سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

بهترین شیوه محافظت از منزل

سایت ایمن باشی

محافظت از منزل یکی از مهمترین وظایف ما به عنوان صاحب خانه است. احتمالا وقتی به محافظت از خانه فکر میکنید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد خرید دزدگیر اماکن باشد! بله درست فکر کرده اید، یکی از مطمئن ترین روش ها برای حفظ امنیت منزلتان داشتن دزدگیر می باشد. در این بخش می خواهیم به بهترین شیوه محافظت از منزل بپردازیم و بهترین راهکارها را برای حفظ امنیت خانه ها را بیان خواهیم کرد.

خانه ما باید امن ترین جا باشد، این امر به دلیل حریم شخصی و امنیت اموال ما بسیار حائز اهمیت است. احتمال دارد در منزل ما لوازم و اشیاء گران قیمتی مانند جواهرات، الکترونیکی ها و آثار هنری، فرش دستباف وجود داشته باشد که میلیون ها تومان ارزش داشته باشد و علاوه بر ارزش مادی که برای ما دارد بسیاری از این مواردی که گفتیم شاید برای ما ارزش معنوی داشته باشد به همین دلیل باید از آنها به خوبی محافظت کنیم.

برای محافظت از منزل، باید دسترسی به منزل را محدود کرده و از سیستم های امنیتی مانند دزدگیر اماکن، درب های ضد سرقت، دوربین های مداربسته و سیستم های اعلام حریق و سرقت استفاده کنیم. همچنین، باید از لوازم ایمنی مانند قفل های خوب و با کیفیت برای درها و پنجره ها استفاده کنیم تا احتمال نفوذ دزدها و سارقین به خانه ما کمتر شود. و منزلمان جای امن برای نگهداری اشیاء گرانبها و وسایل شخصی مان باشد. در کل، برای محافظت از منزل باید از ترکیبی از روش های امنیتی استفاده کرده و همیشه به حریم شخصی و امنیت خانه خود اهمیت بدهیم.

راه های افزایش امنیت خانه

امنیت خانه

برای افزایش امنیت خانه شاید تنها یک روش کافی نباشد، در این بخش می خواهیم به راه های افزایش امنیت خانه بپردازیم و مزایای هر کدام را ذکر کنیم، در انتها تصمیم با شماست که کدام روش و یا روش ها را برای خود انتخاب کنید.

درب‌های ضد سرقت

درب‌های ضدسرقت با قفل‌های محکم و مناسب، به عنوان یکی از شیوه‌های مهم برای افزایش امنیت خانه، مورد توجه قرار گرفته‌اند. این درب‌ها علاوه بر زیبایی و جلوگیری از نفوذ هوا و صدا، قابلیت مقاومت در برابر سارقین برای ورود به خانه را دارند.

درب‌های ضدسرقت عموماً از جنس فلزی ساخته شده‌اند و برای مقاومت در برابر نفوذ ابزارهای تخریبی مانند چکش، فرز و تیغه‌های برش بسیار مناسب می باشند و با استفاده از این ابزارها سارقین به منزل شما نمی توانند وارد شوند.

قفل ضد سرقت

همچنین، علاوه بر اینکه درب منزل باید جنس محکم و مقاومی در برابر ابزارهای تخریبی باید داشته باشد، قفل‌های محکم و مناسبی نیز باید برای این درب‌ها انتخاب شود که در صورت تلاش برای باز کردن درب، از مقاومت و ایمنی قابل قبولی برخوردار باشند.

در انتخاب درب‌های ضدسرقت با قفل‌های محکم و مناسب، باید به جنس و مواد استفاده شده در ساخت این درب‌ها، ضخامت و سختی آن‌ها، سیستم قفل‌بندی و کیفیت قفل‌های استفاده شده توجه کنید. همچنین، نصب درب‌های ضدسرقت باید توسط افراد متخصص به صورت صحیح و با رعایت اصول امنیتی انجام شود. با توجه به اینکه درب‌های ضدسرقت هزینه‌ بالایی دارند، باید با توجه به بودجه خود و در صورت امکان از بهترین جنس و کیفیت استفاده کنید.

خرید و نصب دزدگیر اماکن

نصب دزدگیر اماکن

خرید دزدگیر اماکن و نصب دزدگیر اماکن شاید می توان گفت که یکی مهم ترین و موثرترین روش ها برای محافظت از منزل می باشد. این دستگاه‌ها با نصب در اطراف درب‌ها و پنجره‌های خانه، در صورتی که دزدی بخواهد وارد منزل شما شود علاوه بر اینکه توسط دوربین ها ویدئو آن را ضبط می کند و در صورتی که خطری منزل شما را تهدید کرد بطور خودکار اخطار می دهد و از طریق تماس یا پیامک به صاحب خانه اطلاع می دهد.

حتی می توانید موقع نصب دزدگیر آن را طوری ست کنید که زمان وقوع سرقت با پلیس تماس بگیرد و سرقت را اعلام نماید. امروزه مدل‌های متنوعی از دزدگیرهای اماکن با ویژگی‌های متنوعی مانند سنسورهای قوی، قابلیت نصب آسان، دارای دوربین مداربسته و … وجود دارد که می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه دزدگیر منازل یکی از بهترین راهکارها برای حفظ امنیت ساختمان و ویلاها می باشد ما این گزینه را به شما پیشنهاد میکنیم تا حتما در نظر داشته باشید. قیمت دزدگیر اماکن با توجه به امکانات و ویژگی های آن متغیر می باشد. زمان خرید دزدگیر بهتر است که با کسی که دانش این کار را دارد مشورت کنید.

استفاده از سیستم‌های اعلام حریق

همانطور که نگران نفود سارقین به منزلمان هستیم موارد دیگری نیز وجود دارد که خانه ما را تهدید می کند که یکی از آنها آتش سوزی می باشد، اگر به مسافرت رفته باشید و وسایل برقی خود را از پریز برق نکشیده باشید و اتصالی در برق رخ دهد و باعث آتش سوزی شود چه باید کرد؟

استفاده از سیستم‌های اعلام حریق، از راهکارهای مهم در افزایش امنیت خانه است. این سیستم‌ها در صورت بروز حریق، با صدای آژیر و اعلام خطر به شما اخطار می‌دهند و امکان خاموش کردن حریق در مراحل اولیه آن را فراهم می‌کنند. همچنین، با نصب سیستم‌های اعلام حریق می‌توانید در صورتی که در منزل حضور ندارید تنظیمات آن را طوری ست کنید که زمان حریق و آتش سوزی سریعا به آتش نشانی تماس گرفته و اعلام نماید که در آنجا آتش سوزی اتفاق افتاده است.

ردیاب وسایل منزل

برای محافظت از خانه و وسایل منزل در هنگام سفر، می‌توانید از ردیاب استفاده کنید. در صورتی که لوازم منزل شما به سرقت رفت، این ردیاب‌ها امکان مکان‌یابی دقیق وسایل منزل و خودروی پارک شده شما را فراهم می‌کنند و به شما اجازه می دهند تا در صورت بروز سرقت یا اتفاقات ناگوار دیگر، با سرعت واکنش نشان دهید و به پلیس اعلام کنید و موقعیت لوازم منزل و یا خودرو خود را به آنها بگویید. همچنین، با استفاده از ردیاب می‌توانید به راحتی شنود خانه و محافظت شخصی خود را نیز تامین کنید.

با تهیه یک ردیاب با کیفیت، می‌توانید به بهترین شکل از خانه خود در هنگام سفر محافظت کنید و با اطمینان خاطر به سفر بروید و لذت ببرید.

نورپردازی مناسب منزل

در امنیت خانه، موارد مختلفی برای محافظت از خانه و وسایل منزل وجود دارد. یکی از این موارد، نورپردازی مناسب است. در واقع، استفاده از نورپردازی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به دزدها و سارقین این شانس که از تاریکی منزل شما در شب استفاده کنند را نخواهید داد. سارقین تاریکی را دوست دارند و از این فرصت استفاده خواهند کرد.

یکی از مکان‌هایی که نیاز به نورپردازی دارد، حیاط یا پارکینگ خانه است. در این مکان‌ها، به‌کارگیری چراغ‌هایی با نور روشن و محیطی روشن در طول شب، می‌تواند به شما کمک کند تا در برابر تهدیدات از خود و خانه‌تان محافظت کنید. همچنین، چراغ‌های مناسب در حیاط و پارکینگ، به شما کمک می‌کند تا تردیدهای خود را درباره ورود افراد ناشناس به این مکان‌ها کاهش دهید.

علاوه بر حیاط و پارکینگ، راه‌پله‌ها نیز به چراغ‌های مناسب نیاز دارند. برای راه‌پله‌ها، بهترین گزینه چراغ‌های اتوماتیک هستند. این چراغ‌ها هنگامی که فردی در حال حرکت بر روی راه‌پله است، به طور اتوماتیک روشن می‌شوند و به شما کمک می‌کنند که از راه‌پله‌ها با اطمینان بیشتری استفاده کنید. همچنین، نصب چراغ‌های اتوماتیک در راه‌پله‌ها، به شما کمک می‌کند تا رفتارهای مختلف افراد در این محل ثبت و ضبط شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، بتوانید به سرعت واکنش نشان دهید.

محافظت از منزل در زمان سفر

بر طبق گزارش هایی که صورت گرفته بیشتر آمار سرقت در زمان سفر صاحب خانه­ها صورت می گیرد و دزدها از این فرصت استفاده می کنند و نقشه ی خود را عملی می نمایند. در این بخش می خواهیم چند نکته مهم و کاربردی را که شاید از نظر خیلی از افراد بسیار مبتدی باشد ذکر کنیم، اما انجام این نکات تا حدود زیادی امنیت منزل شما را تامین خواهد کرد:

  • در شبکه های اجتماعی عکس ها و ویدئوهای مسافرت خود را انتشار ندهید، این کار باعث خواهد شد که خیلی از افراد متوجه اینکه شما در منزل حضور ندارید بشوند و از این فرصت استفاده نمایند و دست به سرقت بزنند.
  • از دوست یا یکی از فامیلهایتان که به ایشان اطمینان دارید بخواهید که مراقب خانه شما باشد و ترجیحا یک بار در روز به خانه شما سر بزند. زیرا بسیاری از دزدها این شگرد را که لای در ورودی شما تراکت و یا کاغذ می گذارند و در صورتی که آن یک الی دو روز دست نخورده باقی بماند متوجه می شوند که کسی در خانه نیست و رفت و آمدی وجود ندارد و بلافاصله اقدام به دزدی خواهند کرد.
  • چراغ های خود را بخصوص چراغ های حیاط را در روز روشن نگذارید، اگر به سفر رفتید از همسایه خود بخواهید که شب ها چراغ خانه شما را روشن و روزها آن را خاموش نمایند.
  • سعی کنید از لوازمی گران قیمتی که در منزل دارید با کسی صحبت نکنید. برای مثال اگر در خانه دلار یا طلا و سکه نگهداری میکنید به هیچ عنوان پیش کسی نگویید.
  • وسایل و لوازم و مدارک خود را در یک گاوصندوق که احتمال حمل آن و باز کردن آن بسیار کم باشد استفاده کنید و اینگونه از لوازم خود محافظت نمایید.

جمع بندی

بهترین شیوه محافظت از منزل این است که ترکیبی از این روش هایی که در بالا ذکر کردیم و یا در حد امکان تمامی آن را رعایت کنید و تهیه نمایید تا بتوانید از مال و جان صاحبان آن خانه محافظت نمایید. از میان روش هایی که ذکر کردیم خرید دزدگیر اماکن، درب های ضدسرقت و قفل های ضدسرقت سه راهکار مهم برای جلوگیری از سرقت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا