سایت دکتر شهاب اناری
جهان گردی

خرید بلیط هواپیما تهران به نجف با ارزان ترین قیمت

سایت ایمن باشی

نجف به خاطر حرم مطهر امام علی (ع) و مراکز علوم دینی مختلف یکی از مهمترین شهرهای زیارتی شیعیان است که سالانه میزبان مسافران زیادی است. ایرانیان زیادی در ایام مختلف به ویژه در تعطیلات و مناسبت های مذهبی مانند محرم و ماه رمضان به دنبال خرید بلیط هواپیما تهران به نجف هستند.

روش های حمل و نقل مختلفی برای سفر به کشور عراق وجود دارد که بهترین، سریعترین و راحتترین آنها سفر با هواپیما است. از این رو متقاضی برای رزرو بلیط پرواز تهران به نجف زیاد می باشد. خرید بلیط هواپیما نجف امروزه با وجود سایت های فروش آنلاین بلیط مانند میزبان فلای دشواری خاصی ندارد. اما رعایت یکسری نکات و توجه به مواردی می تواند به مسافران کمک کند بهترین و مناسبترین بلیط را برای سفر از تهران به نجف تهیه کنند.

قیمت بلیط هواپیما تهران به نجف

قیمت بلیط هواپیما تهران به نجف

سفر هوایی و استفاده از هواپیما راحتترین و سریع ترین روش سفر به کشور عراق و نجف محسوب می شود. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما نجف در کمترین زمان ممکن به این شهر بروید و سفری آسان و بدون خستگی را تجربه کنید. اما سفر با هواپیما هزینه بیشتری نسبت به سایر روش های حمل و نقل مانند قطار یا اتوبوس در پی خواهد داشت.

خرید بلیط با قیمت مناسب همیشه یکی از دغدغه های اصلی مسافران محسوب می شود. قیمت بلیط پرواز تهران به نجف با توجه به فاکتورهای مختلفی مشخص می شود. هرکدام از این عوامل به نوعی بر روی قیمت تاثیر می گذارند و موجب افزایش یا کاهش آن می شوند. آگاهی از این موارد می تواند به شما در خرید بلیط هواپیما تهران به نجف با قیمت مناسب بسیار کمک کننده باشد.

نوع بلیط

از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت بلیط پرواز تهران به نجف، نوع بلیط است. بلیط سیستمی که معمولا قیمت بالاتری دارد نوعی از بلیط است که به صورت مستقیم توسط ایرلاین به فروش می رسد.

این بلیط دارای نرخ ثابت بوده و می توان آن را از مدت ها قبل رزرو کرد. اگر برنامه سفر شما مشخص می باشد می توانید بلیط هواپیما تهران به نجف را از چند ماه یا چند هفته قبل تهیه کنید.

این بلیط قابل استرداد است؛ یعنی اگر سفر شما لغو شود می توانید بلیط را کنسل کرده و پس از کسر مقدار مشخصی جریمه، مابقی پول خود را از ایرلاین دریافت کنید.

همچنین قیمت بلیط سیستمی تهران به نجف برای کودکان و نوزادان کمتر از بزرگسالان است و همین امر موجب شده این بلیط برای سفرهای خانوادگی گزینه ای مناسب به حساب آید.

نوع دیگر بلیط هواپیما تهران به نجف، بلیط چارتری است. برخی از شرکت ها مانند آژانس های هواپیمایی صندلی های هواپیما را اجاره کرده و سپس با قیمت دلخواه خود به فروش می رسانند.

زمانی که میزان تقاضا بالا برود قیمت بلیط چارتر تهران به نجف نیز افزایش می یابد. اما در زمان هایی که میزان تقاضا برای سفر کم می شود، چارتر کننده برای تکمیل ظرفیت هواپیما و جلوگیری از ضررهای مالی، بلیط را با قیمت ارزانتر به فروش می رساند.

از مهمترین ویژگی های بلیط چارتر که در تعیین قیمت پرواز تهران به نجف نیز تاثیرگذار است می توان به عدم امکان استرداد اشاره کرد. به عبارتی اگر شما سفر را لغو کنید، مبلغ بسیار ناچیزی به شما بازگردانده می شود و حتی امکان دارد تمام پول پرداختی برای خرید بلیط به عنوان جریمه در نظر گرفته شود. همچنین این بلیط از نرخ یکسانی برای کودکان و بزرگسالان برخوردار است.

بلیط لحظه آخری نوعی دیگر از بلیط هواپیما تهران به نجف است که برای کسانی که همیشه آماده سفر می باشند گزینه مناسبی است. زمانی که چارترکننده با کاهش قیمت همچنان مشکل تکمیل ظرفیت را دارد، اقدام به پایین آوردن نرخ بلیط به مقدار زیاد در زمان های کم باقی مانده به پرواز می کند.

یعنی در فواصل کوتاه مانده به پرواز مانند 24 ساعت قبل، بلیط پرواز تهران به نجف با قیمت خیلی ارزان ارائه می شود تا مسافران هواپیما تکمیل شوند. از انجایی که فاصله بین خرید بلیط و حرکت کم است و آماده شدن برای سفر مشکل می باشد، این بلیط برای افرادی مناسب است که برنامه زمانی مشخصی جهت سفر به نجف ندارند و می توانند به سرعت خود را آماده سفر کنند.

نوع ایرلاین و هواپیما

ایرلاین های مختلفی در مسیر هوایی تهران به نجف به جابجایی مسافران می پردازند. هر یک از این ایرلاین ها دارای امکانات و خدمات مخصوص به خود می باشند. هر چقدر سطح این امکانات و خدمات بیشتر باشد و تسهیلاتی که به مسافران ارائه می شوند بهتر باشد، قیمت بلیط هواپیما تهران به نجف گرانتر است.

تاریخ و زمان سفر

از مهمترین عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما تهران به نجف تاریخ و زمان سفر است. در ایامی از سال مانند تعطیلات نوروز، تابستان، ولادت و شهادت امام علی (ع)؛ ماه محرم و … که مسافران زیادی راهی نجف می شوند، قیمت بلیط افزایش می یابد. در این مواقع به خاطر بالا رفتن میزان تقاضا، ایرلاین ها و چارترکننده ها نرخ بلیط ها را بالا می برند.

سفر در طول سال برای بسیاری از افراد به ویژه شاغلین و محصلان امکان پذیر نیست. از این رو تعطیلات بهترین گزینه محسوب می شود که بتوانند سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشند.

ایام تعطیل همه مقاصر گردشگری معمولا در شلوغترین حالت خود قرار دارند که نجف نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. فصل بهار و تابستان و تعطیلات این فصول از نظر آب و هوا نیز بهترین زمان برای سفر به نجف محسوب می شوند.

زیرا در روزهای بهار و تابستان آب و هوای نجف مطبوع بوده و خبری از سرما نیست. در نتیجه گردشگران می تاونند اوقات خوشی را در نجف سپری کنند.

اما در زمان هایی که میزان تقاضا برای سفر کم می شود و مسافران زیادی به نجف سفر نمی کنند، قیمت بلیط کاهش می یابد. بنابراین اگر به دنبال خرید ارزانترین بلیط تهران به نجف میزبان فلای هستید، می توانید تاریخ سفر خود را ایام خلوتی نجف مانند روزهای سرد سال و روزهای غیرتعطیل انتخاب کنید.

اطلاعات بلیط هواپیما تهران به نجف

بهتر است قبل از رزرو بلیط هواپیما تهران به نجف راجب یکسری از موارد اطلاعات لازم را داشته باشید. یکی از این موارد مسافت هوایی و مدت زمان پرواز است. شما با دانستن این اطلاعات می توانید بهتر برای سفر خود برنامه ریزی انجام دهید.

مسافت هوایی تهران تا نجف 768 کیلومتر است که مدت زمان پرواز در این مسیر یک ساعت و نیم می باشد. البته این مدت زمان می تواند با توجه به مواردی مانند نوع هواپیما، وضعیت جوی و … کمتر یا بیشتر نیز گردد. این پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به مقصد فرودگاه بین المللی نجف انجام می شود.

یک نکته که در سفرهای خارجی اهمیت زیادی دارد، حضور به موقع در فرودگاه است. شما باید برای پرواز تهران نجف 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید و کارت پرواز را دریافت کنید.

بنابراین اگر می خواهید در برنامه ریزی های خود مدت زمان سفر از تهران به نجف را به طور دقیق لحاظ کنید، باید این 3 ساعت حضور در فرودگاه را به یک و ساعت نیم زمان پرواز نیز اضافه نمایید.

از دیگر اطلاعات مورد نیاز هنگام خرید بلیط پرواز تهران به نجف می توان به مقدار بار مجاز اشاره کرد. میزان بار مجازی که مسافر می تواند در این پرواز حمل کند با توجه به ایرلاین و کلاس پروازی متغیر است. اما به طور کلی میزان بار مجاز برای کلاس پروازی اکونومی 20 کیلوگرم و برای کلاس پروازی بیزینس 30 کیلوگرم می باشد.

همچنین شما می توانید یک چمدان دستی تا وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. میزان بار مجاز داخل کابین در ایرلاین های مختلف متفاوت است و در بعضی موارد تا 7 کیلوگرم نیز مجاز می باشد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران به نجف از میزبان فلای

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران به نجف از میزبان فلای

امروزه پیشرفت تکنولوژی و استفاده فراوان از گوشی ها و دستگاه های هوشمند، باعث شده خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران به نجف امری ساده و راحت باشد.

سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما مانند میزبان فلای دارای موتور جستجو و فیلترهای مختلف هستند که با وارد نمودن تاریخ پرواز و مشخصات دیگر مانند نوع هواپیما، کلاس پروازی و … تمامی پروازهای تهران به نجف را در کمترین زمان به شما نشان خواهند داد. در نتیجه به راحتی می توانید به صورت اینترنتی بلیط هواپیما را خریداری کنید.

از مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما صرف زمان کم و صرفه جویی در هزینه ها می باشد. همچنین با مراجعه به سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما مانند میزبان فلای، می توانید پروازهای مختلف را مشاهده نموده و قیمت های آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و انتخاب راحتتری داشته باشید.

در میزبان فلای شما می توانید اطلاعات لازم درباره پروازها را بدست آورده و با توجه به شرایط خود بهترین و مناسبترین بلیط را خریداری کنید. از دیگر مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما از میزبان فلای می توان به امکان استرداد آنلاین بلیط و پشتیبانی 24 ساعته و برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی اشاره نمود.

قوانین و مقررات خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران به نجف میزبان فلای

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران به نجف شامل یکسری قوانین است که مسافر هنگام رزرو پرواز باید آنها را مدنظر داشته باشد. مهمترین مسئله در خرید اینترنتی بلیط پرواز تهران به نجف وارد کردن صحیح اطلاعات می باشد.

شما باید هنگام رزرو آنلاین بلیط، مشخصاتی همچون نام و نام خانوادگی، کد ملی، سن نوزاد و … را به درستی وارد نمایید. در صورت اشتباه بودن اطلاعات از سوار شدن به هواپیما ممانعت بعمل خواهد آمد.

بهتر است قبل از رزرو اینترنتی بلیط هواپیما از درستی انتخاب خود اطمینان حاصل نمایید چراکه هر نوع کنسلی بلیط هواپیما از طرف مسافر، براساس قوانین هواپیمایی کشوری، مشمول جریمه خواهد شد. نرخ جریمه در بلیط های سیستمی مطابق با قوانین کنسلی شرکت هواپیمایی مربوطه و در بلیط های چارتری مطابق با قوانین چارترکننده، تعیین می گردد.

آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد

فرودگاه بین المللی امام خمینی به عنوان فرودگاه مبدا بلیط هواپیما تهران به نجف مهمترین فرودگاه کشور است. زیرا تمامی پروازهای خارجی ایران از طریق این فرودگاه انجام می شوند. این فرودگاه که در 30 کیلومتری جنوب غربی پایتخت واقع شده است، در حال حاضر دارای یک ترمینال است. این ترمینال برای ورود و خروج پروازهای خارجی مختلف از اقصی نقاط دنیا به عالی ترین شکل ممکن طراحی و تجهیز شده است.

از آنجایی که این فرودگاه به عنوان مهمترین و بزرگترین فرودگاه کشور شناخته می شود، بهترین امکانات و خدمات در آن برای مسافران در نظر گرفته شده است. روزانه مسافران زیادی از طریق این فرودگاه جابجا می شوند.

از مهمترین امکانات و خدمات فرودگاه امام خمینی می توان به جایگاه های تشریفات ویژه، بخش گذرنامه، بخش گمرک، پست، اورژانس، بسته بندی و حمل بار، شعب بانک های مختلف، صرافی، دستکاه های خودپرداز، رستوران، کافی شاپ، هتل، مرکز خرید و … اشاره کرد.

فرودگاه نجف که در قسمت شرقی شهر واقع شده یکی از مهمترین فرودگاه های کشور عراق است. این فرودگاه میزبان پروازهای داخلی و خارجی متعددی است و جزو شلوغترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه های عراق به شمار می رود.

این فرودگاه ابتدا برای پروازهای نظامی مورد استفاده قرار می گرفت اما در سال 2008 به عنوان یک فرودگاه مسافربری تغییر کاربری دارد.

در این فرودگاه بین المللی دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است که دارای امکانات و خدمات در بهترین سطح هستند. ایرلتین های مختلفی از طریق فرودگاه نجف پروازهای خود را انجام می دهند که می توان به ترکیش، قطر ایرویز، ماهان، تابان، قشم ایر، آسمان، زاگرس، معراج و … اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا