سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

درب اتوماتیک شیشه ای برای چه مکان هایی مناسب است؟

سایت ایمن باشی

امروزه استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای بسیار رایج شده است. این نوع از درب ها به صورت اتوماتیک عمل می کنند و باز و بسته شدن آن، از طریق حسگرهای حرکتی کنترل می شود. همچنین این درب ها در مدل ها و با توجه به کاربردهای متفاوتی تهیه و تولید می گردد. شما می توانید با نصب درب اتوماتیک شیشه ای، علاوه بر مدرن سازی فضای مورد نظر خود، در مصارف انرژی نیز صرفه جویی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع درب اتوماتیک شیشه ای و مکان های مناسب برای نصب هر یک از این مدل ها درب ها، در ادامه با ما همراه باشید.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای در مدل ها و طرح های متفاوتی طراحی و تولید می شوند. هر یک از این مدل ها برای عبور و مرور مکانی خاص مناسب هستند. در این بخش انواع درب های اتوماتیک شیشه ای، به همراه مهم ترین ویژگی های آن ها را توضیح می دهیم:

  • درب اتوماتیک کشویی: این نوع از درب ها معمولا در فرودگاه ها و ترمینال ها و… استفاده می شوند. پنل های باز و بسته شدن آن به صورت کشویی بوده و سنسور چشمی تعبیه شده در آن، باز و بسته شدن درب را کنترل می کند.
  • درب اتوماتیک تلسکوپی: این مدل بیشتر در اماکن پر تردد نصب می شود. این نوع از درب ها به دلیل داشتن چرخ های پلیمری، به صورت کاملا روان حرکت می کنند.
  • درب اتوماتیک شیشه گردان: بیشتر در اماکن شیک و بسیار مدرن نظیر هتل ها و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.
  • درب اتوماتیک شیشه ای کرو: این نوع درب ظاهری دایره ای شکل دارد. درب اتوماتیک شیشه ای کرو در ساختمان هایی که نمای گرد دارند، به کار می رود.
  • درب اتوماتیک شیشه ای تاشو: به دلیل شعاع حرکتی کم، در مکان هایی با فضای محدود و کوچک به کار می روند.
  • درب اتوماتیک مثلثی: این درب ها نیز از دو بخش تشکیل می شوند که زاویه قائم را ایجاد می کند. هر یک از درب ها از دو تشکیل شده و به صورت راس مثلث، کنار یکدیگر قرار می گیرند.

درب اتوماتیک شیشه ای برای چه مکان هایی مناسب است؟

با توجه به اینکه درب های اتوماتیک در مدل ها و کاربری های متنوعی ساخته می شوند؛ می توان گفت که کاربرد بسیار گسترده ای دارد. در این قسمت مهم ترین اماکن مناسب برای نصب این درب ها نام برده شده است:

  • مجتمع مسکونی: امروزه نصب درب های اتوماتیک در مجتمع های مسکونی رایج شده است؛ چرا که علاوه بر ظاهری مدرن و آراسته می تواند در صرفه جویی منابع انرژی عملکرد بسیار مفیدی داشته باشد.
  • مغازه های محلی: با کمی دقت متوجه خواهید شد که صاحبین تمامی مغازه های محلی با گذر زمان ترجیح داده اند که از مزایای این نوع از درب ها بهره مند شوند. در حقیقت تعداد مغازه هایی که از درب های غیر اتوماتیک استفاده می کنند، به شدت کاهش یافته است. این موضوع تسهیل در رفت و آمد و افزایش ایمنی فروشگاه را برای مشتریان به ارمغان می آورد.
  • مراکز درمانی: مراکز درمانی جزو مهم ترین اماکنی هستند که استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای بسیار رایج بوده و در واقع ضروری است. با توجه به تردد بالای افراد در بیمارستان و همچنین عبور و مرور بیماران و افراد با ویلچر، تخت و یا بدون آن، باز و بسته کردن درب امری مشکل است. به همین سبب لازم است که در این مرکز از سیستم درب اتوماتیک استفاده شود.
  • هتل ها: معمولا در هتل ها افراد با چمدان های بزرگی وارد می شوند، قطعا زمانی که درب های هتل به صورت عادی و قدیمی باشد، باز و بسته کردن آن برای افرادی که حجم زیادی از بار را در دست دارند، امری مشکل است. بدین ترتیب در این مراکز نیز استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای امری ضروری است. علاوه بر این، این درب ها مدرنیته شدن فضای هتل و در نتیجه افزایش مشتریان را به دنبال خواهد داشت.
  • فرودگاه ها: در تمامی بخش های فرودگاه که نیاز به نصب درب باشد، از درب های خودکار استفاده می شود. این دسته از درب ها از طریق چندین لت پیوسته و یا به شکل اسلایدینگ و… انتخاب شده و سبب تسهیل در رفت و آمد افراد می شود. با توجه به اینکه تقریبا تمامی افراد با چمدان و بارهای زیادی به فرودگاه می آیند، عدم استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای می تواند معضل بزرگی باشد.
  • ساختمان های تجاری: امروزه تقریبا در تمامی مراکز تجاری، درب های قدیمی دیده نمی شود؛ زیرا در این اماکن رفت و آمد بسیار زیاد است و استفاده از درب های معمولی مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. بدین ترتیب در ساختمان های تجاری نیز استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای جزوی از ملزومات به شمار می رود.
  • مراکز اداری: با توجه به تردد بالای مراکز اداری، استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای اهمیت زیادی دارد. معمولا نگهداری دوره ای از درب های این مراکز نیز بسیار مهم است؛ چرا که میزان رفت و آمد بازه زمانی این سرویس ها را تعیین می کند.
  • بانک ها: در بانک ها معمولا از درب های اتوماتیک بزرگ و در برخی مواقع نیز از انواع دایره ای آن استفاده می شود. حفظ امنیت تردد و سهولت رفت و آمد مشتریان در بانک از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی های درب اتوماتیک شیشه ای مناسب

ویژگی درب اتوماتیک شیشه ای

امروزه با توجه به رایج شدن درب های اتوماتیک شیشه ای، انواع مختلفی از آن ها با کارایی و اشکال منحصر به فرد وارد بازار می شوند. اما کدام یک از درب های شیشه ای برای محیط مورد نظر ما مناسب است؟ در صورتی که قصد خرید درب اتوماتیک شیشه ای را دارید، به شما توصیه می کنیم که مطالعه این بخش را از دست ندهید.

  • جنس شیشه درب اتوماتیک

با توجه به این که درب های اتوماتیک شیشه ای تماما از شیشه ساخته می شوند، باید به کیفیت و نوع شیشه به کار رفته در آن، دقت و توجه کافی را داشته باشید. بهترین درب شیشه ای اتوماتیک، از شیشه آلومینیوم با کیفیت ساخته می شود.

  • خدمات نصب و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

حتما درب اتوماتیک شیشه ای را انتخاب کنید که طراحی پیچیده ای نداشته باشد. در نظر گرفتن این نکته به شما کمک می کند تا نصب و تعمیر آن به راحتی انجام شود. همچنین شما می توانید آپشن های دیگری را نیز روی آن ها اعمال کنید.

  • اصالت درب اتوماتیک شیشه ای

به شما توصیه می کنیم که حتما از درب هایی با جنس اصل استفاده کنید. درب هایی که از متریال فیک و مصنوعی استفاده کرده اند، شما را با مشکلات زیادی مواجه خواهند کرد. این دسته از اجناس بی کیفیت، قیمت پایین تری داشته و از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با نوع اصل آن ندارند. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که یک بار برای جنس خوب هزینه کنید و یک عمر بی دغدغه از آن استفاده کنید.

  • برخورداری از سیستم امنیتی با کیفیت

درب اتوماتیک شیشه ای ورودی باید از نظر ایمنی کاملا با کیفیت باشند تا از جان و مال شما محافظت کنند. پس لازم است پیش از خرید این درب، از قفل و سیستم ایمنی با کیفیت آن اطمینان لازم را کسب کنید.

مزایای خرید انواع درب اتوماتیک شیشه ای

این دسته از درب های مدرن، مزایای زیادی را برای مشتریان به همراه دارد. در این بخش به بررسی مهم ترین مزایای درب اتوماتیک شیشه ای پرداخته ایم:

  1. درب اتوماتیک شیشه ای در زمینه صرفه جویی منابع انرژی عملکرد مناسبی دارند و از هدر رفت گرما و یا سرما ناشی از سیستم های تهویه جلوگیری می کند.
  2. در صورتی که اپراتور مناسبی در درب اتوماتیک شیشه ای تعبیه شده باشد، می توان شاهد استهلاک پایین درب بود.
  3. تولید صدا و نویز پایین درب اتوماتیک شیشه ای باعث می شود که در مراکزی که رعایت سکوت، بسیار حائز اهمیت است، بسیار مناسب باشد.
  4. این دسته از درب ها علاوه بر ظاهری مدرن، هارمونی زیبایی در نما و رنگ به وجود می آورد.
  5. امکان تنظیم درب ها با انواع سیستم های کنترل تردد وجود دارد. این قابلیت باعث افزایش امنیت در کنترل ورودی و خروجی می شود.
  6. شما می توانید دو محیط را با استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای از یکدیگر جدا کنید.
سخن پایانی

امروزه استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای در مراکز مختلف اداری، آموزشی، تجاری، هتل ها و … بسیار رایج شده است. این درب ها در مدل ها و اشکال گوناگون طراحی و ساخته می شوند. البته هر یک از مدل ها را می توان با توجه به مکان مورد نظر شما سفارش داد. البته توجه داشته باشید که هر یک از این مدل ها برای مکانی خاص مناسب هستند. در صورتی که قصد خرید درب اتوماتیک شیشه ای را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که از کیفیت شیشه و سایر لوازم جانبی آن اطمینان لازم را داشته باشید. در صورت عدم رعایت این نکته، ممکن است درب شما به درستی عمل نکند و عمر کوتاهی داشته باشد. برای خرید این دسته از محصولات بهتر است با متخصصین این حوزه مشورت کرده و از راهنمایی های مفید آن ها بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا