سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

انواع مدل های درب اتوماتیک شیشه ای

سایت ایمن باشی

درب در هر ساختمانی جزو اجزای اصلی آن به حساب می ‌آید. نقش اصلی درب برقراری امنیت در داخل ساختمان است. در زمان ‌های بسیار دور تا به امروز در زمینه ساخت درب تغییرات بسیار زیادی ایجاد شده است و انسان ها قادر بوده ‌اند که محصولات جدید با امکانات بیشتری را طراحی و تولید کنند. درب اتوماتیک شیشه ای جزو بهترین نوع درب‌ های اتوماتیک است که معمولاً در اکثر ساختمان ها کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با این محصول، در ادامه مطلب در هارا گدیم ما را تنها نگذارید.

درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

امروزه انواع درب‌ های اتوماتیک طراحی شده ‌اند که زندگی برای انسان را بسیار راحت ‌تر از زمان گذشته کرده ‌اند. معمولا زیبایی و طول عمر این نوع درب ‌ها، نسبت به درب‌ هایی که در گذشته در بازار مصرف در دسترس بودند، بسیار بالاتر است. به همین دلیل امروزه انواع مختلفی از درب‌ های اتوماتیک طراحی شده ‌اند و به راحتی در بازار مصرف در دسترس قرار دارند.

درب‌ اتوماتیک شیشه ای جزو کاربردی ‌ترین درب ‌ها محسوب می ‌شوند که از اجزای مختلفی تشکیل شده ‌اند. معمولا اجزای مهم در این نوع درب ‌ها اپراتور، شیشه سکوریت دارای ضخامت بالا، کاور آلومینیوم، استیل و غیره است. هر یک از این قطعات وظیفه اصلی را در درب اتوماتیک شیشه ای بر عهده دارند. علاوه بر این موارد، در داخل درب اتوماتیک شیشه ای موتور، قفل برقی، باطری، منبع تغذیه، مرکز کنترل و غیره نیز وجود دارد. اختلال در عملکرد هر یک از این قطعات، ممکن است عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل هنگامی که شما قصد انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای را دارید، باید تمامی قطعات آن و کیفیت محصول را خوبی مورد بررسی قرار دهید.

اصلی ‌ترین قسمت در درب اتوماتیک شیشه ای، اپراتور آن است که معمولاً در کیفیت و قیمت‌ های مختلف در بازار در دسترس است. می ‌توان گفت که قیمت بالای درب اتوماتیک شیشه ای، مربوط به این قسمت خواهد بود. معمولاً درب اتوماتیک شیشه ای را با طراحی ‌های جذاب در بازار مصرف عرضه می‌ کنند؛ به گونه ‌ای که با هر سلیقه‌ ای  سازگاری بالایی دارند. در حالت کلی بیشتر در محیط‌ هایی که تردد بسیار بالا است، استفاده از این نوع درب‌ ها بهترین گزینه محسوب می ‌شوند؛ چرا که با استفاده از این نوع درب ‌ها تردد بسیار راحت‌ تر شده و نوعی عایق صوتی و حرارتی هم برای ساختمان‌ها محسوب می‌ شود.

مزیت راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای در ساختمان ها

امروز تجهیزات بسیار پیشرفته و کاربردی در بازار در دسترس قرار دارند که کاربری بسیار مفیدی دارند و زندگی را بسیار راحت ‌تر از گذشته کرده ‌اند. درب اتوماتیک شیشه ای، جزو تجهیزاتی است که امروزه در ساختمان‌ ها نقش بسیار مهمی را برعهده دارد و معمولا در اکثر ساختمان ‌ها این نوع درب ‌ها را راه ‌اندازی می‌ کنند؛ چرا که مزیت بسیار زیادی برای ساختمان و ساکنین آن دارد. برخی از مزیت‌ های راه‌ اندازی درب اتوماتیک شیشه ای در ساختمان‌ ها عبارت است از:

  • پیشگیری از هدر رفتن انرژی

یکی از مزیت ‌های بسیار مهم راه ‌اندازی درب اتوماتیک شیشه ای در ساختمان‌ ها این است که ۳۵ تا ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می ‌شود. به همین دلیل هنگامی که این نوع درب ‌ها در ساختمان‌ ها راه ‌اندازی می‌ شوند، گرما و سرما بین محیط بیرون و داخل ساختمان رد و بدل نمی ‌شود. در این صورت به وسایل سرمایشی و گرمایشی کمتری نیاز است، در نتیجه انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

  • پیشگیری از ورود گرد و خاک

سنسورهایی که در درب اتوماتیک شیشه ای وجود دارند، حضور افراد را حس کرده و درب را باز و بسته می‌ کنند. به همین دلیل این نوع درب ‌ها در کمترین زمان ممکن باز و بسته می ‌شوند، در نهایت آلودگی کمتری را به درون ساختمان منتقل خواهند کرد.

  • رعایت بهداشت

انسان‌ ها روزانه با وسایل مختلف در تماس هستند و با توجه به اینکه انواع میکروب و ویروس‌ های مختلف در محیط وجود دارند، پس سلامتی انسان ‌ها را در معرض خطر قرار می ‌دهند. اما استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای باعث می‌ شود که فرد هنگام ورود و خروج به ساختمان، با درب ورودی و خروجی هیچ‌ گونه تماسی نداشته باشد، در نتیجه میکروب و آلودگی به بدن شخص وارد نمی ‌شود. در نهایت با استفاده از این درب در ساختمان ‌ها، می ‌توان میزان بهداشت شخصی را تا حد زیادی افزایش داد.

  • افزایش امنیت

درب اتوماتیک شیشه ای مجهز به قفل الکترونیکی است. به همین دلیل این مدل درب ها، سطح امنیت را در داخل ساختمان در حد زیادی افزایش می ‌دهد. همچنین یکی از مزیت ‌های بسیار مهم در این مدت درب ‌ها این است که می‌ توان از کدهای مخصوص برای آن استفاده کرد و افراد هنگام ورود و خروج باید از این کدها استفاده کنند.

  • رفت و آمد راحت

استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای باعث می ‌شود که تردد به‌طور نامحدود در طول شبانه روز انجام شود و هیچ ‌گونه محدودیتی وجود نداشته باشد. علاوه بر این، عبور و مروراز این نوع درب ‌ها بسیار آسان بوده و ترافیک ایجاد نمی‌ شود.

  • کاهش آلودگی صوتی

درب اتوماتیک شیشه ای با کمترین صدا به عملکرد خود ادامه می‌ دهد. همچنین با توجه به ضخامت زیادی که شیشه‌ های این درب‌ها دارند، می توانند از ورود سر و صدای بیرون به داخل ساختمان پیشگیری می‌ کند.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

انواع درب اتوماتیک شیشه ای کدامند

با توجه به اینکه هر یک از درب‌ های اتوماتیک شیشه ای کاربرد و کارایی خاصی دارند، به همین دلیل آن ها را در مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌ کنند. همچنین یکی از موارد دیگری که باعث می شود انواع مختلفی از این درب ‌ها در دسترس باشند، طراحی ظاهری محصول است. در این صورت شما با توجه به محیط مورد نظر خود، می‌ توانید یک مدل مناسب را انتخاب کرده و در ساختمان‌ مد نظرتان از آن استفاده کنید. انواع مدل درب اتوماتیک شیشه ای عبارت است از:

درب اتوماتیک کشویی

رایج ‌ترین مدل درب اتوماتیک شیشه ای، مدل کشویی آن است که امروزه موارد مصرف بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه حسگرهای خاصی در ساختار این نوع درب اتوماتیک وجود دارد، پس به صورت اتوماتیک باز و بسته خواهند شد. پنل‌ های شیشه ای در این نوع درب اتوماتیک، به صورت کشویی باز و بسته می شوند.

درب اتوماتیک تلسکوپی

اکثرا در محیط‌ هایی که رفت و آمد زیاد است، درب اتوماتیک تلسکوپی بهترین گزینه محسوب می ‌شود. معمولاً در محیط‌ هایی چون مراکز تجاری و عمومی استفاده از درب اتوماتیک تلسکوپی بسیار مناسب است. این نوع درب‌ ها چون درب اتوماتیک کشویی به صورت خطی باز و بسته می‌ شوند. تنها تفاوت آن ها این است که این نوع درب دارای ۴ عدد متحرک است که به حالت تلسکوپی باز شدن درب را انجام می ‌دهند. در نهایت باعث می‌ شود بازشوی این مدل درب ‌ها ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

درب اتوماتیک دوار

این مدل درب ‌ها در حالت دو باله، سه باله و چهار باله راه اندازی می‌ شوند. هنگامی که از این درب ‌ها تردد صورت می ‌گیرد، باله‌ های درب دچار چرخش خواهند شد و انرژی کمتری را مصرف می ‌کنند. توجه داشته باشید که قدرت موتور موجود در این نوع درب اتوماتیک شیشه ای بسیار بالا است و ایمنی آن هم نسبت به سایر درب‌ ها بیشتر خواهد بود. نصب این نوع درب ‌های شیشه ای به فضای بیشتری نیاز دارد و درب‌ های شیشه ای دوار جذابیت و زیبای محیط را چند برابر می‌ کنند.

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

امروزه اکثر افراد قبل از اینکه محصولی را خریداری کنند، قصد دارند که با قیمت ‌های آن آشنایی کامل داشته باشند و سپس برای خرید آن اقدام کنند. در نظر داشته باشید که قیمت درب اتوماتیک شیشه ای به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و تعیین قیمت آن، قبل از انتخاب محصول مورد نظر شما امکان پذیر نیست. توجه داشته باشید که امروزه شرکت ‌های بسیاری در سطح کشور وجود دارند که انواع درب اتوماتیک شیشه ای را تولید کرده و به بازار مصرف عرضه می‌ کنند. در این صورت هر یک از برندها، قیمت مناسب و مشخصات ویژه ‌ای را برای محصولات خود در نظر می ‌گیرند.

همچنین امروز انواع درب اتوماتیک شیشه ای در بازار مصرف وجود دارد که هر یک کاربرد و عملکرد خاصی را به خود اختصاص داده اند. به همین دلیل در این زمینه هم انواع درب ‌هایی که در بازار قرار دارند، قیمت ‌های مختلفی خواهند داشت. شما باید با توجه به محیط مورد نظر خود، یک نوع درب مناسب را انتخاب کنید که برای ساختمان مناسب باشد. کیفیت درب اتوماتیک شیشه ای، یکی از موارد دیگری است که ارتباط مستقیمی با قیمت نهایی محصول دارد.

بیشتر افراد تلاش می کنند تا خرید خود را بر اساس قیمت انجام ‌دهند. اما باید دقت داشته باشید که شما در ابتدا باید کیفیت و ویژگی‌ های محصول را بررسی کرده و سپس برای تعیین قیمت ‌های آن اقدام کنید؛ چرا که بعضی از محصولات بی ‌کیفیت و تقلبی در بازار مصرف وجود دارند که قیمت آن ها پایین است و طول عمر محصول کاهش پیدا می ‌کند. در نهایت باعث می ‌شود که شما مجبور شوید محصول خود را در طول مدت زمان کم تعویض نمایید.

سخن پایانی

درب اتوماتیک شیشه ای جزو کاربردی ‌ترین و جدیدترین نوع درب های اتوماتیک است که امروزه طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. با توجه به کارایی بسیار مناسبی که درب ‌های اتوماتیک شیشه ای دارند، معمولا در هر نوع ساختمانی می‌ توان آن ها را راه اندازی کرد. درب اتوماتیک شیشه ای در مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌ شود و با توجه به نوع ساختمان‌ ها می ‌توانید یک گزینه مناسب را انتخاب کرده و آن ها را راه ‌اندازی نمایید. سعی کنید برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای با کیفیت، یک شرکت معتبر را انتخاب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا