سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

راهنمای خرید بهترین مبل برای خانه

سایت ایمن باشی

مبل ها جزو وسایل مهم و اصلی در پذیرایی خانه محسوب می شوند. مبل ها هم مثل دیگر وسایل خانه به وسیله سازنده های مختلفی ساخته می شوند. همچنین با گذشت زمان و پیشرفت صنعت در این حیطه مدل های مختلف و متنوعی از مبل طراحی و ساخته شده اند. برخی از مبل ها دارای سبک کلاسیک و برخی دیگر سبک مدرن دارند. همچنین مبل ها را می توان علاوه بر پذیرایی در اتاق کار، اتاق خواب و دیگر مکان ها نیز استفاده کرد. به دلیل و به علت بالا بودن تنوع مدل های مبل ممکن است انتخاب آن ها برای افراد مشکل باشد. در ادامه در نظر داریم شما را با بهترین مبل ها و ویژگی های آن ها آشنا کنیم.

بهترین مبل باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

نشینمنگاه مبل

عرض نشیمن گاه یک مبل خوب و مناسب باید به اندازه ای باشد که هنگامی که فرد به پشتی تکیه می دهد بخش لگن تا زانو را به صورت کامل روی نشیمن گاه قرار گرفته و در لبه مبل زانوها خم شوند. ارتفاع استاندارد مبل هم باید به نوعی باشد که زمانی که فرد روی مبل می نشیند کف پا به طور کامل روی زمین قرار گرفته و زانوها نیز بالاتر از سطح بلندی مبل و لگن قرار نگیرند. بهترین مبلی که نشینمگاه راحتی دارد، مبل راحتی می باشد. این مبل به دلیل راحتی، طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

نرمی و سفتی مبل

اگر مبل بیش تر از میزان لازم نرم باشد هنگام برخاستن از روی آن شکل آن به حالت اولیه آن برنمی گردد و همچنین برای این که از روی آن پا شوید باید انرژی بیش تری را مصرف کنید که همین مسئله باعث وارد شدن فشار زیاد به زانو و ستون فقرات شده و ممکن است در طول زمان دچار آسیب های جدی شوید.

مبل های خیلی سفت نیز نمی توانند حالت بدن هنگام نشستن را به خود بگیرند و گودی های بدن را پر نکرده و باعث وارد شدن فشار غیر ضروری به بدن می شود. این مسئله در طولانی مدت بیش تر مشخص می شود. به همین دلیل بهترین مبل باید از لحاظ نرمی و سفتی متعادل باشد و خیلی نرم یا خیلی سفت نباشد.

ارتفاع محل قرارگیری جای دست

هنگامی که دست افراد روی دسته مبل قرار می گیرند باید به طوری باشد که بازو راحت بوده و ساعد فرد نیز به حالت استراحت باشد. شانه فرد نیز نباید خیلی پایین یا خیلی بالا قرار بگیرد.

پشتی مبل

پشتی یک مبل مناسب و خوب باید قادر به پر کردن کمر بوده و گردن نیز در حالت مناسبی قرار بگیرد. همچنین کوسن و بالشتک های روی مبل نیز به این مسائل کمک کرده و می توانند باعث افزایش راحتی و آسایش شوند.

بهترین مدل های مبل

بهترین مدل های مبل کدامند

مبلمان ال

مبلمان ال جزو مدل های راحت و محبوب مبل است که به علت راحت بودن استفاده ظاهر جذاب خود در دکوراسیون بیش تر خانه مورد استفاده قرار می گیرد. مبلمان ال به علت شکل مخصوص خود و برخورداری از زاویه نود درجه برای محیط های محدود و کوچک بسیار مناسب بوده و می توان آن را با گذاشتن در کنار دیوار و محیط های خالی فضا باعث ایجاد دکوراسیون ساده شده و در عین حال از حداکثر محیط خانه استفاده کرد.

مبلمان ال در حالت کلی دارای ظاهر ساده ای است که می توانید با کمک وسایل جانبی دیگر یک محیط کامل و منحصر به فرد را با کمک آن ایجاد کنید. اما اگر مدل های دیگری از مبلمان را در نظر دارید اما نمی توانید به خاطر کوچک بودن محیط از آن استفاده می کنید می توانید به راحتی از مبلمان ال در طرح های کلاسیک، سلطنتی، چستر و غیره استفاده کنید که در این شرایط هم مدل مورد علاقه خود را استفاده کرده اید و هم از محیطی که در اختیار دارید به خوبی استفاده کرده و باعث اشغال محیط با مبلمان های بزرگ نمی شوید.

تنها عیب مبلمان ال این است که به صورت یکپارچه و متصل است و ممکن است باعث محدودیت شما برای طراحی چیدمان و دکوراسیون خانه شود. به علت این که این مدل مبل فقط در یک شکل در محیط جای گرفته و فقط می توانید جهت قرارگیری آن را عوض کنید باعث محدود شدن فضای رفت و آمد و دکوراسیون خانه می شود.

اما می توانید این مبلمان را با انواع مختلف وسایل های جانبی ترکیب کرده و ظاهر محیط مورد نظر خود را عوض کنید. استفاده از وسایل مختلف در این مبل باعث زیباتر شدن محیط خانه می شود و فضای بیش تری را برای نشستن افراد ایجاد می کند.

مبلمان چستر

یکی از بهترین مدل های مبل که طرفداران بسیار بالایی را دارد، مبل چستر است. این مبل دارای ظاهر بسیار زیبایی است و به همین دلیل برای افراد با سلیقه های مختلف مناسب است. مبل به علت دوام و پایداری بالا و نوع دوخت خاص خود، دارای عمر بالاتری به نسبت دیگر مدل های مبل است و با گذشت زمان زیبایی آن کاهش نیافته و شکل آن عوض و دفرمه نمی شود. مبلمان چستر به همراه جذابیت خاص خود جزو مبل هایی است که می توان از آن به صورت همیشگی استفاده کرد. همچنین راحتی آن نیز باعث می شود تا در استفاده طولانی فرد خسته نشود.

مبلمان چستر در حالت عادی دارای اندازه بزرگی است و احتیاج به فضای بیش تری دارد که همین مسئله باعث می شود تا همه افراد نتوانند از آن در محیط خانه یا هر محیط دیگری استفاده کنند. اما توصیه می کنیم اگر محیط مورد نظر شما به اندازه قرار دادن ست کامل مبلمان چستر نباشد می توانید از کاناپه های سه نفره چستر استفاده کرده و سبک مورد نظر خود را در محیط اجرا کرده و از زیبایی آن لذت ببرید.

مبلمان سلطنتی

مبلمان سلطنتی که با اسم استیل نیز شناخته می شود جزو مدل های مخصوص مبل است که در بیش تر مواقع دارای طراحی های مخصوص روی آن و چوب های منبت کاری است. همچنین از پارچه های با کیفیت و گران قیمتی در دوخت آن استفاده می کنند. این مدل مبل همان طور که از اسم آن نیز مشخص است دارای شکل ظاهری سلطنتی و اعیانی است و باعث ایجاد فضای مجلل در محیط خانه می شود. مبلمان سلطنتی با این که دارای ظاهر جذاب و زیبایی است اما به علت راحت نبودن زیاد آن، نمی توان از آن ساعت های طولانی استفاده کرد. استفاده از مبل سلطنتی یا استیل در خانه احتیاج به هزینه بالایی را دارد. همچنین علاوه بر قیمت بالای این مبل، خرید وسایل و المان های جانبی مثل پرده، فرش و غیره برای کامل کردن دکوراسیون این مدل از مبل در خانه و بالا بردن زیبایی آن نیز هزینه بر و گران است. اما استفاده از این وسایل ها نیز باعث کامل شدن دکوراسیون و زیبایی خانه می شود.

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک به مدل های ساده مبلمان سلطنتی یا استیل می گویند که دارای دسته های ساده هستند و در حد مبلمان سلطنتی مجلل و اشرافی نیستند. این مبل دارای ظاهر ساده اما شیکی است که بهترین انتخاب برای افرادی است که دوست دارند محیط ساده اما رسمی و زیبایی را انتخاب کنند. مبلمان کلاسیک به نسبت مبلمان سلطنتی راحت تر بوده و می توان مدت زمان طولانی به آسانی از آن استفاده کرد.

اکثر بخش های پشتی و نشیمن مدل های مبلمان کلاسیک دارای قابلیت جابجایی هستند که این امکان باعث می شود تمیز کردن و نظافت آن ها بسیار راحت تر باشد و همین طور عوض کردن رویه آن نیز آسان تر از دیگر مدل ها است. به همین دلیل این مدل از مبلمان برای آن دسته از افرادی که دوست دارند دکوراسیون خود را عوض کرده و از رنگ های مختلفی استفاده کنند بهترین گزینه محسوب می شود.

مبلمان تختخواب شو

اگر محیط مورد نظر شما برای دکوراسیون مبلمان بزرگ نبوده و متراژ پایینی دارد و یا دوست دارید از وسایل های مختلفی استفاده کنید مبلمان تختواب شو بهترین گزینه برای شما محسوب می شود. این مدل از مبلمان جزو مبل های راحتی است و با عوض شدن حالت خود شکل تختخواب را به خود می گیرد. همچنین دقت داشته باشید که کیفیت جنس بدنه این مدل از مبلمان اهمیت بسیار بالایی را دارد و بهتر است به آن ها دقت کنید.

چرا که عوض شدن پشت سر هم از حالت مبل به تختخواب مهم بوده و اگر کیفیت بدنه این مبل خوب نباشد سریع تر خراب تر شده و ممکن است دیگر نتوان از آن استفاده کرد. این نوع مبل بیش تر برای افرادی مناسب است که دوست دارند از فضای محدود محیط خود به خوبی استفاده کرده و با کمک این مبل کاربردهای مختلفی را استفاده کنند.

بهترین مبل کدام است؟

مبل ارگونومیک را می توان بهترین نوع مبل حساب کرد. این مبل دارای ساختار استانداردی است که باعث می شود افراد روی آن در حالت صحیحی بنشینند و حتی در صورت استفاده طولانی مدت و مداوم از آن هیچ نوع فشاری به مفصل های گردنی و کمر افراد وارد نشود. همچنین با این مبل می توان کارهای روزانه مثل خوابیدن، نگاه کردن تلویزیون، استفاده از کامپیوتر و غیره را در حالت های نشسته یا خوابیده به طور ساده و راحت انجام داد. لازم به ذکر است که ارتفاع، زاویه دسته ها، پشتی و نشیمن در مبلمان های ارگونومیک به نوعی طراحی و ساخته اند که از مشکلات و دردهای مفصلی نیز جلوگیری می کند.

انتخاب بهترین مبل

بهترین مبل ممکن است از دیدگاه و نظر افراد مختلف متفاوت باشد. به همین دلیل در حالت منطقی می توان گفت شاید جواب دادن به این سوال کار مشکلی باشد چرا که علاوه بر ویژگی های استاندارد و ضروری ای که برای یک مبل مناسب و برتر مشخص شده است، تعیین کردن بهترین مبل بیش تر به سلیقه، علاقه، احتیاج، نوع کاربرد، محیط مورد نظر برای استفاده، بودجه اولیه و دیگر موارد بر می گردد. به همین دلیل بهتر است علاوه بر در نظر گرفتن ویژگی های لازم، بهترین مبل را از لحاظ دیدگاه، علاقه و احتیاج خود تعیین کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام داده و از خرید خود پشیمان نشوید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین مبل صحبت کرده و بهترین مدل های مبل و ویژگی های بهترین مبل را برای شما معرفی کردیم. در نهایت باید بگوییم که برای انتخاب یک مبل ابتدا به اندازه فضای مورد نظر برای مبلمان و بعد از آن به نوع دکوراسیون محیط توجه کنید تا بتوانیداز این طریق درست ترین انتخاب را انجام دهید. هر نوع مبلمان در کنار استفاده از وسایل مناسب می تواند فضای شیک و زیبایی را خلق کند به همین دلیل علاه بر مبل به وسایل و اکسسوری های اطراف آن نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین پتانیسل آن ها را بیرون کشیده و باعث زیبایی و جذابیت محیط شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا