌ها به کمک پیشرفته ترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده‌اند. به طوری ‌که دارای ظاهر و طراحی جذاب و زیبا هستند که دکوراسیون داخلی منزل را چند برابر زیباتر نشان می‌دهد.
  • سهولت استفاده: بهتر است بدانید که شما با کمک درب شیشه‌ای اتوماتیک، نیازی به باز و بسته کردن درب با دست ندارید. این قابلیت سبب می‌شود تا استفاده از درب برای افرادی که دستشان شلوغ است، راحت‌تر باشد.
  • بهبود دسترسی: این مدل از درب‌ها به دلیل ساختار خاص خود، به بهبود دسترسی برای اشخاصی که دارای ناتوانی هستند، کمک خواهد کرد.
  • افزایش امنیت: این روزها، بسیاری از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، سیستم قفل الکترونیکی دارتد. این عامل سبب بالا بردن امنیت ساختمان و همچنین پیشگیری از دسترسی غیرقانونی می‌شود.
  • صرفه جویی در فضا: این نوع درب‌ها به دلیل ساختار خاصی که دارند، به فضای کافی برای باز و بسته شدن درب نیازی ندارند. بنابراین به صرفه جویی در فضا کمک خواهند کرد.
  • حفظ دما: یکی از ویژگی‌های درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک، عایق بودن آن‌هاست. این عامل به حفظ دمای داخل ساختمان کمک کرده و مانع اتلاف انرژی گرمایی می‌شود.

اجزای درب اتوماتیک شیشه‌ ای

بهتر است در نظر داشته باشید که اجزای درب شیشه‌ ای اتوماتیک ممکن است که براساس نوع ساختار و طراحی آن، متفاوت باشد. اما تعدادی از مهم‌ترین اجزای این نوع درب‌ها به شرح زیر است:

  • قاب درب: معمولا قسمت‌های قاب درب از فلز یا آلومینیوم تشکیل شده اند. سپس به صورت فلنجی اطراف لبه درب قرار گرفته و نوعی پوشش برای قطعات داخلی درب به‌وجود می‌آورند.
  • شیشه درب: معمولا شیشه درب از نوع شیشه لمینته یا شیشه ایمن دارای ضخامت و ابعاد متنوع ساخته شده اند.
  • فریم درب: در اغلب اوقات، فریم درب برای محکم نمودن شیشه به قاب درب مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است که از جنس فلز و یا آلومینیوم ساخته شده باشد.
  • موتور درب: موتور درب اتوماتیک که نقش قلب درب اتوماتیک شیشه‌ای را برعهده دارد، با کمک هیدرولیک و یا برق به درب توان داده و سبب باز و بسته شدن درب خواهد شد.
  • سنسور حرکت: تعدادی از درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک دارای سنسور‌ حرکت هستند که از طریق حرکت افراد در نزدیکی درب، آن‌را باز می‌کنند.
  • سیستم کنترل: سیستم کنترل درب شامل کابل‌های الکتریکی، ترمینال کنترل و دستگاه‌های کنترل می‌شود که اصلی‌ترین محموله آن پردازنده مرکزی کنترل است.
  • قطعات مکانیکی: این قطعات شامل ریل‌های جابجایی درب، چرخ‌های درب، اتصالات فلزی درب و رولرهای درب می‌باشند که با کمک موتور درب، به درب توان داده تا باز و بسته بشود.

شیوه کارکرد درب اتوماتیک شیشه‌ ای

لازم به توضیح است که نحوه کارکرد درب شیشه‌ ای اتوماتیک از چندین مرحله تشکیل شده است. البته ممکن است که براساس نوع درب شیشه‌ای اتوماتیک متفاوت باشد. در ادامه، شیوه کارکرد درب شیشه‌ای اتوماتیک شرح داده می‌شود:

  • حسگر: در بخش اول از سیستم‌های حسگر برای شناسایی حرکت درب استفاده می‌شود. معمولا این حسگرها در قسمت‌های بالای درب یا داخل فریم درب قرار می‌گیرند.
  • سیستم کنترل: بعد از شناسایی حرکت درب به کمک حسگر، این اطلاعات به سیستم کنترل درب منتقل می‌شوند. در سیستم کنترل، انواع اطلاعات مثل اطلاعات درجه حرارت، اطلاعات حسگر، سرعت موتور درب و غیره تجمع کرده و برطبق آن‌ها، سیگنال برای موتور درب تولید خواهد شد.
  • موتور درب: بعد از تولید سیگنال در مرحله پیشین، موتور درب شروع به حرکت می‌کند و با کمک انرژی الکتریکی و یا هیدرولیکی، درب را باز و بسته می‌کند.
  • سیستم قفل: بعد از باز شدن درب، سیستم قفل درب که معمولا یکی از قسمت‌های موتور درب است، فعال می‌شود. پس از بسته شدن درب، به همین شیوه نیز خاموش خواهد شد.

به صورت کلی، این نوع درب‌ها با کمک سیستم کنترل، حسگر‌ها، موتور درب و سیستم قفل نوعی اتوماسیون را برای باز و بسته شدن درب ارائه خواهد داد.

اگر قصد خریداری درب اتوماتیک شیشه‌ ای را دارید، شما می‌توانید به سایت اینترنتی ما مراجعه نمایید. در سایت ما، انواع مختلف این نوع درب‌ها با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا