سایت دکتر شهاب اناری
ایران گردیشیراز

خرید آنلاین بلیط هواپیما شیراز به مشهد

سایت ایمن باشی

مشهد به عنوان توریستی ترین شهر ایران همیشه انتخاب اول مسافران برای مسافرت های داخلی محسوب می شود. افراد زیادی برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) و بازدید از جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی، تفریحی و … از شهرهای مختلف راهی مشهد می شوند.

بلیط هواپیما شیراز به مشهد یکی از پرفروش ترین بلیط های پروازهای داخلی است؛ زیرا علاوه بر ساکنین شیراز و شهرهای اطراف آن که به قصد زیارت و تفریح به مشهد سفر می کنند، ساکنین مشهد نیز که به شیراز آمده اند قصد بازگشت به شهر خود را دارند. خرید بلیط پرواز شیراز به مشهد از روش های مختلفی امکان پذیر است که بهترین روش مراجعه به سایت های رزرواسیون مانند میزبان فلای می باشد.

داشتن اطلاعات کافی درباره این پرواز و رعایت یکسری از نکات به شما کمک می کند خریدی مطمئن داشته باشید و در نتیجه کیفیت سفر خود را بالا ببرید. با ما همراه باشید تا بیشتر با بلیط هواپیما شیراز به مشهد آشنا شوید.

اطلاعات پرواز بلیط هواپیما شیراز به مشهد

اطلاعات پرواز بلیط هواپیما شیراز به مشهد

اطلاعات پرواز شیراز به مشهد شامل موارد مختلفی می شود که با آگاهی داشتن از آنها می توانید برنامه ریزی مناسبی برای سفر خود انجام دهید.

مقدار بار مجاز

هر مسافر در هر سفر هوایی مقدار مشخصی از بار را می تواند حمل کند. تعیین مقدار بار مجاز همراه مسافر به فاکتورهای مختلفی مانند ایرلاین، نوع هواپیما و کلاس پروازی بستگی دارد. به طور کلی مسافرانی که بلیط هواپیما شیراز به مشهد فرست کلاس را تهیه می کنند می توانند مقدار بار بیشتری همراه خود به داخل هواپیما نسبت به سایر کلاس های پروازی ببرند.

برای پروازهای اکونومی که پرمتقاضی ترین نوع پرواز شیراز به مشهد محسوب می شوند، مقدار بار مجاز بین 20 الی 30 کیلوگرم است. همچنین مسافرانی که خرید بلیط اکونومی پرواز شیراز به مشهد را انجام می دهند، می توانند هنگام سوار شدن به کابین هواپیما مقدار 7 کیلوگرم بار همراه خود داشته باشند.

مدت زمان پرواز

فاصله هوایی بین شیراز تا مشهد 993 کیلومتر می باشد و مدت زمان پرواز در این مسیر 1 ساعت و 40 دقیقه است. البته مدت زمان پرواز با توجه به مواردی همچون وضعیت جوی می تواند تغییر کند و به خاطر نامساعد بودن آب و هوا زمان بیشتری طول بکشد تا با هواپیما از شیراز به مشهد رسید.

قوانین کنسلی پرواز

یکی از مهمترین قوانینی که هنگام خرید بلیط هواپیما شیراز به مشهد باید از آن مطلع باشید، قوانین مربوط به کنسل کردن بلیط می باشد. با آگاهی از این موضوع می توانید از جریمه کنسلی و خسارت های مالی جلوگیری کنید. قوانین کنسل کردن بلیط پرواز شیراز به مشهد توسط سازمان هواپیمایی کشوری و براساس مقررات ایرلاین ها تنظیم می شوند.

اگر به هر دلیلی احتمال می دهید برنامه سفر شما لغو می شود، پیشنهاد می کنیم به سراغ خرید بلیط چارتری شیراز به مشهد نروید. زیرا در صورت کنسل کردن بلیط چارتری تمام هزینه پرداخت شده به عنوان جریمه درنظر گرفته می شود و مبلغی به شما استرداد نمی گردد.

البته برخی از ایرلاین ها مبلغ کمی را برای استرداد بلیط چارتر خود در نظر می گیرند اما به طور کلی در صورت کنسل شدن پرواز چارتر از سوی مسافر، به اصطلاح بلیط می سوزد.

در بلیط های سیستمی قانون کنسلی به این صورت نبوده و شامل استرداد می شود. یعنی اگر سفرتان را لغو کنید، مقدار مشخصی از هزینه پرداختی برای خرید بلیط هواپیما شیراز به مشهد بازگشت داده خواهد شد. البته این مقدار با توجه به زمان باقی مانده تا پرواز و یا بعد از پرواز متفاوت خواهد بود.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز به مشهد میزبان فلای

در گذشته تنها راه خرید بلیط هواپیما شیراز به مشهد مراجعه حضوری به شرکت های خدمات مسافرتی و آژانس های هواپیمایی بود. اما امروزه دیگری نیازی به مراجعه حضوری و هدر دادن وقت و هزینه برای خرید بلیط هواپیما نیست و به راحتی می توان در هر ساعت و در هرمکانی به راحتی بلیط پرواز موردنظر را رزرو کرد.

برای خرید بلیط هواپیما شیراز به مشهد فقط کافی است به سایت های رزرواسیون و سامانه های فروش آنلاین بلیط مانند میزبان فلای مراجعه کنید.

در میزبان فلای که دارای موتور جستجو و فیلترهای مختلف می باشد، شما می توانید انواع پروازها از شیراز به مشهد را مشاهده کرده و آنها را از جهات مختلف مانند تاریخ، ساعت، قیمت، نوع ایرلاین، نوع هواپیما و … مقایسه کنید. سپس با توجه به شرایط خود ارزانترین بلیط هواپیما را از میزبان فلای با پرداخت آنلاین در کمترین زمان ممکن رزرو نمایید.

از دیگر مزایای خرید اینترنتی بلیط پرواز شیراز به مشهد می توان به امکان استرداد آنلاین بلیط و پشتیبانی 24 ساعته و برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی اشاره نمود.

قوانین و مقررات خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز به مشهد میزبان فلای

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز به مشهد باید به یکسری نکات دقت کنید و قوانین و مقررات در این زمینه را رعایت کنید. یکی از مهمترین موارد وارد کردن صحیح مشخصات هنگام رزرو بلیط است.

برای اینکه بلیط پرواز شیراز به مشهد به درستی برای شما صادر شود باید نام و نام خانوادگی، کد ملی، سن نوزاد و … را بدون اشتباه در بخش مربوطه در سایت درج کنید. در صورت هرگونه اشتباهی از سوار شدن شما به هواپیما جلوگیری می شود؛ بنابراین نهایت دقت را در این مرحله داشته باشید.

همچنین پیشنهاد می کنیم قبل از خرید اینترنتی بلیط پرواز شیراز به مشهد، از درستی انتخاب پرواز مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. زیرا در صورت کنسل کردن بلیط مشمول جریمه خواهید شد.

نرخ جریمه نیز همانطور که گفته شد با توجه به نوع ایرلاین، نوع پرواز و موارد دیگری تعیین می شود. بر فرض اگر بلیط شما چارتر باشد و به خاطر اشتباه در انتخاب روز پرواز و شروع سفر خود مجبور به کنسل کردن آن شوید، باید مبلغ زیادی را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

ایرلاین های ارائه دهنده بلیط هواپیما شیراز به مشهد

از آنجایی که مسافران زیادی در ایام مختلف سال با اهداف کاری، گردشگری و … از شیراز به مشهد سفر می کنند، و یا ساکنین مشهد که به شیراز سفر کرده و قصد بازگشت به شهر خود را دارند، پروازهای متعددی در این مسیر انجام می شود.

ایرلاین های مختلفی در داخل کشور وجود دارند که در مسیر هوایی شیراز به مشهد فعالیت نموده و به جابجایی مسافران می پردازند. از مهمترین شرکت های هواپیمایی ارائه دهنده بلیط هواپیما شیراز به مشهد می توان به آسمان، ایران ایرتور، تابان، زاگرس، ماهان و … اشاره کرد.

قیمت بلیط هواپیما شیراز به مشهد

قیمت بلیط هواپیما شیراز به مشهد

یکی از دغدغه های اصلی اکثر مسافران پیدا کردن بلیط هواپیما شیراز به مشهد با قیمت مناسب است. حمل و نقل و اقامت دو مورد اصلی تعیین کننده هزینه کلی سفر محسوب می شوند.

از این رو مدیریت کردن این موارد می تواند به اقتصادی تر شدن سفر کمک بزرگی بکند. برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما شیراز به مشهد از میزبان فلای شما باید به نکاتی توجه کنید. به طور کلی عوامل مختلفی در قیمت پرواز شیراز به مشهد تاثیرگذارند که از مهمترین آنها می توان به فاکتورهای زیر اشاره کرد:

نوع بلیط

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که زیاد با هواپیما سفر می کنید، حتما نام پروازهای سیستمی و چارتری به گوشتان خورده است. حتی اگر برای اولین بار است که می خواهید با خرید بلیط هواپیما مشهد به این شهر سفر کنید، با انواع بلیط پرواز در سایت های رزرواسیون و فروش بلیط مانند میزبان فلای مواجه خواهید شد.

بلیط سیستمی

بلیط سیستمی هواپیما شیراز به مشهد بلیطی است که به صورت مستقیم توسط ایرلاین های فعال در مسیر هوایی مشهد به فروش می رسد. این بلیط دارای ویژگی ها و مزایای مختلفی است که یکی از مهمترین آنها ثابت بودن قیمت است. یعنی پروازهای سیستمی شیراز به مشهد از زمان شروع عرضه تا فواصل کوتاه مانده به تاریخ پرواز به خاطر عوامل مختلفی مانند افزایش یا کاهش تقاضا و … دچار تغییر قیمت نمی شوند.

یکی دیگر از مزایای بلیط هواپیما شیراز مشهد سیستمی، نرخ متفاوت کودکان و بزرگسالان است. در پروازهای سیستمی قیمت بلیط برای نوزادان 10 درصد کل بلیط و برای کودکان نیمه بها محاسبه می شود. بنابراین اگر قصد دارید سفری خانوادگی به همراه فرزندان خود از شیراز به مشهد داشته باشید، می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها بلیط سیستمی بخرید.

بلیط چارتری

یکی دیگر از انواع بلیط هواپیما شیراز به مشهد، بلیط چارتری است که به نام بلیط ارزان نیز شناخته می شود. این بلیط به صورت مستقیم توسط ایرلاین به فروش نمی رسد. درواقع شرکت هایی مانند دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس های هواپیمایی صندلی های هواپیما را از ایرلاین خریده و با توجه به میزان تقاضا با قیمت دلخواه عرضه می کنند.

در مواقعی که تقاضا برای سفر به مشهد مقدس کم باشد، چارتر کننده جهت تکمیل ظرفیت و جلوگیری از خسارت های مالی اقدام به فروش بلیط با قیمت ارزانتر می کند. اما این امر همیشه صادق نیست و ممکن است به خاطر بالا رفتن میزان تقاضا بلیط چارتری پرواز شیراز به مشهد هم قیمت با بلیط سیستمی و یا حتی گرانتر از آن به فروش برسد.

تاریخ سفر

در ایامی که پیک سفر محسوب شده و میزان تقاضا برای خرید بلیط هواپیما شیراز به مشهد بالا است، قیمت افزایش می یابد. تعطیلات رسمی مانند عید نورزو، مناسبت های مذهبی و ملی و … فرصت مناسبی برای بسیاری از افراد شاغل است که در طول سال امکان سفر به مشهد را ندارند.

در نتیجه این ایام مشهد در شلوغترین حالت خود بوده و گردشگران و زائران زیادی به این شهر سفر می کنند. با افزایش تقاضا نرخ بهای خدمات مختلف مانند بلیط هواپیما، اقامت و … افزایش می یابد. همچنین تابستان گزینه مناسبی برای سفرهای خانوادگی محسوب می شود؛ زیرا فرزندان محصل تعطیل بوده و می توانند همراه با والدین خود به سفر بروند.

علاوه بر این بهار و تابستان به خاطر آب و هوای مساعد و امکان بازدید از جاذبه های گردشگری بیشتر و تجربه تفریحات مختلف، همیشه زمان مناسبی برای سفر محسوب می شود. در نتیجه در این فصول نیز به خاطر افزایش میزان تقاضا، قیمت بلیط هواپیما شیراز به مشهد افزایش می یابد.

در مقابل زمان هایی از سال مانند فصل سرما، ماه مبارک رمضان، ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان و … که سفرها کمتر شده، تقاضا برای خرید بلیط شیراز به مشهد نیز کم می شود. بدین ترتیب می توان با هزینه کمتر و خرید بلیط ارزانتر سفری اقتصادی را تجربه کرد.

نوع ایرلاین و هواپیما

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما شیراز به مشهد می توان به نوع ایرلاین و هواپیما اشاره کرد. هر کدام از ایرلاین های فعال در مسیر هوایی شیراز به مشهد دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند.

هرچقدر سطح امکانات و خدمات یک ایرلاین بیشتر باشد، قیمت بلیط پرواز شیراز به مشهد آن گرانتر خواهد بود. همچنین ایرلاین ها از هواپیماهای مختلف استفاده می کنند. برخی از هواپیماها جدید و پیشرفته بوده و امکانات بهتری دارند؛ در نتیجه نرخ بلیط پرواز با آنها بیشتر از هواپیماهای معمولی و ساده هستند.

کلاس پروازی

به طور کلی هر هواپیما به سه بخش تقسیم می شود که هر کدام از آنها خصوصیات و قیمت خاصی دارند. فرست کلاس یا درجه یک بهترین بخش هواپیما است که به خاطر سطح بالای امکانات و خدمات در آن قیمت بلیط پرواز شیراز به مشهد گرانتر می باشد. در بخش بیزینس سطح امکانات و خدمات کمتر بوده و به همان میزان قیمت نیز کمتر است.

معمولی ترین بخش هواپیما نیز به نام اکونومی کلاس شناخته می شود که در آن ساده ترین امکانات و خدمات به مسافران ارائه می شود. به همین خاطر قیمت بلیط آن ارزانتر از دو کلاس پروازی دیگر است. این کلاس پروازی برای افرادی که می خواهند سفر ارزانی به مشهد داشته باشند گزینه مناسبی به شمار می رود.

آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد

فرودگاه بین المللی شیراز نیز به عنوان یکی از مهمترین و مجهزترین فرودگاه های کشور شناخته می شود. این فرودگاه براساس بالاترین استانداردها فعالیت می کند و دارای دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی است. فرودگاه شهید دستغیب شیراز دارای امکانات رفاهی متنوع و بی نظیری همچون رستوران ها، کافی شاپ ها، پارکینگ، فروشگاه صنایع دستی و سوغات، دستگاه های خودپرداز، صرافی و … می باشد.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دومین فرودگاه مهم و شلوغ کشور بعد از مهرآباد تهران است. این فرودگاه بین المللی دارای 4 ترمینال برای ورود و خروج پروازهای داخلی، ورود پروازهای خارجی، خروج پروازهای خارجی و پروازهای حجاج است.

از آنجایی که این فرودگاه سالانه میزبان مسافران بسیار زیادی بوده و از طریق آن میلیون ها مسافر جابجا می شوند، در هر کدام از ترمینال های فرودگاه مشهد بالاترین سطح از امکانات و خدمات را مشاهده خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا