سایت دکتر شهاب اناری
استانبولجهان گردی

قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول چقدر است؟

سایت ایمن باشی

بلیط هواپیما تهران به استانبول به عنوان یکی از پرفروش ترین بلیط های سفرهای خارجی محسوب می شود. سفر به ترکیه و استانبول به خاطر دلایل مختلفی از جمله عدم نیاز به ویزا، فاصله نزدیک، جاذبه های گردشگری متنوع و متعدد، ارزش پول نزدیک به ارزش پول کشور و … متقاضیان بسیاری دارد.

در ایام مختلف از سال ایرانیان زیادی به دنبال خرید بلیط پرواز تهران به استانبول هستند تا بتوانند یک سفر خارجی به یادماندنی را تجربه کنند. برای خرید بلیط هواپیما استانبول رعایت یکسری از نکات و توجه به مواردی می تواند باعث شد سفر راحتتر شده و در هزینه ها صرفه جویی شود. اگر شما هم به دنبال رزرو بلیط هواپیما تهران به استانبول هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه میزبان فلای باشید.

نکات خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

نکات خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

پرواز به استانبول از شهرهای مختلف کشور انجام می شود اما پروازهای تهران متقاضیان بیشتری دارند. علاوه بر اینکه تعداد گردشگرانی که از تهران به ترکیه سفر می کنند بیشتر از سایر شهرهای ایران است، قیمت مناسب بلیط هواپیما تهران به استانبول نیز موجب شده افراد زیادی به دنبال خرید بلیط پرواز تهران به استانبول و شروع سفر از پایتخت باشند.

مهمترین مسئله درباره خرید این بلیط، قیمت است. اکثر گردشگران دوست دارند در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنند. بیشتری هزینه سفر نیز به حمل و نقل و اقامت اختصاص دارد. از این رو پیدا کردن بلیط قیمت مناسب هدف بسیاری از گردشگران در سفرهای خارجی و به ویژه استانبول است.

عوامل مختلفی بر قیمت بلیط پرواز تهران به استانبول تاثیرگذارند که با داشتن آگاهی درباره آنها می توان هنگام خرید بلیط استانبول، بلیط ارزان و قیمت مناسب پیدا و رزرو کرد. مهمترین فاکتورهای تعیین کننده نرخ بلیط تهران استانبول شامل موارد زیر می شوند:

تاریخ سفر

تاریخ سفر از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول محسوب می شود. استانبول در زمان هایی از سال که پیک سفر به شمار می رود، میزبان گردشگران زیادی است. از این رو به خاطر تقاضای بالای مسافران، قیمت خدمات مختلف مانند حمل و نقل، اقامت، تفریحات و … افزایش می یابد.

در فصل های بهار و تابستان که استانبول آب و هوای مطبوعی دارد، افراد زیادی به این شهر سفر می کنند. در این ایام به خاطر آب و هوای مناسب گردشگران فرصت دارند از تفریحات مختلفی مخصوصا تفریحات دریایی بهره مند شوند.

بازدید از جاذبه های گردشگری دیگر نیز با استقبال زیادی روبرو می شود و همین امر موجب بالا رفتن قیمت بلیط پرواز تهران به استانبول می شود.

تعطیلاتی همچون عید نوروز، تابستان و تعطیلات به مناسبت های مختلف همیشه بهترین زمان برای سفر ایرانیان به ترکیه محسوب می شود.

زیرا افرادی که شاغل هستند در روزهای دیگر سال به خاطر مشغله زیاد یا نداشتن مرخصی امکان سفر رفتن ندارند. از این رو تعطیلات را انتخاب می کنند تا بتوانند به راحتی سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه کنند.

در مقابل در زمان هایی که پیک سفر محسوب نشده و گردشگران کمتری متقاضی سفر به ترکیه هستند، قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول کاهش می یابد.

در پاییز و زمستان که آب و هوای استانبول خنک تر و سردتر می شود، ما می توانید با خرید بلیط پرواز تهران استانبول با قیمت مناسبتر، سفری اقتصادی را تجربه کنید.

نوع بلیط

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول می توان به نوع بلیط اشاره کرد. توجه به نوع بلیط از نکات مهم سفر به ترکیه محسوب می شود.

به طور کلی دو نوع بلیط هواپیما سیستمی و چارتری برای استانبول عرضه می شود که هر کدام از قیمت و ویژگی های مخصوص به خود برخوردارند.

بلیط سیستمی

بلیط هواپیما تهران استانبول سیستمی بلیطی است که به طور مستقیم توسط ایرلاین و با نرخ ثابت به فروش می رسد. یعنی از زمان عرضه بلیط تا زمان پرواز قیمت آن تغییر نمی کند.

اگر برای سفر خود برنامه مشخصی دارید می توانید بلیط سیستمی را از فواصل زمانی طولانی مدت باقی مانده تا تاریخ پرواز رزرو کنید.

بلیط سیستمی تهران به استانبول قیمت بالاتری نسبت به سایر بلیط ها دارد. این بلیط از ویژگی کنسلی و استرداد برخوردار می باشد که برای گردشگرانی که احتمال لغو شدن سفر آنها وجود دارد، گزینه مناسبی به شمار می رود.

اگر به هر دلیلی سفر شما لغو شود، مقداری از وجه پرداختی برای بلیط استانبول به عنوان جریمه کسر شده و مابقی به حسابتان بازمی گردد.

همچنین بلیط سیستمی تهران به استانبول برای خانواده های دارای فرزند خردسال نیز گزینه ایده آلی است. زیرا قیمت بلیط سیستمی برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است. نرخ بلیط پرواز تهران به استانبول سیستمی کودکان نصف و برای نوزادان 10 درصد نرخ بلیط بزرگسالان محاسبه می شود.

بلیط چارتری

از آنجایی که بلیط هواپیما تهران به استانبول چارتری به صورت مستقیم توسط ایرلاین به فروش نمی رسد، قیمت آن در زمان های مختلف ثابت نیست. شرکت هایی تحت عنوان چارترکننده صندلی های هواپیما را از ایرلاین خریداری یا به اصطلاح اجاره کرده و با توجه میزان تقاضا به قیمت دلخواه عرضه می کنند.

با اینکه بلیط چارتر به عنوان بلیط ارزان شناخته می شود، در زمان هایی که تقاضا برای خرید بلیط پرواز تهران به استانبول افزایش می یابد، چارتر کننده نرخ بلیط را افزایش می دهد.

در زمان هایی که میزان تقاضا کاهش می یابد، چارتر کننده برای تکمیل ظرفیت هواپیما و جلوگیری از ضرر مالی، قیمت بلیط را کمتر می کند تا افراد بیشتری ترغیب به خرید بلیط و سفر به استانبول شوند. از مهمترین ویژگی های بلیط چارتر تهران به استانبول می توان به عدم امکان کنسلی و استرداد اشاره کرد.

بلیط های چارتر همانند بلیط های سیستمی قابلیت استرداد ندارند. یعنی اگر مسافر سفر خود را لغو کند یا دیر به پرواز برسد و از آن جا بماند، مبلغی به او بازگردانده نمی شود.

همچنین نرخ بلیط هواپیما تهران به استانبول چارتری برای بزرگسالان و کودکان یکسان است. بدین ترتیب می توان گفت بلیط چارتر تهران استانبول در ایام پیک سفر که قیمت ها بالا است، برای خانواده هایی که دارای فرزند خردسال هستند گزینه مناسبی نمی باشد.

بلیط لحظه آخری

همانطور که گفته شد در ایامی که متقاضی خرید بلیط پرواز تهران به استانبول کم باشد، قیمت این بلیط توسط چارترکننده کاهش می یابد. اما گاهی اوقات این کاهش نرخ نیز نمی تواند باعث جذب مسافران بیشتر و تکمیل ظرفیت شود. در این مواقع چارترکننده در زمان های نزدیک مانده تا پرواز مانند دو روز یا 24 ساعت قبل از تاریخ پرواز یا ساعات پایانی مانده به حرکت هواپیما بلیط را قیمت خیلی ارزان و استثنایی عرضه می کند که به آن بلیط لحظه آخری گفته می شود.

البته این بلیط برای افرادی مناسب است که برنامه سفر مشخصی ندارند و می توانند در زمان کوتاهی برای سفر آماده شوند. با خرید بلیط لحظه آخری شما می توانید یک سفر هوایی ارزان و کم هزینه به استانبول داشته باشید.

کلاس پروازی

کلاس های پروازی نقش پررنگی در تعیین قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول دارند. در هر هواپیما سه کلاس پروازی وجود دارد که به خاطر تفاوت در سطح امکانات و خدمات، قیمت بلیط آنها یکسان نیست. در بخش اول یا همان کلاس پروازی درجه یک فاصله صندلی ها از یکدیگر بیشتر بوده و مسافران در طول پرواز احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

همچنین در بخش فرست کلاس امکانات و خدمات ویژه ای به مسافران ارائه می شود که از مهمترین آنها می توان به پذیرایی مخصوص، لب تاپ و تلویزیون اختصاصی برای تماشای فیلم، ترانسفر مجزا از سایر مسافران، تسهیل در روند دریافت کارت پرواز، مقدار بار مجاز بیشتر، سرویش بهداشتی جداگانه و … کرد. اگر برایتان نرخ پرواز اهمیتی ندارد و با محدودیت بودجه مواجه نیستید می توانید به سراغ خرید بلیط هواپیما استانبول فرست کلاس بروید.

قیمت بلیط کلاس پروازی تجاری که با نام بیزینس کلاس شناخته می شود، کمتر از قیمت بلیط کلاس پروازی درجه یک است. زیرا در بیزینس کلاس فاصله صندلی ها به یکدیگر نزدیکتر بوده و سطح امکانات و خدمات پایینتر از فرست کلاس است.

برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال خرید ارزانترین بلیط هواپیما تهران به استانبول هستند، کلاس پروازی اکونومی بهترین گزینه است. این کلاس پروازی ساده ترین بخش هواپیما است که صندلی های بسیار به هم نزدیک هستند و راحتی آنها کمتر از دو کلاس پروازی دیگر است.

در کلاس پروازی معمولی خبری از امکانات و خدمات ویژه نیست و پذیرایی در ساده ترین شکل ممکن انجام می شود. به همین دلیل قیمت بلیط پرواز تهران به استانبول با کلاس پروازی اکونومی ارزانتر از فرست کلاس و بیزینس کلاس می باشد.

روز و ساعت پرواز

روز و ساعت پرواز نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول محسوب می شود که هنگام خرید باید به آن دقت کنید. پروازهایی که در اواسط هفته انجام می شوند معمولا قیمت مناسبتری نسبت به پرواز های روزهای اول یا آخر هفته دارند.

در اواخر هفته به خاطر تعطیلات گردشگران زیادی متقاضی خرید بلیط پرواز تهران به استانبول هستند و همین امر موجب بالا رفتن نرخ قیمت می شود.

همچنین ساعت پرواز نقش موثری در تعیین قیمت بلیط هواپیما دارد. اگر پروازی را انتخاب کنید که در نیمه های شب از تهران به استانبول حرکت می کند، هزینه کمتری برایتان در پی خواهد داشت. پروازهایی که در وسط روز و ساعات مناسب انجام می شوند قیمت بالاتری دارند.

ایرلاین

از دیگر مواردی که هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول باید مد نظر قرار دهید تا بتوانید بلیط با قیمت مناسب پیدا کنید، نوع ایرلاین است. ایرلاین های داخلی و خارجی مختلفی در مسیر پروازی تهران به استانبول مشغول به فعالیت هستند.

هر چقدر سطح امکانات و خدمات یک ایرلاین بیشتر باشد، قیمت بلیط آن نیز گرانتر است. برخی از ایرلاین ها از هواپیماهای جدید، چیشرفته و مجهز استفاده می کنند و تسهیلات ویژه ای برای مسافران خود در نظر می گیرند.

در نتیجه نرخ بلیط پرواز تهران به استانبول آنها از ایرلاین های معولی با خدمات و امکانات ساده، بیشتر است.

خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول از میزبان فلای

خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول از میزبان فلای

در زمان های گذشته گردشگران برای خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول باید به صورت حضوری به آژانس های هواپیمایی مراجعه می کردند. این امر مستلزم صرف زمان و هزینه بود؛ اما امروزه خرید بلیط پرواز تهران به استانبول خیلی راحتتر و سریعتر انجام می شود.

شما می توانید در هر زمان و مکان فقط با اتصال به اینترنت و با استفاده از خدمات سایت های فروش انلاین بلیط، با چند کلیک ساده بلیط مورد نظر خود را رزرو کنید.

در میزبان فلای به عنوان یکی از جامع ترین و بهترین سامانه های رزرواسیون و فروش اینترنتی بلیط هواپیما، امکان مشاهده پروازهای مختلف از تهران به استانبول برای شما فراهم شده است.

شما می توانید با مراجعه به سایت میزبان فلای انواع پروازهای مختلف را با یکدیگر از جهات گوناگون مانند تاریخ، ایرلاین، نوع هواپیما، کلاس پروازی، قیمت و … مقایسه کنید. سپس با توجه به شرایط خود مناسبترین بلیط پرواز تهران به استانبول را رزرو نمایید.

این نکته را به یاد داشته باشید که اگر قصد خرید ارزانترین بلیط هواپیما تهران به استانبول را دارید، باید در میزبان فلای به دنبال بلیت های چارتری و لحظه آخری باشید.

بلیط هواپیما تهران به استانبول و آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد

فرودگاه بین المللی امام خمینی به عنوان فرودگاه مبدا بلیط هواپیما تهران به استانبول مهمترین فرودگاه کشور محسوب می شود. زیرا بسیاری از پروازهای خارجی از طریق این فرودگاه انجام می شوند.

این فرودگاه که در 30 کیلومتری جنوب غربی پایتخت واقع شده است، در حال حاضر دارای یک ترمینال است.

از آنجایی که این فرودگاه به عنوان مهمترین و بزرگترین فوردگاه کشور شناخته می شود، بهترین امکانات و خدمات در آن برای مسافران در نظر گرفته شده است.

جایگاه های تشریفات ویژه، بخش گذرنامه، بخش گمرک، پست، اورژانس، بسته بندی و حمل بار، شعب بانک های مختلف، صرافی، دستکاه های خودپرداز، رستوران، کافی شاپ، هتل، مرکز خرید و … از مهمترین این امکانات و خدمات هستند.

استانبول دارای دو فرودگاه آتاتورک و صبیحا گوکچن است که بیشتر هواپیماهای مسیر تهران به استانبول در فرودگاه آتاتورک به زمین می نشینند. اتاتورک بزرگترین و مجهزترین فرودگاه استانبول است که جزو بهترین فرودگاه های ترکیه نیز محسوب می شود.

این فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد دارای امکانات و خدمات سطح بالایی است تا بتواند از مسافران پروازهای داخلی و بین المللی به بهترین شکل ممکن میزبانی کند.

اگر ساعت پرواز بلیط هواپیما تهران به استانبول شما حتی نیمه شب هم باشد، نباید نگران باشید. زیرا در هر زمان از شبانه روز که وارد فرودگاه استانبول شوید، می توانید لحظات آرامش بخشی را در آن سپری کرده و از امکانات و خدمات بی نظیرش بهره مند شوید. سپس در زمان مناسب با استفاده از روش های مختلف حمل و نقل به محل سکونت خود بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا