سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

خرید درب اتوماتیک شیشه ای

سایت ایمن باشی

درب اتوماتیک شیشه ای یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن امنیت و راحتی استفاده از درب محیط مسکونی یا کاری است. درب های اتوماتیک شیشه ای علاوه بر این که ظاهر زیبایی دارند دارای مزیت های زیادی مثل پایین آوردن مصرف انرژی نیز هستند به همین علت در اکثر موارد از این درب ها در محیط های پر رفت و آمد استفاده می کنند. همچنین بیش تر افراد دوست دارند از این درب ها برای پارکینگ های شخصی یا تجاری استفاده کنند. درب های اتوماتیک پارکینگ و کرکره برقی در سایز و مدل های مختلفی وجود دارد و برای پارکینگ های رایج و چند طبقه ای مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه شما را با قیمت و خرید درب اتوماتیک شیشه ای آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

درب اتوماتیک شیشه ای به درهایی گفته می شود که از جنس شیشه طراحی و تولید شده اند. این درب ها از یک اپراتور برای باز و بسته کردن لت ها و یک ست فریم و شیشه در شکل و اندازه های مختلف تشکیل شده اند. این نوع از درب ها دارای مدل و شکل های متنوعی هستند و می توان گفت محدودیتی در این باره ندارند. همچنین از این درب ها می توان در مکان های متفاوتی به صورت کاربردی و مفید استفاده کرد.

بهترین نوع شیشه برای درب اتوماتیک

جنس شیشه درب اتوماتیک باید از نوعی باشد که قادر به فعالیت امن و با کیفیتی باشد. بهترین جنس های شیشه که از آن ها برای درب های اتوماتیک شیشه ای استفاده می کنند به این ترتیب هستند:

  • شیشه‌های لمینت
  • شیشه‌های سکوریت شفاف
  • شیشه‌های مات
  • شیشه های رنگی

فاکتورهای مهم در خرید درب اتوماتیک شیشه ای

نکات مهم در خرید درب اتوماتیک شیشه ای

انتخاب نوع درب اتوماتیک شیشه‌ ای

مهم ترین مسئه برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای این است که در وهله باید نوع درب را مشخص کنید. همان طور که گفتیم مدل های مختلفی در این حیطه وجود دارد که شما می توانید از درب اتوماتیک فولدینگ، کشویی، لوله ای و غیره استفاده کنید. همچنین باید دقت کنید که نوع درب را طبق مکانی که می خواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید. در ادامه شما را با مدل های ذکر شده درب اتوماتیک شیشه ای نیز آشنا خواهیم کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ

درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ یکی از مدل های اصلی درب اتوماتیک است که از پنجره های شیشه ای قابل تاشو به صورت نصف تشکیل شده است. این مدل از درب اتوماتیک با کمک موتورها و سیستم های حرکتی تعبیه شده روی آن باعث باز و بسته شدن درست پنجره ها می شود. همین طور لازم به ذکر است درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ از تکنولوژی های ایمنی مثل سنسور، سیستم تشخیص مانع برای پیشگیری از برخورد در حین باز و بسته شدن درب استفاده می کند. این مدل از درب اتوماتیک شیشه ای به علت ظاهر جذاب و منحصر به فرد خود بهترین انتخاب برای ساختمان ها و ویلاهای شخصی محسوب می شود.

درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک کشویی یکی دیگر از مدل های رایج درب اتوماتیک شیشه ای است که به علت نحوه طراحی خاصی که دارد برای محیط های محدود که فضای لازم برای باز شدن در را ندارند مناسب است. در این مدل از درب اتوماتیک درب فقط در حالت عمودی بر روی میله هایی که در دیوار یا قاب درب وجود دارند حرکت می کند. با کمک موتور و سیستم های حرکتی تعبیه شده، درب اتوماتیک شیشه ای قادر به باز شدن و بسته شدن به صورت اتوماتیک است. همین طور درب های کشویی نیز مثل مدل قبلی از سیستم های ایمنی مثل سنسور و سیستم تشخیص مانع استفاده می کنند تا از برخورد با هر نوع مانعی جلوگیری کنند. این مدل از درب های اتوماتیک به علت زییابی و خاص بودن، اهمیت بالایی را در طراحی داخلی دارند و می توان از آن ها در ساختمان های مختلف مسکونی، اداری، تجاری و غیره استفاده کرد.

اندازه درب

از دیگر نکات مهم برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای می توان به اندازه آن اشاره کرد. برای این کار باید اندازه مناسب برای محیط مورد نظر خود را سفارش دهید و در عین حال به نحوه نصب، راه اندازی و راحت بودن استفاده آن نیز دقت کنید.

سیستم عملکرد درب اتوماتیک

سیستم عملکردی درب اتوماتیک شیشه ای نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این زمینه حتما به قدرت موتور، سرعت درب، فضای پوشش، عملکرد کلی درب، میزان دقت حرکات، هزینه نصب و نگهداری آن نیز توجه کنید.

تامین قطعات و خدمات پس از فروش

قبل از این که اقدام به خرید درب اتوماتیک شیشه ای کنید بهتر است به صورت قطعی مطمئن باشید که قادر به تهیه قطعه های ضروری و لازم هستند و می توانید از خدمات پس از فروش به منظور تعمیر و نگهداری درب اتوماتیک شیشه ای استفاده کنید.

هزینه خرید

یکی از نکات مهم در زمینه خرید درب اتوماتیک شیشه ای و شاید مهم ترین اولویت برای بیش تر افراد، مسئله هزینه نهایی خرید این درب ها است. درب های اتوماتیک شیشه ای بر اساس مدل، اندازه و سیستم عملکردی دارای قیمت متفاوتی هستند. برای خرید بهترین درب برای هدف خود در قدم اول باید به بودجه و هزینه قابل پرداخت خود توجه داشته باشید.

جنس و مواد سازنده درب اتوماتیک شیشه ای

برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای، جنس و متریال سازنده نیز بسیار مهم هستند. برای این کار بهتر است به کیفیت جنس شیشه، سیستم حرکتی، فلز، الکترونیک و دیگر قطعه های درب اتوماتیک دقت کنید تا یک درب با کیفیت با عمر مفید کاری بالا بدست بیاورید.

 نصب و راه‌ اندازی درب اتوماتیک شیشه ای

راه اندازی و نصب درب های اتوماتیک شیشه ای کار راحت و ساده ای نیست و باید حتما به وسیله تکنسین های مخصوص این کار و با کمک تجهیزات و ابزارهای درست انجام شود. اما در حالت کلی توصیه می کنیم برای نصب و راه اندازی درب های اتوماتیک شیشه ای از شرکت های حرفه ای و معتبر و گواهینامه دار کمک بگیرید.

بررسی قوانین محلی

بعضی از مکان های خاص مثل شهرداری، سازمان محافظت از محیط زیست و موارد مشابه ممکن است محدودیت های مخصوص خود را درباره نصب درب های اتوماتیک داشته باشند. به همین علت در زمان خرید دقت کنید که خصوصیات مختلف مثل اندازه در، نوع موتور، بیش ترین سرعت، شیب، نوع شیشه و دیگر موارد را به خوبی بررسی کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مهم ترین مسائل در خرید تجهیزات مختلف مثل خرید درب اتوماتیک شیشه ای، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است. به همین علت دقت کنید که شرکتی که برای خرید و راه اندازی درب اتوماتیک انتخاب کرده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب و خوبی باشد.

بررسی دقیق قطعات و تجهیزات

قبل از این که اقدام به خرید درب اتوماتیک شیشه ای کنید بهتر است به صورت دقیق و جزئی تجهیزات و قطعات آن بررسی کنید. این مسئله به این دلیل است که درب های اتوماتیک دارای قطعه های پیچیده و ظریفی هستند. برای بررسی درست قطعات لازم، نیروی موتور، سرعت درب و دیگر موارد حتما از یک کارشناس یا تکنسین ماهر در این حیطه مشورت بگیرید.

انتخاب شرکتی با تجربه و معتبر

برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای بهتر است خرید خود را از بین شرکت های باتجربه، حرفه ی و معتبر انجام دهید. همچنین شرکت مورد نظر باید دارای درصد بالایی از رضایت مشتریانش را داشته باشد. شرکت هایی که سابقه کاری بالایی در این حیطه دارند معمولا از ماده ها و تجهیزات باکیفیت تری استفاده می کنند و در زمینه ارائه خدمات بلند مدت نیز دارای بهترین عملکرد هستند.

انتخاب سیستم اتصال مناسب

در زمان خرید درب اتوماتیک شیشه ای، برخورداری از سیستم اتصال خوب و سالم درب به دیوارها و سقف از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمان خرید باید دقت کنید که درب مورد نظرتان به همراه سیستم اتصال صحیح، سالم و منظم نصب شده است.

مدت زمان نصب و راه‌اندازی

زمان نصب و راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای نباید از حد استاندارد و نرمال آن بیش تر باشد و حتما باید بعد از نصب نیز به صورت سالم و صحیح کار کند. برای این کار باید انتخاب خود را از بین شرکت هایی انجام دهید که دارای سابقه نصب چندگانه با روش درست و زمان کوتاه هستند.

مطالعه دستورالعمل نصب و استفاده

برخی مواقع یک اشتباه کوچک در نصب درب اتوماتیک شیشه ای موجب ایجاد مشکلات بزرگی می شود. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است حتما نحوه نصب و نحوه کار با این درب ها را مطالعه کنید. با استفاده از این نوع اطلاعات مفید که به وسیله شرکت تولید کننده ارائه می کند می توانید به راحتی اقدام به نصب درب کرده و برای عملکرد بهینه و مناسب آن اقدام به ساخت شرایط ایدئال کنید.

 عوامل موثر در قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

در حالت کلی قیمت درب های اتوماتیک شیشه ای ممکن است بر اساس عوامل مختلفی تحت تاثیر قرار بگیرد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد گفته شده در پایین اشاره کرد:

ابعاد درب: ابعاد درب یکی از مهم ترین عوامل موثر در تعیین قیمت نهایی درب اتوماتیک شیشه ای است. هرچه قدر اندازه درب بزرگ تر و پهن تر باشد به همان میزان هزینه تجهیزات مورد استفاده و نصب آن بالاتر خواهد رفت.

نوع و جنس شیشه: مدل و جنس شیشه تاثیر بالایی بر روی قیمت نهایی درب اتوماتیک شیشه ای می گذارند. آن مدل از شیشه هایی که از جنس شیشه لمینت یا شیشه دوجداره با ویژگی های مخصوص مثل عایق حرارتی و صوتی هستند قیمت بالاتری به نسبت شیشه های ساده خواهند داشت.

 نوع موتور: نوع موتور نیز یکی از مهم ترین مسائل تعیین کننده قیمت درب اتوماتیک شیشه ای هستند. موتورهای پرقدرت، با کیفیت و برتر به طور واضح هزینه بالاتری به نسبت موتورهای معمولی دارند.

تعداد درب: اگر درب اتوماتیک شیشه ای دارای بیش تر از یک درب باشد به طور طبیعی هزینه نصب و راه اندازی بالاتری را نیز خواهد داشت.

شرکت سازنده و نصاب: شرکتی که اقدام به تولید درب اتوماتیک شیشه ای و نصب آن می کند یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت نهایی درب اتوماتیک شیشه ای است. شرکت های معتبر و معروف تر معمولا هزینه بالاتری برای محصولات و خدمات مختلف خود مطالبه می کنند.

در نهایت باید بگوییم که برای مشخص کردن دقیق هزینه نصب و راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای، در وهله اول باید نیازهای خود را مشخص کنید و به طور کامل درباره درب شیشه ای که لازم دارید فکر کنید و عوامل تعیین کننده قیمت آن را بررسی کرده و قیمت نهایی را تخمین بزنید. همچنین بهترین و دقیق ترین روش برای مشخص کردن قیمت درب اتوماتیک شیشه ای این است که از شرکت های مختلف و کارشناسان باتجربه در این حیطه کمک گرفته و مشورت بگیرید.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای چیست

درب اتوماتیک شیشه ای یک روش پیشرفته و مدرن برای وارد شدن و خارج شدن افراد در ساختمان های مختلف است. درب های اتوماتیک شیشه ای دارای مزیت های مختلفی است:

زیبایی و استایل: درب های اتوماتیک شیشه ای به دلیل طراحی منحصر به فرد و شیشه ای خود، دارای ظاهر شیک و جذابی هستند و برای ساختمان های مدرن و پیشرفته بسیار مناسب و ایدئال هستند.

راحتی و سهولت استفاده: درب های اتوماتیک شیشه ای باعث آسان شدن رفت و آمد می شوند. این درب ها به صورت اتوماتیک باز و بسته شده و احتیاجی به هل دادن یا کشیدن ندارند.

صرفه‌جویی در فضا: درب های اتوماتیک شیشه ای به نسبت دیگر درب های سنتی، فضای کم تری را می گیرند و به علت نوع طراحی مخصوصی که دارند فضای باز و راحتی را برای ورود و خروج به ساختمان ایجاد می کنند.

افزایش امنیت: درب های اتوماتیک شیشه ای به دلیل داشتن قابلیت کنترل شدن در حیطه مدیریت امنیت ساختمان بسیار مفید عمل کرده و به نظارت آن کمک می کنند. همین طور در مواقع لازم می توان این درب ها را با ترکیبی از سیستم های قفل الکترونیکی و رمزگذاری هوشمند مجهز کرده و امنیت ساختمان را بالاتر برد.

سخن پایانی

درب های اتوماتیک شیشه ای جزو درب های کاربردی و محبوب هستند که در محیط های مختلفی از آن استفاده می کنند. مدل های مختلفی از درب اتوماتیک شیشه ای وجود دارد که هرکدام از آن ها نیز بر اساس مدلی که دارند دارای ویژگی های و خصوصیات متفاوت و مخصوصی هستند به همین دلیل قیمت آن ها نیز با هم فرق دارد. در این مقاله درباره قیمت و خرید درب اتوماتیک شیشه ای و عوامل تاثیرگذار روی آن ها صحبت کردیم. در نهایت نیز توصیه می کنیم برای انتخاب کردن بهترین درب اتوماتیک به اندازه و متراژ محیط، نوع کاربری، سطح امنیت مورد نظر، ظاهر و دکوراسیون محیط و غیره توجه کرده و در آخر با کارشناسان این حیطه نیز مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا